کد خبر: ۶۴۷۱۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

پوتین و شی جینپینگ اتهام‌زنی به چین از بابت کرونا را محکوم کردند

کرملین اعلام کرد، رهبران روسیه و چین در یک گفتگوی تلفنی تلاشها برای مقصر دانستن پکن از بابت دیر مطلع ساختن جهان از تهدید کروناویروس را رد کرده و مخرب دانستند.
پوتین و شی جینپینگ اتهام‌زنی به چین از بابت کرونا را محکوم کردند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در پی تداوم حملات رئیس جمهور آمریکا به چین و متهم کردن آن به عدم ارائه زودهنگام داده هایش درباره کروناویروس به جهان یک گفتگوی تلفنی انجام دادند.

واشنگتن میگوید که همچنان مشغول تحقیق درباره منشاء کروناویروس که تا کنون بیش از 140 هزار نفر را در جهان کشته، بوده و این احتمال که این بیماری از یک لابراتوار تحقیق کننده درباره خفاشها در ووهان چین به بیرون درز کرده باشد را رد نمی کند.

کرملین اظهار کرد، پوتین در جریان گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور چین از "اقدامات موثر و منسجم چینی ها که باعث باثبات شدن وضعیت شیوع بیماری در این کشور شد" تحسین کرد.

همچنین رهبران چین و روسیه اگر چه اشاره مستقیمی به کاخ سفید در این گفتگوی خود نکردند اما تلاشها برای مقصر دانستن چین به خاطر عدم اطلاع‌رسانی سریع به جهان درباره ویروس کرونا را "مخرب" خواندند.

همچنین به گزارش خبرگزاری شینهوای چین، رئیس جمهور چین نیز تلاشها برای سیاسی کردن بحران شیوع کرونا را "برای همکاری های بین المللی زیانبار" خواند.

همچنین شینهوا نوشت، پوتین نیز عنوان کرد "تلاشهای برخی افراد برای بدنام کردن چین بر سر ویروس کرونا غیرقابل قبول است".

پوتین و شی جینپینگ همچنین بر تداوم "شراکت راهبردی" دو کشور تاکید کرده و گفتند، روسیه و چین آماده کمک به یکدیگر در دوران شیوع کروناویروس از جمله با تبادل متخصصان و تامین تجهیزات پزشکی و ایمنی و دارو هستند.

دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام داشت: این دو رهبر اظهار اطمینان کردند کشورهای ما قادر خواهند بود با موفقیت بر چالشهای مرتبط با بحران شیوع کرونا از طریق تداوم همکاری نزدیک غلبه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
آخ آخ چرا ناراحت شدن؟ حالا چیکار کنیم؟ یکی ورود کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
ترامپ مردبود همان اول گفت ویروس چینی واقعا درست گفته بود این فقط توسط دوکشورکمونیست روسیه و چین انجام شد ویروس چینی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
سگ زرد برادر شغال
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین