کد خبر: ۶۴۷۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

یک مقام کره‌ جنوبی خبر داد: احتمال از سرگیری تجارت بشردوستانه با ایران

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی از برگزاری جلسه‌ای برای شرکت‌های این کشور درباره از سرگیری تجارت کالاهای بشردوستانه با ایران خبر داد و گفت انتظار می‎‌رود این امر ظرف یک ماه محقق شود.
یک مقام کره‌ جنوبی خبر داد: احتمال از سرگیری تجارت بشردوستانه با ایران
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه کره هرالد، یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی در پی شیوع ویروس کرونای جدید در ایران درباره کمک‌رسانی‌های بشردوستانه کشورش به ایران و پس از دریافت تاییدیه آمریکا برای تجارت بشردوستانه با کشورهای خاورمیانه، گفت: کره جنوبی قرار است روز جمعه [امروز] جلسه‌ای برای شرکت‌های بومی‌اش درباره از سرگیری صادرات به ایران برگزار کند.

او ادامه داد: ما توضیح خواهیم داد که تجارت بشردوستانه با ایران چگونه انجام شود، [این امر] چه روندی خواهد داشت و چه ملزومات سرسختانه‌تری برای کمک به شرکت‌ها وجود خواد داشت که این سازوکار را بهتر درک کرده و بتوانند به زودی تجارت را از سر بگیرند.

فروش دارو و تجهیزات پزشکی و محصولات مشابه مشمول تحریم‌های آمریکا نیستند اما شرکت‌ها و بانک‌ها به خاطر ترس از این که تحریم‌های آمریکا اثری بر آن‌ها بگذارد، از تبادلات با ایران خودداری کرده‌اند.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی همچنین گفت: انتظار می‌رود که ارسال محموله‌ها طی حدودا یک ماه از سر گرفته شوند.

او علاوه بر این اظهار کرد که بیست و هفت شرکت قرار بوده است که در این نشست حضور داشته‌ باشند که بیشتر آن‌ها شامل فروشندگان داروهای ضد سرطان و ضد دیابت و سازندگان کیت‌های تشخیص ویروس کرونا هستند.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی در ادامه بیان کرد که از سرگیری تجارت بشردوستانه با ایران، می‌تواند به دولت کشورش کمک کند که تلاشش برای ایجاد کانال تبادلات خود در زمینه فروش کالاهای بشردوستانه به ایران، مشابه مدل کشور سوئیس، تسهیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین