کد خبر: ۶۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۴
آمریکا در حال ساخت یک زندان جدید در عراق

زندان مخوف ابوغریب 2

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت، که جرج بوش رئیس جمهوری امریکا پیشتراعلام کرده بود که زندان ابوغریب در یک حرکت سمبلیک برای پاک کردن تصویر مخدوش شکنجه زندانیان عراقی، تخریب خواهد شد.
اما با توجه به ادامه درگیری وخشونتها درعراق و افزایش تعداد قربانیانی که هر روز درحملات مهاجمان درعراق کشته می شوند نه تنها زندان بد آوازه ابوغریب بغداد طبق زمان بندی انجام شده به دولت جدید عراق تحویل داده نخواهد شد بلکه بازداشتگاه دیگر عراق در جنوب عراق با نام کمپ بوکا که تحت فرماندهی و کنترل نیروهای انگلیسی قرار دارد نیز توسعه می یابد.
به نوشته این روزنامه انگلیسی تعداد زندانیان که در بازداشت نیروهای آمریکایی به سر می برند در ماه جاری به 10748 تن رسیده است که نسبت به تعداد 7837 زندانی در ماه ژانویه و 5435 زندانی در ماه ژوئن سال گذشته افزایش زیادی داشته است.
این درحالی است که کلنل جیمزبراون فرمانده تیپ 18 درعراق اعلام کرده که مقامات آمریکایی و عراقی معتقدند که نا آرامیها در عراق و تعداد زندانیان به زودی کاهش می یابد. وی خاطر نشان کرده است که تعداد زیادی از افرادی که در بازداشت به سر می برند نیز در خشونتها دخالت نداشته اند.
اما دونالد رامسفلد وزیر دفاع امریکا روز گذشته مجبور شد تا بپذیرد که جنگ در عراق برای سالها ادامه خواهد داشت و اظهار کرد: " ما برای پیروزی بر مهاجمان مبارزه نمی کنیم بلکه این مردم عراق هستند که پیروز این میدان خواهند بود."
رامسفلد با تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن گزارش منتشر شده در مورد ملاقات مقامات آمریکایی با نمایندگان شورشیان سنی به منظور دستیابی به توافق صلح گفت: چنین ملاقاتهایی کاملاً عادی است.
به نوشته ایندیپندنت، این تصمیم فرماندهان آمریکایی برای افزایش بازداشتگاهها و تسهیلات آنها به جای برنامه کاهش و تعطیلی زندانها بیانگر این حقیقت است که تا چه حد اوضاع و شرایط عراق حتی دو سال بعد از اشغال این کشور خارج از کنترل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین