کد خبر: ۶۴۷۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴

«تاکنون ۶۵۵ خدمه ناو هواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده‌اند»

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ۶۵۵ تن از خدمه ناوهواپیمابر تئودور روزولت آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا همچنین آمده است: ناو هواپیمابر روزولت در پی شیوع گسترده بیماری با ۴۰۵۹ سرنشین خود در بندر جزیره گوام لنگر انداخت. ۹۴ درصد از سرنشینان این کشتی غربالگری شده‌اند. تاکنون دو تن از ملوانان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و شش تن از آنها نیز در بیمارستان جزیره گوآم بستری شده‌اند.

از سوی دیگر٬ شمار مبتلایان ویروس کرونا در ارتش ایالات متحده آمریکا و اعضای خانواده نظامیان به ۴ هزار و ۶۹۵ تن رسیده و ۱۹ تن از جمله دو سرباز نیز جان باخته‌اند.

«تاکنون ۶۵۵ خدمه ناو هواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده‌اند»

براساس داده‌های وزارت دفاع آمریکا٬ تاکنون ۲۸۸۹ نظامی٬ ۸۱۷ پرسنل غیرنظامی٬‌ ۳۳۶ پرسنل قراردادی ارتش و ۶۵۳ تن نیز اعضای خانواده نظامیان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گفته وزیر دفاع آمریکا ناو هواپیمابری که در گوآم پهلو گرفته و صدها ملوان آن به ویروس کرونا آلوده شده بودند، ظرف چند هفته آتی کارش را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس پنتاگون به فاکس نیوز گفت، اکثر ملوان‌های این ناو که آلوده به کروناویروس بودند، علامتی نداشتند و از همین رو نهایت احتیاط در کار پاکسازی این کشتی به کار گرفته می‌شود تا ملوان‌ها بتوانند به دریا بازگردند.

برت کروزیر، فرمانده ناو هواپیمابر روزولت آمریکا که با ۴۰۰۰ خدمه در گوآم پهلو گرفته است، پیشتر از واشنگتن درخواست کمک کرده و گفته بود پس از مثبت شدن تست حدود ۱۰۰ ملوان بیم آن دارد که همه‌گیری به سرعت در این کشتی غول‌پیکر نظامی گسترده شود.

با این حال این فرمانده ناو هواپیمابر تئودور روزولت بعد از آنکه گفت نیروی دریایی برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا در این ناو کم‌کاری می‌کند، از پست خود برکنار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین