کد خبر: ۶۴۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

ماجرای طرح رزرو صندلی مترو چیست؟

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به برخی از اخبار منتشره در خصوص اجرای طرح رزرو صندلی مترو در پایتخت واکنش نشان داد.
ماجرای طرح رزرو صندلی مترو چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هیچ بحث، تصمیم و جمع بندی برای اجرای طرح رزرو صندلی مترو انجام نشده است، گفت: ما در شرایط موجود که با بازگشایی و آغاز به کار اصناف و اداره‌ها مواجه هستیم باید تمام پیشنهادها برای تعدیل تردد را بررسی کنیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ تصمیمی برای اجرای طرح رزرو صندلی مترو گرفته نشده است، تصریح کرد: باید به این موضوع اشاره کرد که اگر ظرفیت مترو پایتخت به عنوان مثال ۴۰۰ هزار نفر است، در این شرایط کرونایی باید تدابیری اتخاذ شود که ۶۰۰ هزار نفر سوار مترو نشوند تا بتوان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

حجت ادامه داد: تمام پیشنهادات در حوزه کاهش میزان تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی باید بررسی شود و بهترین تصمیم در این حوزه گرفته شود، اما تأکید من این است که هیچ تصمیمی برای اجرای طرح رزرو صندلی مترو گرفته نشده است.

او با اشاره به تراکم جمعیت در ناوگان مترو و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی از سوی مسافران بیان کرد: باید تدبیری اتخاذ شود تا مسافران مترو خود به خود کاهش پیدا کنند و یا به اندازه ظرفیت سوار مترو شوند و یا بپذیریم که در شرایط کرونایی با تراکم بالا از مترو استفاده کنند که این مغایر با شیوه نامه های مقابله با کرونا است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اولویت مدیریت شهری افزود: اولویت امروز مدیریت شهری مقابله با کروناست و اگر جمعیت استفاده کننده از مترو به سطح خیایان بیایند و از وسیله شخصی خود استفاده کنند، ترافیک حاصل از آن هیچ مشکلی ندارد و بهتر از تراکم جمعیت در مترو است.

حجت تأکید کرد: تا به امروز هیچ بحث و پیشنهادی برای رزرو صندلی مترو مطرح نشده و در هیچ مرجع رسمی نیز تصمیم گیری درباره اجرای طرح رزرو صندلی مترو تأیید و مطرح نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین