کد خبر: ۶۴۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

پاسخ ربیعی به چند خبر جنجالی و شیطنت رسانه‌ای علیه دولت

سخنگوی دولت گفت: طبق پروتکل‌های بهداشتی با کشورهای همسایه در ارتباط هستیم.
پاسخ ربیعی به چند خبر جنجالی و شیطنت رسانه‌ای علیه دولت
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی در ارتباط با شیطنت‌های خبری که پیرامون ممانعت ورود اتباع کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان صورت گرفت، اظهار کرد: متاسفانه انعکاس صحبت‌های دوست ما در کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور در این زمینه، نادرست بوده و موجب القاهای خاصی شده است. البته ما در هیچ شرایطی انتظار نداشتیم یکی از این نهادها و رسانه‌ها درباره ایران که به رغم تحریم‌ها پذیرای مهاجران بوده است مثبت بگویند. با جعل کردن این مصاحبه می خواهند روابط همسایگی را مخدوش کنند.

وی ادامه داد: آنچه که قابل توضیح است این است که مرزهای کشورها با همسایگان بخصوص پاکستان و افغانستان را ما نبستیم. بعد از ۳۰ بهمن این همسایگان بودند که مرزهایشان با ایران را با این تصور که ویروس کرونا در ایران آمده است بستند؛ پس ما مرزهای خود را نبستیم؛ این موضوع اولین پاسخ صریح به این موضوع است.

سخنگوی دولت گفت: ما سه جور مراوده با کشورهای همسایه داریم، یکی مراوده تجاری با آمد و شد تجار است، یکی ترانزیت کالا و سوم تردد افراد است.

ربیعی گفت: در زمینه ترانزیت با پروتکل‌ها مشکلات را حل کردیم؛ کالاهای ایرانی یا کامیون کشورهای همسایه در بازارچه ها گمرک‌ها با طی زمان قرنطینه جابجا می شوند. مشکل رفت و آمد تجار هم در جلسه ستاد کرونا حل شد.

وی افزود: بحث تردد افراد به طور عموم می ماند که در این زمینه قطعا باید تابع پروتکل‌های بهداشتی مورد توافق هر دو کشور باشیم. این یک موضوع طبیعی است و در همه کشورهای اروپایی و آمریکایی رعایت می شود. انتظار می رود وزرای درمان بهداشت و آموزشی ما و کشورهای همسایه پروتکل‌ هایی را طراحی کنند و در قالب آن‌ها، سیاست رفت و آمد افراد را هم دنبال کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین