کد خبر: ۶۴۷۳۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

توافق آمریکا و کانادا برای تمدید محدودیت‌ تردد بین دو کشور

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که دولت این کشور و دولت آمریکا برای تمدید محدودیت تردد بین دو کشور به مدت یک ماه دیگر به توافق رسیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آسوشیتد پرس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا روز شنبه اعلام کرد که به موجب توافقات صورت گرفته بین دولت این کشور و دولت آمریکا، مرز مشترک دو کشور به مدت یک ماه دیگر نیز به روی ترددهای غیرضروری بسته خواهد بود.

جاستین ترودو با اعلام اینکه با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا تمدید محدودیت‌های تردد بین آمریکا و کانادا به نفع مردم هر دو کشور خواهد بود، اظهار داشت: «شرایط توافق همان شرایط قبلی است و در واقع توافق قبلی برای 30 روز تمدید می‌شود. این توافق، تداوم حمل‌ونقل کالاها و همچنین تبادل خدمات ضروری بین دو کشور را تضمین می‌کند.»

توافق آمریکا و کانادا برای تمدید محدودیت‌ تردد بین دو کشور

در اواسط ماه مارس (اواخر اسفندماه) مقامات ارشد آمریکا و کانادا از بسته شدن مرز مشترک دو کشور به روی ترددهای غیرضروری خبر دادند. البته در همان زمان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که این توافق جدید تأثیری بر تجارت نخواهد داشت.

مرز آمریکا و کانادا که اکنون قرار است به‌دلیل نگرانی از افزایش شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت بسته شود، مسافتی در حدود 8900 کیلومتر را در بر می‌گیرد و طولانی‌ترین مرز بین دو کشور در جهان محسوب می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون حدود 720 هزار نفر در آمریکا و 32500 نفر در کانادا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند. شمار قربانیان ویروس کرونا نیز در آمریکا بیش از 38 هزار نفر و در کانادا 1350 نفر گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین