کد خبر: ۶۴۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

جرایم کیفری در انتظار شهروند آمریکایی ناقض قوانین قرنطینه

یکی از ساکنان نیوجرسی آمریکا بابت نقض قوانین مربوط به قرنطینه دوران کرونا و به راه اندازی یک اعتراض کوچک در محل اقامتش به جرایم کیفری متهم شد.
جرایم کیفری در انتظار شهروند آمریکایی ناقض قوانین قرنطینه
آفتاب‌‌نیوز :

 کیم پاگان، اهل منطقه ترنتون، ایالت نیوجرسی آمریکا قانون مربوط به کروناویروس و قرنطینه را نقض کرده و به ارتکاب جرایم کیفری متهم شده است.

رگوربیر گروال و سرهنگ پاتریک کالاهان، سربازرس پلیس ایالتی نیوجرسی در بیانیه‌ای اعلام کردند: این فرد از سوی پلیس ایالتی به نقض قوانین اضطراری وضع شده دوران کروناویروس و سازماندهی یک اعتراض ممنوعه در شهر محل اقامتش متهم شده است.

دادستان عمومی منطقه در توئیتری نوشت که قوانین مربوط به دوران کرونا نباید نقض شوند.

روز جمعه، شهروندان در منطقه ترنتون در اعتراض به دستور در خانه ماندن به خیابان‌ها آمدند. آنها پرچم آمریکا به دست داشتند و فریاد "نیوجرسی را باز کنید" سردادند. همچنین معترضان خواستار استعفای فرماندار شدند.

فرماندار نیوجرسی نیز گفت، ایالت هنوز آماده بازگشایی نشده و تاکید کرد که هیچ الزامی درباره زمان بندی این مساله از سوی دولت فدرال وجود ندارد.

نیوجرسی یکی از ایالت‌های آمریکاست که بیشترین صدمه را از کرونا متحمل شده است.

همچنین اعتراضات مشابهی در سراسر آمریکا به ویژه در میشیگان، مینه‌سوتا، ویرجینیا و سایر مناطق روی داد و در اکثر آنها معترضان به ماندن در خانه و محدودیت‌ها اعتراض داشتند.

در تگزاس، مریلند، نوادا و چند ایالت دیگر آمریکا هم معترضان به قرنطینه کرونا در مراکز شهرها جمع شدند و خواستار پایان بخشیدن به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری این ویروس شدند.

همزمان دونالد ترامپ با انتقاد از برخی فرمانداران دموکرات، از برنامه‌های ایالت‌هایی چون تگزاس و ورمونت برای بازگشایی برخی از مشاغل از روز دوشنبه خبر داده است.

روز شنبه همان‌طور که از قبل اعلام شده بود در چند ایالت آمریکا تجمع‌هایی در مخالفت با ممنوعیت آمد و شد و تعطیلی کسب و کارها برگزار شد.

در آستین، مرکز تگزاس که یکی از قطب‌های اصلی اقتصاد آمریکاست، معترضان که اغلب ماسک نزده بودند و فاصله‌گذاری فیزیکی را هم رعایت نمی‌کردند شعار سر دادند که "بگذارید کار کنیم. آمریکا را تعطیل نکنید".

این اعتراضات که بزرگترین آنها هفته گذشته در میشیگان برگزار شد از حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، برخوردار است. او نیز چند روزی است که اصرار می‌کند فرمانداران ایالت‌ها اجازه بازگشایی کسب و کارها را بدهند.

با وجود این، بسیاری از فرمانداران که مطابق قانون اساسی آمریکا، خود را مسئول حفظ سلامت و ایمنی شهروندان ایالت‌شان می‌دانند، گفته‌اند بنا ندارند در لغو قرنطینه‌ها تعجیل کنند چرا که از بازگشت موج دیگری از شیوع کووید۱۹ نگرانند.

تجمع‌های امروز در گوشه و کنار آمریکا در حالی برگزار شد که آمار جان باختگان کووید۱۹ در آمریکا روز شنبه به ۳۸ هزار و ۶۶۴ نفر رسید و انتظار می‌رود یکشنبه به چهل هزار نفر برسد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا هم در این کشور هم ۷۳۵ هزار اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین