کد خبر: ۶۴۷۴۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

موبایل‌بازها برای دوری از آسیب‌های عضلانی گردن و کتف چه تمرینانی انجام دهند؟

مدرس تربیت بدنی و آسیب شناسی ورزشی دانشگاه آزاد قم گفت: برای جلوگیری از آسیب های جسمانی دوران قرنطینه خانگی نیاز به انجام حرکات کششی داریم.
موبایل‌بازها برای دوری از آسیب‌های عضلانی گردن و کتف چه تمرینانی انجام دهند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سجاد کاظمی عنوان کرد: موبایل پدیده ای عظیم در دنیای تکنولوژی بود که شبکه ارتباطات انسانی را در دنیا متحول کرد ولی همین وسیله امروزه عامل مهمی در بروز بسیاری از دردهای عضلانی است که برای رفع آنها باید چاره ای اندیشید.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های بسیاری که استفاده از تلفن همراه در قرنطینه خانگی در پی دارد نیاز به انجام حرکات کششی برای گردن داریم. حرکات کششی برای پیشگیری از کوتاهی عضلات و فشردگی دیسکهای بین مهره ای، دردهای عضلانی و اسپاسمهای عضلانی بسیار مفید می باشند که شما میتوانید تمرینات را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.

این مربی ورزشی اظهارکرد: در ادامه تعدادی از این حرکات را به شما معرفی خواهیم کرد که اولین آن، کشش عضلات استرنوکلیدوماستوئید است. در این حرکت باید ابتدا پشت خود را صاف کنید، بدن خود را بالا بکشید و به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید تا چانه در سطح شانه و موازی با کف باشد.

وی افزود: در این موقعیت، سر خود را به سمت راست بچرخانید و 30 ثانیه صبر کنید. تمرین را تکرار کنید، سر خود را به سمت چپ بچرخانید؛ همچنین برای رسیدن به بهترین اثر، پشت سر خود را با دست راست و چپ خود نگه دارید. کشش پشت گردن و قسمت فوقانی پشت. بر روی زمین یا روی یک صندلی کاملا صاف مثل تصویر بنشینید، آرنج خود را خم کنیدو کف دست خود را در پشت سر خودقلاب کنید؛ در این موقعیت چانه خود را به قفسه سینه نزدیک کنید.

این مدرس تربیت بدنی و آسیب شناسی ورزشی یادآورشد: این موقعیت را حداقل 30 ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی سر خود را بالا بیاورید و دستها را آزاد کنید. برای افزایش شدت کشش، کف دست را به آرامی فشار دهید.

وی در ادامه در خصوص حرکت کششی برای شانه نیز گفت: بصورت تصویر صاف بایستید و دستها را کاملا موازی با زمین نگه دارید. اگر نمیتوانید دستها را با هم وصل کنید، دست راست خود را روی شانه چپ، سمت چپ خود قرار دهید. آرنج باید موازی با کف باشد، چانه خود را تا حد ممکن نزدیک سینه خود قرار دهید.30 ثانیه در این موقعیت بمانید؛ ورزش را تکرار کنید و دستها را تغییر دهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین