کد خبر: ۶۴۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۱

«سکوت رفاقتی» در قبال مونوریل؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-مهسا امرآبادی: پروژه ساخت منوریل و کارکرد آن در ایران تبدیل به یک موضوع جدی برای بحث و تباد‌ل‌نظر مسئولان کشور شده است، دامنه این کشمکش‌ها که اکنون دیگر به رسانه ملی هم سرایت کرده است و صدا و سیما از آن به عنوان «وسیله باکلاس» یاد می‌کند، منجر به اظهار نظر برخی از اعضای شورای شهر و پاسخ معاون عمرانی وزارت کشور شد.

 یک روز پس از آنکه رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران به صراحت از اصرار بر ساخت منوریل انتقاد و این سیستم حمل و نقل را در مقایسه با مترو «ناکارآمد» توصیف کرد، معاون وزیر کشور از آغاز احداث منوریل در سال جاری خبر داد. مهدی هاشمی در کنفرانس خبری خویش گفت: با توجه به موافقت رییس شورای شهر و شهر با احداث منوریل، نیاز به مصوبه شورای شهر برای احداث این سیستم وجود ندارد.

معاون عمرانی وزیر کشور در حالی این سخنان را می‌گوید که «حمزه شکیب» رییس کمیسیون عمران شورای شهر، بر تصویب مصوبه برای احداث منوریل تاکید می‌کند.

«حسن بیادی» نایب‌رییس شورای شهر اما، در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب از موضع‌گیری شفاف در این‌باره خودداری کرد و گفت: برای ساخت منوریل باید همفکری و هماهنگی بسیاری بین شورای شهر و وزارت کشور وجود داشته باشد. 

بیادی همچنین حاضر به پاسخگویی در مورد نیاز به مصوبه شورای شهر برای احداث منوریل، نشد. حسن بیادی گفت: همه باید به خرد جمعی روی آوریم تا منابع مالی مردم و بیت‌المال ضایع نشود.

وی با بیان اینکه «احداث منوریل مستلزم کارهای تحقیقی فراوان است»، افزود: منوریل سیستم تکمیلی برای حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود اما سیستم اصلی مترو است.

بیادی که از اظهارنظر شفاف و صریح در این مورد خودداری کرد، در عین حال تلویحا مخالفت خویش را با احداث منوریل ابراز نمود. وی دلیل اصلی اینگونه موضع‌گیری را «رفاقت خود با معاون عمرانی وزارت کشور» عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین