کد خبر: ۶۴۷۵۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

نظر مردم ایتالیا درباره جدایی از اتحادیه اروپا چیست؟

طبق یک نظرسنجی بیش از نیمی از مردم ایتالیا به علت بی توجهی اتحادیه اروپا در قبال شیوع ویروس کرونا در این کشور و پیش از آن بحران مهاجرین، موافق خروج از این اتحادیه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این نظرسنجی که در ماه جاری میلادی (آوریل) صورت گرفته، ۷۱ درصد مردم ایتالیا معتقدند که شیوع کرونا موجب انحلال اتحادیه اروپا و نزدیک به ۵۵ درصد نیز موافق خروج از این اتحادیه یا منطقه یورو هستند.

بنابراین گزارش، این آمار با توجه به اینکه ایتالیا نقش تاریخی در روند تکامل اتحادیه اروپا داشته و یکی از کشورهای مهم در این منطقه به شمار می‌رود، قابل توجه به نظر می‌رسد.

نظر مردم ایتالیا درباره جدایی از اتحادیه اروپا چیست؟

دولت رم برخی شرکای خود از جمله آلمان و هلند را به خودخواهی در رد مشارکت برای صدور «اسناد مالی در خصوص کرونا» و «اسناد اروپایی» متهم کرده است. اقتصاد ایتالیا از بابت شیوع این ویروس تا کنون ضربات سختی متحمل شده و صندوق بین‌المللی پول نیز پیش‌بینی کرده است که تولید داخلی این کشور تا ۹.۱ درصد در سال جاری کاهش یابد.

در این میان احزاب راستگرای ایتالیا با بهره‌برداری از مخالفت آلمان و هلند در خصوص صدور «اسناد کرونا» به تشکیک خود درباره کارایی اتحادیه اروپا افزوده و خواهان تکیه بر حاکمیت ملی هستند.

«جورجیا ملونی» رئیس حزب راستگرای «برادران ایتالیا» که ۱۳.۵ درصد آرای انتخابات را در پارلمان از آن خود کرده، جمعه گذشته گفت که دولت رم هیچ تفکر روشنی در خصوص قدرت مذاکراتی خود ندارد. او گفت که در حال حاضر این ایتالیا است که تصمیم می‌گیرد اتحادیه اروپا همچنان پابرجا بماند.

 

ملونی افزود: «همگان می‌دانند که اروپا بدون ایتالیا و انگلیس پابرجا نخواهد ماند و جز آلمان، باقی کشورها حتی فرانسه نیز ضربه شدیدی خواهند دید.»

«ماتئو سالوینی» رهبر حزب «انجمن» نیز همین نظر را دارد. این حزب ۲۸.۵ درصد آرا را در پارلمان در اختیار دارد. سالوینی «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا را متهم کرده است که می‌خواهد ایتالیا را به قیمت ارزان بفروشد.

در حال حاضر در ایتالیا احزاب و گروهها در حال بحث و جدل در خصوص نشست هفته آتی شورای اروپایی هستند. نشستی که قرار است درباره اتخاذ تدابیر اقتصادی مشترک برای مقابله با تبعات بحران کرونا برگزار می‌شود.

عمده بحث‌ها نیز درباره مکانیزم «صندوق نجات منطقه یورو» است، مکانیزمی که بسیاری توصیه‌های این صندوق را عامل اصلی بحران مالی در یونان و بدهی بالای این کشور می‌دانند.

راستگرایان در ایتالیا عقیده دارند که در صورت پذیرش توصیه‌های این نهاد اقتصادی اروپایی، ایتالیا در وضعیت بسیاری بدی قرار خواهد گرفت.

برخی از سیاست‌مداران‌ ایتالیایی نیز با سوزاندن پرچم اتحادیه اروپا از تنها ماندن ‌این کشور در شرایط سخت کرونایی انتقاد کرده‌اند.

این موج به سرعت مورد استقبال شهروندان ‌ایتالیایی قرار گرفت که با سوزاندن پرچم اتحادیه اروپا خواستار خروج ‌این کشور از ‌این تشکل اروپایی شده‌اند. ‌این استقبال به‌قدری فراگیر بود که هشتگ «ایتال اگزیت» به سرعت در شبکه توییتر ترند شد.

طبق آمار وزارت بهداشت ایتالیا، تا روز شنبه ۲۳۲۲۷ نفر در این کشور به علت ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و ۱۷۲۴۳۴ نفر نیز مبتلا شده‌اند. این کشور از حیث آمار فوتی‌ها دومین در جهان و از حیث تعداد مبتلایان رتبه سوم را دارد. همچنین رسانه‌ها از افزایش تعداد فوتی‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بیش از ۱۰۰ هزار نفر خبر می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین