کد خبر: ۶۴۷۶۱۷
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
چین از بحران کرونا به عنوان فرصتی برای بازداشت مخالفان سیاسی استفاده می‌کند

چینی‌هایی که به دلیل افشاگری درباره ویروس کرونا ناپدید شدند

دستکم یک نفر از آنان فوت کرده است و سایرین ناپدید شده‌اند و صدایی از آن‌ها به گوش نمی‌رسد. چرا جهان نباید درباره آنان سوالی بپرسد؟ این افراد ناپدیدشده کسانی هستند که با شجاعت درباره حقائق مرتبط با شیوع کرونا در چین سخن گفتند در حالی که دولت چین در حال دروغ گفتن درباره این موضوع بود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- روزنامه "دیلی میل" گزارشی را درباره سرنوشت نامعلوم چینی‌های افشاگر درباره وضعیت کرونا در آن کشور منتشر کرده است افرادی که دیگر خبری از آنان نیست.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: "صدای ترسناک در زدن به گوش رسید. خارج از خانه دو مرد با لباس‌های محافظت‌شده ایستاده بودند. آنان به "فانگ بین" تاجر چینی گفتند که آمده‌اند تا او را به مرکزی درمانی برای قرنطینه انتقال دهند. این تاجر پارچه در اوایل دهه چهارم عمرش به سر می‌برد و بیمار نبود و افراد پشت در خانه او در ووهان نیز پزشک نبودند. آنان ماموران پلیس بودند که با فرمان حزب کمونیست چین مسئول بازداشت و ناپدید ساختن این تاجر بودند. افرادی، چون او کم نبودند. چینی‌های با وجدانی که نتوانستند سکوت کنند و درباره وضعیت وخیم کرونا در چین افشاگری کردند. جرم آقای فانگ آن بود که ویدئویی را از لحظه مرگ افراد مبتلا به کرونا و پیکر بی‌جان آنان در خارج از بیمارستان را منتشر کرده بود؛ آن هم دقیقا زمانی که دولت چین تاکید کرده بود که شیوع ویروس در آن کشور تحت کنترل قرار گرفته است. او را تهدید کرده بودند که از انتشار "شایعات" خودداری ورزد. این بازرگان شجاع، اما به انتشار واقعیت‌های جامعه‌اش ادامه داد. سپس علاوه بر بازداشت، رایانه او نیز ضبط شد. او مدتی بعد آزاد شد، اما یک هفته بعد در تاریخ ۹ فوریه پست دیگری را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: "شهروندان مقاومت کنید؛ قدرت به مردم بازگردانده خواهد شد". ماموران پلیس این بار بازگشتند و از آن زمان تاکنون دو ماه است که کسی خبری از این بازرگان چینی ندارد".

چینی‌هایی که به دلیل افشاگری درباره ویروس کرونا ناپدید شدند

این روزنامه می‌افزاید: "احتمالا آقای فانگ زنده است. فعالان حقوق بشری می‌گویند که او به همراه "چن کیوشی" وکیل و "لی زهوا" گزارشگر سابق تلویزیون دولتی چین، شکنجه و مجبور به نوشتن اعترافاتی در بازداشتگاه‌های مخفی شده‌اند. پلیس چین همواره عادت دارد که به صورت پنهانی وکلا، فعالان حقوق بشر و فعالان مدنی را بترساند چرا که آنان را دشمن حکومت قلمداد می‌کند. دولت چین اکنون از بحران کرونا به عنوان فرصتی برای بازداشت مخالفان سیاسی استفاده می‌کند و آنان را به عنوان بیمار به مراکز درمانی و نقاط نامعلوم اعزام می‌کند.

ساخت اپلیکیشن شناسایی بیماران به ابزاری برای سرکوب بیشتر مخالفان توسط دولت تبدیل شده است. صد‌ها شهروند معمولی چینی تنها به دلیل به اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره کمبود ماسک و وضعیت بد بیمارستان‌ها و مرگ خویشاوندان‌شان در رسانه‌های اجتماعی بازداشت شده‌اند.

دکتر "لی ونلیانگ" ۳۴ ساله به همراه هفت پزشک دیگر تنها بدین خاطر بازداشت شد که با ارسال پیامی در تاریخ ۳۰ دسامبر در رسانه‌های اجتماعی از پزشکان در مراکز درمانی دیگر خواست تا از لباس‌های محافظت‌شده استفاده کنند. او درباره شیوع ویروسی شبیه سارس هشدار داده بود. دکتر لی مجبور شد در اداره پلیس برگه‌ای را امضا کند که در آن نوشته شده بود که پشیمان است و باعث اخلال در نظم عمومی شده است. او سپس آزاد شد، اما در تاریخ ۷ فوریه فوت کرد.

یک روز پیش از مرگ دکتر لی، "چن کیوشی" وکیل چینی ویدئویی را از صحنه‌های دلخراش در بیمارستانی در ووهان منتشر کرد که نشان می‌داد قربانیان کرونا در راهرو‌های بیمارستان در وضعیت نامناسبی قرار دارند. این کلیپ ۴۰۰ هزار بازدیدکننده در یوتیوب و بیش از ۲۵۰ هزار بازدیدکننده در توئیتر داشت. او پس از انتشار کلیپ تهدید شد. خانواده او می‌گویند اکنون این وکیل در بیمارستان مخصوص بیماران مبتلا به کرونا نگهداری می‌شود.

"لی زهوا" ۲۵ ساله گزارشگر تلویزیون دولتی چین نیز به دلیل انتشار گزارشی درباره تعداد واقعی فوت شدگان بر اثر کرونا ناپدید شد. از افراد ناپدید شده دیگر می‌توان به "رن شیاکیانگ" ۶۹ ساله میلیاردر چینی اشاره کرد که از "شی جین پینگ" خواسته بود به دلیل بی‌کفایتی در مدیریت بحران کرونا استعفا دهد. او از ماه مارس ناپدید شده است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
59
آقا ننویسید اینجور چیزها رو، دوباره سفیر کبیر دولت فخیمه چین ناراحت میشن، بیچاره آقای ظریف یا آقای موسوی سریع باید عذرخواهی کنند، بیچاره ظریف هم که کمردرد داره...
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
آقا تو رو خدا یک بار هم که شده بر خلاف میلی باطنیتون به جای اظهارنظرهای شخصی و پیش فرضهای ذهنی خودتون بیاید ببینید یک بار در تاریخ به غیر از تمام دشمنی ها و دوستی ها ، تعصبها و بی تفاوت بودنها ، زیباییها و زشتیهای شرق و غرب به منافع ملی فکر کنید . به این فکر کنید کدوم یکی از اینها میتونن در جهت منافع ملی امروز به ما کمک کنن . ما هیچ وقت تو تاریخ کشورمون نکته سنج نبودیم ، زمان شاهان که همیشه تحت استعمار قرار گرفتیم چون همیشه وابسته بودیم به غرب و از ترس از دست دادن کمکهای غرب از شرق ترسوندنمون و همیشه بی دلیل ترسیدیم و هیچ خروجی برامون نداشته ارتباط با غرب که اگر خروجی درستی داشت یقینا ما در این زمان در این شرایط قرار نمیگیرفتیم . ما باید اینقدر قوی بشیم که بتونیم اعتقادات فرهنگ سنت خودمون رو حفظ کنیم و عادلانه به تبادل با دیگران بپردازیم . اینجا و امروز باید از تمام اتفاقات گذشته درس بگیریم و بدون ترس بدون تعصب بدون وابستگی بدون اینکه هرکس برای منافع شخصی خودش حرف بزنه یا کاری کنه نسبت به این موضوع واکنش عاقلانه و خردمندانه ای نشون بدیم و به این دو قطب یک بار برای همیشه ثابت کنیم که دیگه اون ملت وابسته و دلزده قبلی نیستیم و چیزی جز منافع ملی کشورمون برامون اهمیتی نداره . با هر گرایش و ایدئولوژی تنها برای منافع ملی کشورمون فکر کنیم حرف بزنیم و در نهایت تصمیم بگیریم . اینکه منو شما بیایم از شرق یا غرب دفاع کنیم کورکورانه و با هم درگیر بشیم جز پایمال کردن منافع ملی ، نتیجه ای در بر نخواهد داشت .
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دقیقا موضوع همینه ' من نظر عاقلانه ای ندیدم که شاید به قول شما زیاد حرف میزنم ' نظری در جهت تایید یا رد حرف‌های من داری بزن ' اگرم داشتن زیادی اطلاعات دیگران در یک مورد خاص آزرده ات کرده ' نسبت به این مورد آگاهی و سوادتو بالا ببر تا بتونی تو هم حرفی داشته باشی بزنی و از حرف‌های دیگران خسته نشی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
27
9
کار امریکاست
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
66
8
چرا جهان نباید درباره دروغهای بی حد و مرز رییس جمهور آمریکا سوالی بپرسد ؟ چرا جهان نباید درباره پنهان کاری و عدم شفافیت رسانه ها بپرسد ؟ چرا جهان نباید بپرسه که مفهوم واقعی واژه هایی چون دموکراسی یا حفاظت از حقوق بشر کجای این دروغهای بزرگ معنی پیدا میکنه ؟ چرا جهان نباید بپرسه که فردی به عنوان رییس جمهور یک کشور ابر قدرت ، چه نیازی به گفتن این همه دروغ داره و اساسا چرا دروغ میگه و از گفتن این دروغها به دنبال چه اهدافیه و این اهداف چه قدر در جهت صلح ، آرامش و رشدبشری ست ؟ یا آیا این دروغها تولید فقط امروزه یا در گذشته هم وجود داشته ؟ جهان باید بپرسه که ابرقدرتی به نام آمریکا چه نیازی به دروغ پردازی داشته و داره و چه اهدافی رو پنهانی دنبال میکرده و میکنه که میخواد ذهن مردم کشور خودش و جهان رو به سمت مسائل غیرواقعی سوق بده ؟ جهان باید بپرسه در این نقطه حساس که : آیا این بود بزرگی و عظمت بشری که نویدشو میدادید و تو بوق و کرنا میکردید ؟ این بود رشد بشری طبق فرمول شما که تبدیل به این همه بی خانمان در آمریکا شده و این همه جنگ رو برای جهان به ارمغان داشته ؟ فرمول شما برای ادامه زندگی بشر از اولش بر پایه دروغ بوده و اهدافی شیطانی رو به همراه داشته که فقط منفعت طلبانه بوده برای خودتون و نه حتی ملتتون . الان هم در حال دروغ پردازی هستید تا عملکرد شیطانیتون رو پشت اتهام زنی به دیگران پنهان کنید و این شاید تا قبل از کرونا درکش سخت بود و الان کاملا قابل مشاهده شده و جهان باید در نهایت بپرسه که آیا این همه دروغپردازی ، فرافکنی و تبلیغات در جهت پاکسازی این همه کثافت بس نیست ؟ آیا بهتر نیست از امروز به بعد راه دیگه ای برای درگیر کردن ذهن انسانها پیدا کنید و از روشهای منسوخ شده قبلی دست بکشید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ظاهرا سفير چين اين متن رو فرستاده!
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
آقایون و خانمهایی که نظر منفی میدن ظاهرا شهروند آمریکایی ؛ سناتورهای آمریکایی هستن که بین ما نظراتمون رو رصد میکنن ، در هر صورت لازم به ذکره که خود رسانه های آمریکایی ( اگر رسانه های آمریکایی رو حداقل رصد میکنید و زحمت به خودتون میدید ) نظیر واشنگتن پست تعداد دروغهای مثلا ترامپ رو شمارش کردن و تا الان 16 هزار و 241 بار دروغ گفته به مردم آمریکا و جهان . این یعنی از بالا تا پایین از گذشته تا به امروز همگیشون دروغگو و دغلکار بودن و هستن . اصلا مهم نیست شهروند ایران باشی یا آمریکا مهم اینکه برای درک واقعیتها باید چشمهای بینا ، گوشهای شنوا و مغزی برای تحلیل ، دیدها و شنیدها داشته باشی در غیر اینصورت در عین ظلمت همه چیزو نورانی و شفاف میبینی و در واقع دچار توهم میشی . متوهمی که در بیداری هم خواب میبینه .
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
سفیر چین وقت اضافه برای اثبات بدیهیات به ما نداره . این متنو یه شهروند ایرانی فرستاده ، شهروند ایرانی که نه به شرق و نه به غرب ، هیچ دلبستگی و وابستگی نداره و فقط ایرانو میشناسه و بزرگی و عظمت ایرانه که شادش میکنه و بدون تعصب و با وسواس در مورد منافع ملی امروز کشورش حساسیت به خرج میده و البته که درکش برای شهروندانی که آرزو و سودای اسارت و بردگی غرب رو در ذهنشون هرروز مرور میکنن خیلی سخته
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
متاسفانه در چین دموکراسی بی معنیه. امیدوارم که آفتاب بتونه اینو منتشر کنه.کره شمالی که بوی دموکراسی را نشنیده، چین که متاسفانه هنوز در سیاست پیرو مرام کمونیزم هست و هند که با رهبری مودی رویه فرقه گرایانه و سرکوب مسلمانان و حمایت از هندوهای افراطی رو پیش گرفته و روسیه هم و روسیه هم که در قلع و قمع مسلمانان چچن سنگ تمام گذاشته، روش ها و رفتارهایشان اصلا بهتر از آمریکایی ها و ترامپ نیست.
ترامپ یک .....برآمده از دموکراسی نیم بند آمریکاییست که در واقع دیکتاتوری نخبگان است، اما در کشورهایی که گفته شد، دیکتاتوری برخاسته از ضعف و جهل و توسعه نیافتگی اکثریت و یا بخش اعظمی از جامعه است.
این کشورها با کمال تاسف شرکای سیاسی و تجاری بزرگ ما هستند، در حالی که در بحران ها و مشکلات ما، نه می توانند و نه می خواهند که طرف ما باشند.
آنها قادر به تاثیرگذاری کافی نیستند و در کمال تاسف، استکبار آمریکا عملا تصمیم گیرنده اول و آخر جهان است. این حقیقت تلخ را نپذیریم، همیشه متضرر بوده و خواهیم بود. برجام هم بدون آمریکا، نافرجام ماند و اگر آمریکا برگردد و تمام کشورها مخالف باشند، برجام بازخواهد گشت، چون آمریکا هنوز یک چهارم اقتصاد دنیا و اقتدار نظامی مسلط جهان را دارد.
به امید روزی که جهان در سیطره هیچ کشوری حتی ما هم نباشد و کشورها بتوانند از مواضع برابر با هم گفتگو کنند.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
جناب سفير كسي در دروغ گوييهاي ترامپ شك نداره ولي دروغ ترامپ كه دروغ و ديكتاتوري هاي چين را پاك نميكنه! چين ده ها برابر غير قابل اعتماد تره چون مطبوعات نيمه آزاد هم نداره و همان انتقاداتي كه از ترامپ در آمريكا ميشه احتمالش در چين متصور نيست
امیرراستگفتار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
فکر کردی کسیکه این مقاله رو در مورد چین نوشته خواسته ذهن مردم رو نسبت به چین خراب کنه؟ چین بخاطر اینکه قطعنامه امریکا بر علیه ما رو وتو میکنه باید ما هم هوای اونو داشته باشیم؟....
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
در مورد رسانه یا خبرگزاری اونم از نوع انگلیسیش ( دیلی میل ) فکر نیمکنم کسیکه این مقاله رو در مورد چین نوشته خواسته ذهن مردم رو نسبت به چین خراب کنه ؛ در واقع مطمئنم . البته شاید این اتفاق در چین رخ داده باشه من نمیخوام چین رو پاک بدونم و مبرا از هرگونه خطا ولی موضوع بزرگ امروز و جهان این نیست . موضوع اینه که منشا ویروس از کجاست و ساخته کجاست که این قضیه داره بین این موضوعات حاشیه ای پنهان میشه توسط هجوم خبرگزاری ها و رسانه های ساختگی مثل خیلی از مسائل بزرگ در قبل که با همین ترفند از یادها رفت . مطمئنم این موضوع رو مطرح میکنن رسانه های وابسته و جیره خوار غربی که راه فرار رو برای دولتمردان اروپا و آمریکا باز کنند . ما و جهان هم که مدتهای زیادیه گوش و چشممون متمرکز این رسانه های ساختگیه . میپرسی چرا ساختگی چون رسانه باید مستقل باشه ولی زمانی که برای انتشار هرنوع خبری دستور از بالا میگیره یعنی ساخته دست خودشونه تا به وسیله این ابزار ذهن مردم جهان رو منحرف کنند . این اتفاق بارها در تاریخ افتاده تعجب میکنم که درکش نکردی و نمیکنی .
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
چين ده ها برابر غير قابل اعتماد تره ( چطور محاسبه میکنید میشه نحوه محاسبتون رو برای ما هم بگید که چطور بهش رسیدید ) ؟ یا این فقط تصورات ذهنی شماست ؟ چون مطبوعات نيمه آزاد هم نداره و همان انتقاداتي كه از ترامپ در آمريكا ميشه احتمالش در چين متصور نيست !!!!!! درست فهمیدم شما جای مردم چین میخوای اظهارنظر کنی ؟ موضوع اصلی اینکه منشا این ویروس از کجاست و کجا ساخته شده و برای چه هدفی ؟ اینکه چین مطبوعات آزادی نداره یا هرچیزی که با خواسته های شخصی شما مغایرت داره ربط به منو شما پیدا نمیکنه جز مسائل داخلی کشور چینه و میبینی برخلاف نظر شما در مورد چین و مردمش ، اعتراضات این چند وقته اخیر بیشتر در کشوهای اروپایی نظیر فرانسه هر هفته اتفاق میوفتاد و داشت خطرناک و سرنوشت ساز میشد . اعتراض نه به دولت و حکومت فرانسه یا آزادی رسانه ای بلکه به سرمایه داری . از کدوم آزادی در رسانه حرف میزنی ؟ ، آزادی رسانه ای که حرف و خواست و منافع ملتها رو منعکس میکنه یا خواسته اربابانش رو فریاد میزنه ؟ ولی برگردیم به موضوع مورد بحث ؛ ویروسی که برای کنترل جمعیت ساخته و تاکثیر شده ربط به همه مردم جهان پیدا میکنه و دیگه مسائل داخلی کشورها محسوب نمیشه و طبق عادت همیشگی چون در این کثافتکاریهای جهانی دست غربی ها تو یه کاسه است و طبق معمول همیشه با فرافکنی و تبلیغات سعی در پنهان کاری دارن و این اتفاق هزاران بار افتاده و دیگه تکراری و منسوخ شده میتونی مسائل رو بست بدی و درک کنی اگر البته بخوای بیدار بمونی و در بیداری باز خواب نبینی . مثال روشنش برخورد هواپیما به برجهای دوقلو تجارت جهانی که در نهایت معلوم شد ساختگیه ، یعنی آمریکا برای رسیدن به اهدافش خودزنی کرد و به مردم آمریکا هم رحم نکرد . بعد رسانه هایی که بله قربانگوی اربابان بودند شروع کردند به ساختن سناریوهای ساختگی و در نهایت جنگ در خاورمیانه در گرفت ولی الان هممون فهمیدیم که این یک سناریوی ساخته شده و از پیش برنامه ریزی شده بود توسط اروپا و آمریکا و به کمک رسانه ها تا به خاورمیانه لشگر کشی کنند و به اهداف شومشون برسند . این موضوع جدید کرونا از خیلی جهات شبیه به همون موضوعه فقط باید کمی تعصب رو کنار گذاشت و بی طرفانه همه مسائل رو تحلیل و قضاوت کرد . اینکه بنا رو به لجبازی و دشمنی با شرق یا غرب فرقی نمیکنه بزاریم نمیتونیم به جوابهای درستی برسیم و حتی مثل شما نمیتونیم سوالات درستی هم طرح کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
roham چقدر حرف می زنی خودت میگی خودت هم به خودت جواب میدی.
یه کم به نظرات عاقلانه دیگران تعمق کن
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دقیقا موضوع همینه ' من نظر عاقلانه ای ندیدم که شاید به قول شما زیاد حرف میزنم ' نظری در جهت تایید یا رد حرف‌های من داری بزن ' اگرم داشتن زیادی اطلاعات دیگران در یک مورد خاص آزرده ات کرده ' نسبت به این مورد آگاهی و سوادتو بالا ببر تا بتونی تو هم حرفی داشته باشی بزنی و از حرف‌های دیگران خسته نشی
ناشناس
| - |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
فقط متاسفم که چطور یک بیسواد میتونه با تمام وجود از دیکتاتورها حمایت کنه ودیگران رو به نداشتن نظرعاقلانه متهم کنه. راست میگن که یکی از نشانه های بی عقلی پرحرفی است
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
خب البته که دیگران در مورد سواد منو شما طبق نظراتمون قضاوت میکنن ولی چیزی که برای من به شخصه جالب و عجیبه حتی بیشتر از سواد شهامته که شما نداری ' شما حتی از بردن اسمتم واهمه داری حالا چطوری و با چه پشتوانه ای دیگران رو متهم میکنی!!! خدا عالمه
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
تو چقدر حرف میزنی حرفات هم همش چرت
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خودت اصلا فهمیدی چی گفتی
Ana
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ریشه تمام بدبختی در امریکا و عربی هاست حالا برای فریب افکار عمومی چین رو یه غول بی شاخ و دم معرفی میکنه در صورتی که واقعا این ویروس یه سلاح بیولوژیکی برای نسل کشیه و من نمیدونم چطور بعصی افراد بازم فریب آمریکا رو مبخودند
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
آقای سپهر : من میدونم چی میخوام بگم و میفهمم چی دارم میگم تو این لحظه ، شاید نحوه نگارش بنده باعث شده کمی گیج بشید که خب طبیعیه چون نه تخصصش رو دارم و وقت چندانی هم ندارم تا غلطهای املایی رو اصلاح و یا دستور زبان رو به درستی رعایت کنم و شاید واقعا توانایشم نداشته باشم بهترین از این بیان کنم ؛ ولی موضوع خیلی ساده است ، اینقدر ساده که به هر نحوی به نگارش در بیاد درکش باز هم ساده است . البته اگر هضم و فهمش براتون سخته با این وجود ، باید کمی اطلاعات خودتون رو بالا ببرید تا اشراف داشته باشید که چی میگید و چی میشنوید .
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ana : خوشحالم از اینکه موضوع رو درک میکنی و این خیلی مهمه . دیگرانی که از آمریکا و سیاستهاش دفاع میکنن و در واقع نمیتونن جامعه و مردم آمریکا یا حتی جغرافیاشو رو از حکومت ، دولت و سیاستهای آمریکا از هم تفکیک کنند ، فقط و فقط هیپنوتیزم شدند . اونها خواب هستند و حتی در بیداری هم خواب و رویا میبینند و چشمهاشون بر روی واقعیتها بسته است به همین خاطر راحت فریب میخورند . شاید تا قبل از کرونا این فریب خوردن توجیهاتی داشت ولی از کرونا به بعد حقیقت آشکار شده و مورد پنهانی باقی نمونده تا درک این موضوع رو مثل قبل سخت و پیچیده کنه . از این به بعد همه چیز بستگی به درصد خواب آلودگی ،مقاومت اونها و مهمتر ، خواست افراد برای درک حقیقت باقی میمونه که تا چقدر میتونن منصفانه و بدون تعصب مسائل رو نه برای عموم که برای خودشون تحلیل کنن . چقدر حاضراند تفکرات پوشالی ساختگی قبلی رو دور بریزند و به دنیا نگاه جدیدی داشته باشن . من به شخصه معتقدم خیلی ها با وجود این اتفاقات و نشانه ها ، میتونن باز هم خواب ببینند و بگن ندیدیم و نشنیدیم ؛ ولی یه فرقی هست در این ندیدن و نشنیدن با گذشته ؛ دیگه نمیتونن بگن که نمیفهمیم که چی میگید و این خودش نقطه روشن و امیدوار کننده ایه . ما مدتهای زیادی فریب این فریبکاران رو خوردیم و خودمون و منافع کشورمون رو از یاد بریدم و کار سختیه دوباره به حال قبل برگردیم . فقط مهم اینه که مقاومت نشون ندیم از این به بعدو چشم و گوشمون رو نبندیم به روی اتفاقاتی که در گذشته افتاده و در آینده رخ میده ؛ دقیقا کاری که شما در حال انجامش هستی .
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
آقای جاسم : اگر داشتن زیادی اطلاعات دیگران در یک مورد خاص آزرده ات کرده ' نسبت به این مورد آگاهی و سوادتو بالا ببر تا بتونی تو هم حرفی داشته باشی بزنی و از حرف‌های دیگران خسته نشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
روهام جان سنت کمه. بشین به درسهات برس. بزرگتر که شدی و بیشتر فهمیدی حرف بزن. خدا یه زبون داده و دو تا گوش که نصف چیزهایی که شنیدی بگی نه دو برابرش پسرم. ضمنا اینو به اطلاعاتت اضافه کن که چین تا حالا هیچ قطعنامه ای رو در شورای امنیت علیه ایران وتو نکرده و به هرچیزی علیه ایران رای مثبت داده تا بتونه تنها فروشنده کالا به ایران باشه
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
شما آقا و یا خانم ناشناس و پدربزرگ عزیز و محترم :
کاش شما با این همه سنی که از خدا گرفتی حداقل کمی شهامت کسب میکردی و با هویت واقعی یا حتی مستعارت اظهارفضل میفرمودید ، که یه جوری به نظر نیاد که انگار یه بچه بی ادب دوران ابتدایی هستی که تنها تفریح زندگیت شده زنگ خونه مردمو زدن و فرار کردن . این که نظری رو بدون هویت منتشر میکنی انگار برگشتی به زمان کودکی و داری زنگ مردم رو میزنی فرار میکنی . شما اول شهامتتو بالا ببر و در واقع به اندازه سنت بزرگ شو تا زمانی که داری نظری ثبت میکنی یا حرفی میزنی هویتتم منتشر کنی تا بتونی بعدا برگردی و به نظرات مخالف و موافق جواب بدی و از روبرو شدن با عقاید مخالف این همه پریشون نشی . شما بزرگ منی ولی رفتارهای بچگانه و معصومانه ای داری ، بهتر نیست بری مشکل شخصیتو که ریشه در کورکی داره و خیلی وقته ازشون غافل شدی حل کنی و این مشکلات و معضلات کلان رو بسپری به افرادی که از کمبودهای شما در دوران کودکی گذشتند ؟
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اما در جواب این که ؛ چین تا حالا هیچ قطعنامه ای رو در شورای امنیت علیه ایران وتو نکرده : مسئله این است که ما در بسياري از موارد تلاش مي‌كنيم هزينه ناتواني و ضعف خود را به گردن ديگران و توطئه‌هاي پنهاني آنها بيندازيم. اگر ما نمي‌توانيم پروژه يا سياستي را در سطح بين‌المللي يا منطقه‌اي با موفقيت به پيش ببريم در درجه نخست اين عدم موفقيت به ضعف و ناتواني ما برمي‌گردد نه الزاما به رفتار يا خيانت ديگران. در روابط بين‌الملل امروز نمي‌توان به اتكاي قدرت ديگران بازيگري موثري داشت. يك بازيگر خردمند دايما خود را فريب‌خورده معرفي نمي‌كند، بلكه برعكس، بازيگر خردمند تلاش مي‌كند در عرصه‌اي كه قاعده اصلي آن خودياري است و فريب‌كاري و سواري رايگان نيز بخشي از مرسومات اجتناب‌ناپذير آن است، راهي براي ارتقاي منافع خود پيدا كند.
نبايد انتظار حداكثري از چین و روسیه داشت زيرا برآورده نشدن انتظارات حداكثري مي‌تواند مانع از تحقق انتظارات حداقلي بشود. در واقع به همان اندازه كه نگاه خوش‌بينانه به قدرت‌هاي بزرگ مي‌تواند خطرناك باشد، نگاه بدبينانه نيز قدرت مانور دستگاه سياست خارجي را سلب مي‌كند. ما بايد واقعيت شرکای جدید را آن‌گونه كه هست بپذيريم با تمامي خدمت‌ها و خيانت‌ها. القاي ترس از خيانتكاري چینیها و روس‌ها يا هر بازيگر ديگري به همان اندازه كه مي‌تواند هشدارآميز باشد به همان اندازه هم مي‌تواند حق انتخاب‌هاي محدود را محدودتر كند. چرا بايد تلاش كرد تا دوستان نصفه و نيمه و حتي موقتي را به دشمن تبديل كرد؟ بازتوليد و بزرگنمايي بدگماني نسبت به چین یا روسيه در شرايطي كه براي جمهوري اسلامي ايران حق انتخاب‌هاي محدودي وجود دارد جز بستن مسيرهاي تنگ موجود چه اثر مثبتي دارد؟

حالا انصافا فکر کنیم ، وقتی ما نسبت به این قدرتها اینگونه فکر میکنیم که حتی در حرف زدن و اظهارنظر کردن منافع خودمون و مملکتمون رو در نظر نمیگیریم چطور انتظار داریم ، اونها بر خلاف عقیده ما نسبت به خودشون از حق وتوی خود به خاطر تامین منافع ما استفاده کنند ؟ وقتی هیچ وقت دیدگاه درست و منطقی و مناسبی نسبت به اونها نداشتیم و از ابراز کردنشم ابایی نداشتیم چطوری میشه ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
1
20
چین دوست ش.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
3
47
چطور جرات کردید از اربابان بعضی ها انتقاد کنید؟
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
اگر ما سرنوشت مان را به دست دلقک‌های جامعه‌ستیز بسپاریم، کار ما تمام است؛ و این نقطه دارد نزدیک می‌شود. اگر ترامپ بدترین است، به علت قدرت آمریکاست که غالب است. ما می‌توانیم درباره افول آمریکا صحبت کنیم، اما اگر شما به جهان نگاه کنید، آن را نمی‌بینید. وقتی آمریکا تحریم وضع می‌کند –تحریم‌های ویرانگر و کشنده- به این خاطر است که این کشور می‌تواند اینکار را انجام دهد؛ و همه باید از آن تبعیت کنند. اروپا ممکن است آن را دوست نداشته باشد و در واقع از تحریم‌های ایران متنفر باشد، اما آن‌ها ناگزیر هستند از آن پیروی کنند. آن‌ها باید از ارباب اطاعت کنند در غیر این صورت از نظام مالی بین‌المللی بیرون انداخته می‌شوند. اما این قانون طبیعت نیست. این تصمیم اروپاست برای اطاعت کردن از ارباب در واشنگتن. کشور‌های دیگر هیچ گزینه‌ای ندارند.
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
1
10
نظر بنده محتواش چه مشکلی داشت که منتشر نشد ؟
پاسخ ها
mm2
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
یک حرفی را 10 بار کپی پیست می کنی.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
وقتی یه حرفی رو یک بار میزنی با سند و مدرک و میبنی در عین تعجب که دیگران باز دارن حرف خودشونو میزنن اونم بدون سند و مدرک و در مقابل فهمیدن مقاومت میکنن ، مجبور میشی برای اینکه شاید و البته شاید یه جایی متوجه حرفت بشن ، حرفهاتو تکرار کنی . این خیلی طبیعیه حتی در روابط خانوادگی و اجتماعیمون هم رخ میده عجیبه که دلیل این کارو نفهمیدی . برخی اوقات حرفی میزنیم یا عملی داریم در سطح اجتماعی و خانوادگی حتی که برای دیگران و حتی نزدیکانمون درکش سخت میشه پس اگر بابت کارمون اطمینان و استدلال منطقی داریم سعی میکنیم حرفهامون رو تکرار کنیم به عناوین و روشهای مختلف که شاید تاثیر بزاره و مورد توجه و درک قرار بگیره .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
1
28
مگر انتظاری غیر ازاین داشتید
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
5
5
از تمام این مقالات منتشر شده و نظرت خودمو و دیگران و نظراتی که دارم ثبت میکنم ولی منتشر نمیشه فیلم دارم با ویدئو کانورتر سیو میکنم . بعدا معلوم میشه که چقدر شما به عنوان رسانه به قوانین رسانه ای و یا حتی قوانین خودتون پایبندید . نظراتی که با نظر شما مخالفه منتشر نمیکنید که بیشتر شبیه به یک جوکه رسانه ایه ، بعد از خبرگزاری ها و رسانه های خارجی انتقادم میکنید برخی اوقات ؟ عجب رویی . روزی فرا میرسه که باید اعتراف کنی به عنوان رسانه چیکار کردی ؟ همون اخباری یا نظراتی که دلت خواست و مغایر با منافعت نبود رو منتشر کردی ؟ یعنی ازادی و استقلال رسانه ایت که کشک ، شرف و وجدانم که .... باریکلا با کلاهبردار و دزد و اختلاسگر تو یک رده و ردیف متهمین هستید . فرقتون اینه که ظاهرتون موجهه که ظاهرتم داره یواش یواش از زیر پرده میاد بیرون . اندکی صبر سحر نزدیک است
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
33
2
رسانه داخلی ولی آمریکایی و وابسته به غرب . تبریک میگم ستون پنجم رسانه ای کارتو خوب بلدی ولی خب بالاخره همه چیز رو میشه به وقت نیازه تا نیت واقعیتون مشخص بشه
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
عقده سخرانی داری ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به جای قضاوت نابجا و بدون شناخت و تخریب دیگران بیا تو هم مشارکت کن حرفی بزن نه اینکه منفعلانه فقط دیگرانو متهم کنی ' شما خودت چه عقده ی بزرگی تو زندگیت داری که هر ابراز عقیده ای رو عقده گشایی میبینی ?
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
1
41
از چین، روسیه مگر بیشتر از این انتظار دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
15
ممنون از اینکه این مطلب را گذاشتید ما مردم عادی نه سیاستمداریم نه جامعه شناس لطفا در اظهار نظر مون بیشتر دقت کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
2
27
شما اصل دمکراسی که هر کس میتونه نظر بدهد را نقض کردید چرا صحبت‌های مرا درج نکردید فقط گفتم ما برده چین و روسیه هستیم بدبخت شدیم رفت وای به حال آیندگان گشنه بیکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
2
17
خدا چین کمونیست بی دین و کافر رو از صفحه روزگار محو کنه همه میدونن این کمونیستها باعث بدبختی دنیا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
و ایکاش اضافه میکردی؛ انشاءالله طرفدارهای دو آتیشه ناجوانمردشون رو هم از صفحه روزگار محو کنه که با عروسک گردونی همین طرفدارهای بی مخشون هست که دارن نون میخورن. الهی آمین
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
آنکس که نداند که نداند که نداند در جهل مرکب ...........
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
2
3
همه کشور ها دنبال منافع ملی هستند ما هم همینجور چین روسیه از سوریه و عراق و..منافع ایران حمایت میکنند پس امریکا دوستان و اروپا دوستان کمی توجه کنند که انها از چین و روسیه خیلی بدترند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
1
13
به اربابان ما توهین نکنید چینی ها و عرب ها ارباب ما هستند باید به آنان خدمت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
1
10
از کشوری که خدای یگانه رو نشناخته هیچ عمل شنیعی دور از ذهن نیست. وای از زمانی که مدعیان شناخت خداوند متعال چنین رفتارهای شنیع و خدانشناسانه ای رو در پیش بگیرند.
فقط دعا کنیم که هرگز چنان روزهایی را شاهد نباشیم ان شاءالله
خدای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
1
8
.اصلا مگر اخباری از اینها می شنوی که نظر بدی شوروی چین کره شمالی ازان نترس که های وهوی
دارد از ان بترس که سر به تو دارد
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
10
1
چقد نظر بی سند و مدرک میدین فقط اینو بدونید خدا خودش میدونه دنیا چخبره و اینم بدونید ک اسلام پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
10
0
چرا دیلی میل راجع به برخورد با مطلعین تلفات حمله موشکی به عین الاسد نمی نویسه؟چرا آفتاب هم در این زمینه دنبال پی گیری نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
5
درست شبیه داستان 1984 اثر جورج اورول
فضول محللله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
1
3
رهام تو در اقلیتب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
1
0
حالا 2 نفر رو گرفتن بردن شدن بد بد. بقیه عالم بد نیستن؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین