کد خبر: ۶۴۷۶۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ یک اردیبهشت+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند که از تعداد ۵۲۰۹ جان خود را از دست داده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر جهانپور، گفت: از دیروز تا امروز اول اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که تا امروز ۵۲۰۹ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  تا امروز ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند  تا کنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ یک اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا در تاریخ ۳۱ فروردین

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا یک اردیبهشت 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۰۳نفر تا ۳۰ فروردین    
2 آذربایجان غربی ۳۹ ۱۴۶ ۱۲۵۱ ۱۹۴۳
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جز کاشان) ۱۳۸      
5 البرز        
6 ایلام ۶ ۴۵   ۴۳۸
7 بوشهر ۴ ۱۱ ۱۰۴ ۱۶۷
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۰ ۲۴ ۲۵۴ ۳۰۰
10 خراسان جنوبی ۳ ۴۲ ۳۹۶ ۴۵۳
11 خراسان رضوی       ۸۶۰۰
12 خراسان شمالی ۱۴ ۶۲ ۳۵۹ ۵۹۰
13 خوزستان ۸۵ ۱۶۶ ۱۳۱۵ ۱۶۹۱
14 زنجان ۱۰ ۹۲ ۷۰۷ ‭۸۹۳ 
15 سمنان ۸   ‭۸۵۹‬ ‭۱۰۱۳‬
16 سیستان‌وبلوچستان   ۴۲ تا ۳۱ فروردین    
17 فارس ۹۲ ۷۰ ۶۴۸ ‭۲۷۲۹‬
18 قزوین        
19 قم ۸۴      
20 کردستان ۲۲ ۱۰۸ ۵۵۰ ۹۷۶
21 کرمان ۲ ۴۸ ۳۰۲ ۵۶۱
22 کرمانشاه ۲۳ ۵۹   ۸۵۱
23 کهگیلویه و بویراحمد   ۸ نفر تا ۲۹ فروردین    
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان        
27 مازندران ۹۵      
28 مرکزی ۱۱ ۱۴۶ ۱۱۶۵ ۱۵۶۷
29 هرمزگان ۱۰ ۲۱   ۴۶۴
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

ثبت 8 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان سمنان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ثبت چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر فریور در ارتباط زنده با خبر ۱۶ رادیو مرکز سمنان افزود: تا امروز اول اردیبهشت موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا به ۴۹۵ نفر رسیده که از این تعداد ۴۱۲ نفر با بهبودی کامل ترخیص شده اند.

چهار مورد جدید ابتلا به کرونا در شاهرود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ثبت چهار مورد جدید ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر چمن افزود: با احتساب موارد جدید مجموع مبتلایان به ۵۱۸ نفر رسیده است.

وی از بهبود یک نفر مبتلا به بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۴۴۷ نفر از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بهبود یافته و مرخص شدند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

با شناسایی ۳۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان به هزار و ۹۴۳ تن رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۱۵ مورد جدید مورد آزمون قرار گرفته اند که از این تعداد ۳۹ مورد مثبت گزارش شده‌اند و با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۱۹۴۳ نفر رسیده است.

دکتر آقازاده گفت: با بهبودی و مرخص شدن ۱۲ نفر در تاریخ ۳۱ فروردین تعداد بهبودیافتگان کرونا در استان نیز به هزار ۲۵۱ مورد رسیده است.

او همچنین تعداد افرادی که از ویروس کرونا جان باخته‌اند را تا ۳۱ فروردین، ۱۴۶ نفر عنوان کرد.

ابتلاء ۱۰ مورد جدید به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۰ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به ۴۶۴ نفر افزایش یافت.

دکتر فرشیدی در ارتباط تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس با بیان اینکه بیماران جدید علامت‌دار نیستند، بر قرنطینه شدن این مبتلایان در مراکز درمانی جدید تاکید کرد. از این شمار ابتلای جدید، ۵ نفر در بندرعباس، ۲ مورد میناب، ۲ مورد قشم و یک مورد در رودان ثبت شده است.

فرشیدی افزود: در۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشتیم، و شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در استان همان ۲۱ نفر است.  درحال حاضر ۲۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

فرشیدی افزود: رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی مهمترین نقش در کاهش و یا قطع زنجیره انتقال این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از واحد‌های صنفی و مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: کارشناسان بهداشت پیگیر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی هستند و از پنجم اردیبهشت با متخلفان بهداشتی برخورد می‌کنند. امکان روزانه ۳۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در استان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز نخستین روز از هفته سلامت است و با توجه به شیوع ویروس کرونا شعار این هفته حمایت همگانی از مدافعان سلامت است.

روز نخست هفته سلامت به بهورزان اختصاص یافته که پایه واساس سیستم مراقبت‌های پزشکی و پیشگام مبارزه با بیماری‌های عفونی هستند.

شناسایی ۹۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در مازندران

با شناسایی ۹۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان ۵۴۳ به مورد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شناسایی ۹۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل گفت: در این مدت 133 بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند تا ادامه روند درمانی را در منزل پیگیری کنند.

دکتر موسوی مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مازندران را ۵۴۳ نفر اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مردم باید خود مراقبتی را خصوصا در این شرایط که مشاغل بازگشایی شدند جدی بگیرند در غیر اینصورت وضعیت به مرحله بحران خواهد رسید.

او از عموم مردم استان درخواست کرد که با همکاری و همراهی هم تا قطع کامل زنجیره انتقال کرونا، اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند را رعایت کنند.

کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان رضوی از کاهش مراجعه بیماران و افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی این استان خبر داد.

دکتر محمدحسین بحرینی امروز در جلسه قرارگاه دانشگاهی کنترل و پیشگیری از کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضویکرونا همزمان با بزرگداشت هفته سلامت افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از 453هزار نفر به 38مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد مراجعه کرده‌اند که بیش از 8 هزار و 600 نفر از این تعداد بیمار مشکوک توسط پزشک معاینه شده و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

وی گفت: حدود هزار و 455نفر از افراد مشکوک به کرونا نیز به درمانگاه‌های منتخب تخصصی در مشهد ارجاع داده شدند. به رغم تعداد بسیار موارد مشکوک مراجعه کننده به این مراکز فقط 134 نفر به بیمارستان‌های تعیین شده ارجاع داده شدند که نشان از تاثیر بسزای تلاش کادر بهداشتی در کاهش حجم مراجعات به مراکز درمانی دارد.

وی ادامه داد: در مرحله اول غربالگری کرونا 86درصد از جمعیت پنج میلیون نفری زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری شدند و در مرحله دوم نیز که به تازگی آغاز شده است، گروه‌های پرخطر نظیر مبتلایان به دیابت، بیش فشاری خون، سرطان، بیماری‌های تنفسی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، سالمندان و مادران باردار تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

پذیرش ۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم/ ترخیص ۲۶ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم خبر داد و گفت: ۳۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز اول اردیبهشت‌ماه، ۸۴ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا پذیرش شدند.

وی افزود: ۳۴ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند. در شبانه روز گذشته، ۲۶ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

مجموع آمار بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به ۵۶۱ مورد رسید

سید وحید طباطبایی، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان عصر دوشنبه در خصوص آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل اینکه آزمایشگاه‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به منظور گندزدایی، ستاپ و کالیبره کردن دستگاه‌های خود انجام تست نداشتند، آزمایش‌های ارسالی امروز و فردا انجام خواهد شد و نتایج آن به همراه آمار فردا اعلام خواهد شد. از ۳۲ آزمایش انجام گرفته در آزمایشگاه‌های سطح استان (دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، جیرفت، و دانشگاه علوم پزشکی سیرجان) تست دو نفر شامل یک زن و یک مرد مثبت اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اپیدمی تا به امروز تعداد کل موارد مثبت در استان ۵۶۱ مورد ثبت شده ضمن اینکه تعداد کادر درمانی مبتلا شده نیز از ابتدا تاکنون ۵۹ مورد اعلام شده است. از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۴۸ نفر به علت ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند ضمن اینکه خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در استان نداشتیم.

وی آمار بهبود یافتگان از ابتدای اپیدمی را ۳۰۲ نفر اعلام کرد و یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.  از ابتدای اپیدمی تا به امروز تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلاء به کرونا ۳۷۶ نفر ثبت شده و در حال حاضر ۲۶ نفر در بیمارستان‌های سراسر استان بستری هستند.

وی گفت: هم اکنون چهار نفر در «آی سی یو » بستری هستند ضمن اینکه تعداد افراد مستقر در نقاهتگاه‌ها در حال حاضر شش نفر است.

۲۳ بیمار جدید به آمار مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه اضافه شد

دکتر ابراهیم شکیبا، سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۲۳ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۷ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۶ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۸۵۱ نفر رسید و متاسفانه از این تعداد، ۵۹ نفر جان باختند. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۴۱۹ نفر جزو بیماران بستری و ۴۳۲ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند.

شکیبا خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز ۲۰۲۹ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۸۲۴ نفر ترخیص شده و ۱۴۶ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

آمار مبتلایان به کرونا در زنجان به ۸۹۳ نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تاکنون تست کرونای ۸۹۳ نفر در استان زنجان براساس یافته های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه ۱۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای ۸۹۳ نفر در استان زنجان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.  از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان ۹۲ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

قزلباش گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۰۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

ثبت ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ثبت ۶ مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا در ایلام طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

محمد کریمیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۴۳۸ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد شش مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است. متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۴۵ مورد افزایش یافته است.

۸۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، بیان کرد: بر اساس تشخیص‌های قطعی صورت گرفته در شبانه‌روز گذشته، ۸۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی و ثبت شده است تا به این ترتیب مجموع مبتلایان به یک هزار و ۶۹۱ مورد برسد.

احسان پور اضافه کرد: این ۸۵ مورد جدید به تفکیک؛ اهواز ۴۰ مورد، شهرستان‌های ایذه و رامشیر هر کدام ۸ مورد، هویزه ۶ مورد، شهرستان‌های ماهشهر، دزفول و آبادان هر کدام ۳ مورد، شهرستان‌های باوی، حمیدیه، کارون، شوشتر و شوش هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های باغملک، دشت آزادگان، مسجدسلیمان و خرمشهر هر کدام یک مورد بوده است.

وی در ادامه به فوت ۷ نفر از هم استانی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: با احتساب این موارد تاکنون ۱۶۶ نفر از مبتلایان استان خوزستان بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند، خبر داد: با تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمان تاکنون یک هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران پس از دریافت خدمات درمانی با بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

علی احسان پور بر رعایت فاصله‌گذاری هوشمند در استان تأکید کرد و افزود: در صورتی که این فاصله‌گذاری رعایت نشود، افزایش مبتلایان سیر صعودی در استان خواهد داشت.  مردم باید خود مراقبتی را به خصوص در این شرایط که مشاغل بازگشایی شدند، جدی بگیرند در غیر این صورت وضعیت به مرحله بحران در استان خواهد رسید.

قربانیان کرونا در فارس به ۷۰ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۹۲ مورد جدید مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی با اشاره به بررسی هزار و ۱۰۶ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، گفت: از این تعداد، نمونه ۹۲ بیمار مثبت بوده است. متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، سه نفر از مبتلایان در استان فارس جان خود را از دست داده اند که دو نفر مربوط به شیراز و یک نفر مربوط به مرودشت بوده‌اند و با این تعداد، مجموع جانباختگان ناشی از کروناویروس در فارس، به ۷۰ نفر رسید.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خبر بهبودی کامل و ترخیص ۶۴۸ نفر از مبتلایان در استان، ادامه داد: هزار و ۴۵۱ نفر از مبتلایان نیز به دلیل شرایط مساعد جسمی، در قرنطینه خانگی بوده و سلامت آنان از سوی تیم‌های سلامت دنبال شده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مجموع مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴ نفر مربوط به شیراز و ۱۲ نفر مربوط به آباده و ۶ نفر نیز کوهچنار بوده است، شهرستان‌های مرودشت، خرم بید و نی ریز هر کدام دو نفر و سپیدان نیز یک نفر را به خود اختصاص داده اند. آمار جانباختگان دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان به صورت جداگانه و از سوی این مراکز اعلام می‌شود.

بستری ۱۳۸ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان

در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۸ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان‌های ۲۲ شهرستان استان اصفهان بستری شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۱۰۹ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی این استان مرخص شده اند.

آرش نجیمی، تعداد بستری شدگان بیماران کرونایی در مراکز درمانی این استان را ۷۹۶ نفر بیان کرد و افزود: اکنون ۱۹۵ بیمار مبتلا به کرونا با وضعیت شدید بیماری در بخش‌های آی سی یو مراکز درمانی این استان تحت درمان هستند.

وی، خورشید، امین، غرضی و عیسی بن مریم را بیمارستان‌های مرجع بستری بیماران کرونایی کلانشهر اصفهان اعلام کرد و گفت: در پی قرطینه خانگی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایام عید نوروز، اکنون تعداد بیماران کرونا در اصفهان به مرحله تثبیت رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: درصورت رعایت نکردن بهداشت فردی و تردد‌های غیر ضرور در خیابان‌ها ومعابر در اردیبهشت ماه با افزایش تعداد مبتلایان کرونا روبرو خواهیم شد.

آرش نجیمی همچنین بر رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها، در خانه ماندن، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی برای پیشگیری از این بیماری نفس گیر تاکید کرد.

وضعیت کرونا در منطقه کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با وجود اینکه از اواخر اسفند ماه سیر ابتلا به کرونا در منطقه کاشان نزولی بوده اما هنوز به صفر نرسیده است.

سیدعلیرضا مروجی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۸ بیمار حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری و تحت درمان هستند، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۳۱۷ بیمار نیز ار دو بیمارستان بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل ترخیص شده اند.

وی با اشاره به سیر ابتلاء به کرونا در میان شهروندان ابراز داشت: از ابتدا تا نیمه اسفند ما در منطقه شاهد سیر صعودی ابتلاء به کرونا در بین شهروندان بودیم که از اواخر اسفند تا نیمه فروردین این سیر نزولی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه سیر ابتلاء به کرونا با وجود اینکه نزولی شده ولی هنوز به صفر نرسیده است، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که این ویروس همچنان در معابر و سطح منطقه جولان می‌دهد و این موضوع نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه اعلام تاریخ قطعی ریشه کنی این بیماری در حال حاضر امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: مهمترین عامل نابودی و ریشه کنی این ویروس همکاری مردم در قطع زنجیره شیوع این ویروس با رعایت مسائل بهداشتی فردی و عمومی و رعایت فاصله اجتماعی است.

مروجی افزایش تردد و رفت و آمدها در معابر و خیابان‌های شهر را نگران کننده دانست و یادآور شد: کاهش ورودی‌های کرونایی به دو بیمارستان بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل به منزله پایان کرونا نیست و از مردم همچنان می‌خواهیم به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از آحاد مردم و خیرین برای مبارزه با کرونا در منطقه کاشان افزود: یکی از مهمترین نمونه‌های مشارکت خیرین عزیز در حوزه بهداشت و سلامت کاشان تأسیس آزمایشگاه تشخیص کرونا درکاشان بود که به نوبه خود درسطح کشور کم نظیربود.

افزایش شمار مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۵۹۰ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر اول اردیبهشت، ۵۹۰ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها بدون تغییر از دیروز، همان ۶۲ نفر است.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۷۵ نفر، شیروان ۶۷ نفر، فاروج ۳۷ نفر، مانه و سملقان ۴۱ نفر، جاجرم ۲۷ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۵ نفر بطور قطعی به بیماری کووید۱۹ دچار شده اند. ️ تاکنون ۳۵۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش ۹۰۲ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری و رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد.

اضافه شدن ۳ نفر دیگر به آمار کرونایی‌های خراسان جنوبی

۳ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی اضافه شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این افراد از ۵۴ آزمایش انجام شده شناسایی شدند که متعلق به شهرستان‌های بیرجند، طبس و خوسف هستند.

دکتر دهقانی افزود: با این افراد جدید، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۴۵۳ نفر رسیدند که از این تعداد ۳۹۶ نفر بهبود یافتند و ۱۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال ۲ نفر آنان وخیم است. در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی در اثر ابتلا به این بیماری در خراسان جنوبی نداشتیم و تعداد جان باختگان این استان تاکنون ۴۲ نفر بوده است.

بهبودی ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر/ تأیید ۴ نفر جدید

سعید کشمیری، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر پیش‌از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه ۱۶۷ نفر شامل ۹۲ مرد و ۷۵ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از چهار بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یک بیمار از شهرستان بوشهر، یک بیمار از شهرستان کنگان و دو بیمار از شهرستان دشتستان هستند. بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر خانمی ۵۳ ساله است که از اقوام فردی که قبلاً نمونه آزمایش کرونایش مثبت اعلام‌شده بود و در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی است. دو بیمار جدید دیگر نیز که ساکن شهرستان دشتستان هستند یکی از آن‌ها آقایی ۶۳ ساله که با حال عمومی خوب ترخیص و در منزل تحت مراقبت است و دیگری خانمی ۲۹ ساله و از اقوام فردی که قبلاً نمونه آزمایش کرونایش مثبت اعلام‌شده بود و در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی است. بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۴۰ ساله و ساکن شهرستان کنگان و در بیمارستان دوره درمانی خود را سپری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تا امروز ۳۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۶۷ نفر) تاکنون ۱۰۴ نفر از آنان بهبودیافته و ۴۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و هفت نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

ابتلای ۱۰ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری

۱۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۹۶۴ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۳۳ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۱۰ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۳۰۰ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون ۲۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همان ۲۴ نفر است.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. تا کنون از ۱۳۷۹ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

کرونا همچنان در کردستان قربانی می‌گیرد

با اضافه شدن ۲۲ بیمار دیگر به آمار مبتلایان کرونا در استان تعداد بیماران به ۹۷۶ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کُردستان گفت: تاکنون از دو هزار و ۲۱۰ نمونه گرفته شده، یک هزار و ۱۱۱ نمونه منفی و ۹۷۶ نمونه هم مثبت بوده است.

آرزو فلاحی افزود: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در سقز ۲۶۱ نفر، بانه ۱۳۳، سنندج ۲۳۶، کامیاران ۵۰، قروه ۷۳، مریوان ۶۱، دیواندره ۵۰، بیجار ۴۴، دهگلان ۵۳ و سروآباد ۱۵ نفر است. تاکنون ۱۰۸ نفر نیز بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست داده اند. این تعداد شامل ۳۲ نفر در سقز، ۱۵ نفر در بانه، ۱۷ نفر در قروه و ۳۲ نفر در سنندج، ۷ نفر بیجار، دیواندره ۴ نفر، کامیاران ۸، دهگلان ۱ نفر و مریوان نیز ۵ نفر است. از ابتدای شیوع بیماری در استان تاکنون ۵۵۰ نفر بهبود یافته‌اند.

شناسایی ۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ازظهر دیروز تا امروزو بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به هزار و ۵۶۷ نفر رسیده است.

دکترجمالیان افزود: از ۱۱ مورد ابتلا جدید امروز ۷ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۲ مورد به دانشکده علوم پزشکی خمین و ۲ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ساوه بوده است. خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان هزار و ۱۶۵ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه هیچ فوتی جدید در اثر ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
3
1
گفتید نظر بالاخره دوست داشتم نظرمو بزارم ایرانو فقط خواهشا با چینو امریکا این کشورهایی که ده برابر ایران مقایسه نکنید خواهش دارم همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
خودتم نفهمیدی چی گفتی! اول املا و دستور زبان بعد نظر پراکندن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
2
امریکا و چین و بقیه کشورها که وضعیت بدتری دارند چندین برابر ایران جمعیت دارند طبییعه مشکلات بیشتری داشته باشند . ما نمیتونیم بگیم وضعیت بهتری از اونا داریم اصلا نمیشه مقایسه کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
2
2
زنده باد بلوچستان
زنده باد مولانا عبدالحمید
بخاطر دعایی که کرد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین