کد خبر: ۶۴۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

کارمندان در استکان شخصی چای بنوشند تا کرونا نگیرند!

یک متخصص بیماری های عفونی، از کارمندان خواست در محیط کار حتما از وسائل شخصی استفاده کنند و متذکر شد: نوشیدن چای در محیط کار اشکالی ندارد، اما حتما در استکان شخصی باشد.
کارمندان در استکان شخصی چای بنوشند تا کرونا نگیرند!
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر توفیق یعقوبی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و بازگشایی ادارات و اصناف، اظهار کرد: خوشبختانه روند شیوع بیماری کووید۱۹ در جامعه ما رو به نزول است، اما به معنی پایان کرونا نیست.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله یک تا دو متری در فاصله گذاری اجتماعی، افزود: ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی تا دو متر به وسیله صحبت کردن و عطسه و سرفه به دیگران انتقال پیدا می کند. همچنین همین قطرات تنفسی می تواند سطوح را آلوده و به صورت غیر مستقیم افراد را بیمار کند.

این متخصص بیماری های عفونی، با بیان اینکه همگان باید از ماسک استفاده کنند، گفت: شست وشوی ۲۰ ثانیه ای دست ها با آب و صابون یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از کروناست، اما در صورت در دسترس نبودن آب، استفاده از محلول های الکل دار توصیه می شود.

یعقوبی، از کارمندان خواست در محیط کار حتما از وسائل شخصی استفاده کنند و متذکر شد: نوشیدن چای در محیط کار اشکالی ندارد، اما حتما در استکان شخصی باشد تا ویروس کرونا به آنان منتقل نشود؛ البته نوشیدن مایعات زیاد هم به پیشگیری و هم به درمان کرونا کمک می کند.

وی از افراد مبتلا به کرونا خواست حداقل دو هفته کامل قرنطینه باشند و خاطرنشان کرد: افراد حتی با علائم خفیف نیز می توانند این ویروس را منتقل کنند لذا بهتر است در مکان های عمومی مانند محیط کار حضور پیدا نکنند.

این متخصص عفونی، یکی از راه های انتقال کرونا را چشم دانست و اضافه کرد: کادر پزشکی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا از طریق چشم هنگام معاینه بیمار هستند، اما این راه انتقال همچنان وجود دارد و لذا افراد باید فاصله دو متری را رعایت کنند.

یعقوبی، ماسک های کاغذی(جراحی) و پارچه ای را مورد تایید برای مردم دانست و بیان کرد: فاصله گذاری اجتماعی با هدف جلوگیری از ابتلا به کرونا توسط افرادی است که در تماس با این ویروس بوده، اما علائم جدی ندارند لذا بی علامت ها بیشتر کرونا را منتقل می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین