کد خبر: ۶۴۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
در نامه‌ای به علی ربیعی مطرح شد

انتقاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از روابط عمومی سازمان محیط زیست

به‌دنبال نامه جمعی از خبرنگاران حوزه محیط‌زیست به هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، این انجمن در نامه‌ای به سخنگوی دولت از رویکردهای روابط عمومی سازمان محیط زیست انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال این ماجرا انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در نامه‌ای به علی ربیعی، سخنگوی دولت، خواستار رسیدگی به این رویه شده است.

در نامه انجمن صنفی با اشاره به سوابق این موضوع در سازمان محیط زیست آمده است: «در ماه‌های اخیر از سوی مقامات رسمی سازمان محیط زیست، که ریاست محترم آن معاون رئیس جمهور است، به دفعات نسبتهای ناروایی به روزنامه نگاران حوزه محیط زیست داده شده است. متأسفانه تذکراتی که بصورت رسمی و غیر رسمی برای رعایت قانون، اخلاق و احترام روزنامه نگاری و روزنامه نگاران حوزه محیط زیست به این سازمان داده شده است، تاکنون مؤثر نیفتاده و این رویه همچنان ادامه دارد»

این چالش‌ها باعث شد که در سال گذشته در جلسه‌ای در منزل محمد بلوری روزنامه‌نگاری پیشکسوت مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست و روزنامه‌نگاران برجسته این حوزه کدورت‌های به وجود آمده را کنار بگذارند.

انتقاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از روابط عمومی سازمان محیط زیست

انجمن صنفی در ادامه نامه به تازه‌ترین موضع‌گیری رییس روابط عمومی سازمان محیط زیست اشاره کرده است. در این موضع‌گیری سپنجی در واکنش به نامه سرگشاده روزنامه‌نگاران محیط زیستی و اعتراض آنها به شرایط انتقال یوزها گفت که «معدودی از خبرنگاران شناخته شده محیط زیست» مشغول بحران‌سازی با «بودجه بیگانه» هستند.

موضوعی که با واکنش گسترده خبرنگاران این حوزه روبرو شده است. انجمن صنفی در این باره نوشته است: «بسیار موجب تأسف است که یک مقام رسمی دولتی مانند ایشان، چنین بی محابا و صریح، بدون رعایت موازین حقوقی و اخلاقی، حقوق روزنامه نگاران را مورد هجوم قرار داده و آنها را با زشت ترین و غیرقانونی ترین کلمات مورد هجوم قرار دهد. حقوق روزنامه نگاران از شقوق مهم حق آزادی بیان است که باید محترم شمرده شود. تأسف بیشتر ما از این است که آقای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست هم به رغم تذکراتی که به ایشان داده شده است، در مقابل این شیوۀ برخورد کارکنان خود کاملاً بی‌تفاوت بوده و عملاً میدان را برای این گفتارها و رفتاری نادرست برای ایشان که در جهت تحدید حقوق روزنامه نگاران است باز گذاشته است».

روزنامه‌نگاران محیط زیستی پیش‌تر در نامه‌ای سرگشاده انتقادهایی را نسبت به انتقال کوشکی و دلبر (دو یوز ایرانی) از پارک پردیسان به پارک ملی توران مطرح کرده بودند.

انجمن صنفی در پایان از ربیعی خواسته تا «از طریقی که مناسب می‌دانید تذکرات لازم به این سازمان را بدهید و این سازمان را از مقابلۀ غیرقانونی و غیر اخلاقی با حقوق و آزادی‌های روزنامه‌نگاران حوزۀ محیط زیست برحذر دارید» و تأکید کرده است که «قطعاً تکرار چنین رویه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند و این انجمن و روزنامه‌نگاران از همه ابزارهای قانونی بویژه امکانات حرفه‌ای خود برای مقابله با این نوع سیاست‌های ضدرسانه‌ای و مغایر با اصول اولیه حقوق و آزادی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها بهره‌بهرداری خواهند کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین