کد خبر: ۶۴۷۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

از روند «شهید» محسوب شدن جانباختگان حادثه تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان چه خبر؟

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان با اشاره به اینکه در اسفندماه سال گذشته با تایید مقام معظم رهبری جانباختگان مراسم تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، «شهید» اعلام شدند، بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا به خانواده‌های این عزیزان برای تشکیل پرونده فراخوان داده ایم و هم اکنون روند اداری این کار در بنیاد شهید در دست اقدام است.
از روند «شهید» محسوب شدن جانباختگان حادثه تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

"احمد گروهی" با اشاره به طرح ساماندهی گلزار شهدای کرمان گفت: در راستای ساماندهی گلزار شهدای کرمان (گلزار مرکزی که مقبره حدود ۲۳ شهید در آنجاست) واقع در قطعه بالای گلزار، جلسات متعددی با استاندار، معاون عمرانی استاندار و شهردار کرمان برگزار شد که در این راستا طرح ساماندهی تصویب و پیمانکار آن مشخص شد.

وی افزود: طرح گلزار شهدای کرمانی یک طرح تیپ بوده که تقریبا مشابه سایر گلزارهای شهدای کشور است که پیمانکار متعهد شده که ظرف مدت یک ماه تا ۴۵ روز طرح را تکمیل و تحویل دهد و این موضوع منوط به این بوده که با مشکلی برخورد نکنیم.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان ادامه داد: این طرح احداث گنبد و بارگاه نیست بلکه یک حالت قوسی مانند با آجر قزاقی و کاشی معرق منقوش به آیه‌های قرآن در سمت کوه صالح الزمان اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایسنا با اشاره به اینکه در اسفندماه سال گذشته با تایید مقام معظم رهبری جانباختگان مراسم تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، «شهید» اعلام شدند، بیان کرد: همه افرادی که در مراسم تشییع شهدای جبهه مقاومت در کرمان، جان خود را از دست داده بودند، باعنایت و دستور مقام معظم رهبری «شهید» اطلاق شدند و ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا به خانواده‌های آنها برای تشکیل پرونده فراخوان داده ایم و هم اکنون روند اداری این کار در بنیاد شهید در دست اقدام است.

گروهی اظهار کرد: هم اکنون به‌ دنبال پرونده‌سازی برای این عزیزان هستیم و تنها خانواده ۲ نفر از جانباختگان برای تشکیل پرونده مراجعه نکرده‌اند و برای مابقی آنها پرونده تشکیل شده است.

۶۱ نفر در حادثه تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت جان باخته بودند که با وساطت، پیگیری و انعکاس خواسته خانواده این جانباختگان توسط آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه، مقام معظم رهبری با شهیدشناختن جانباختگان مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد شهید سلیمانی موافقت فرموده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین