کد خبر: ۶۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۸

استقبال ایران از گزارش البرادعی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمد سعیدی، معاون امور بین الملل و برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اظهارات محمد البرادعی در آغاز نشست شورای حكام گفت: اظهارات مدیر كل آژانس عملا اعتراضات آمریكایی‌ها و همپیمانانشان نسبت به توافقات صورت گرفته میان ایران و‌ آژانس را پاسخ می‌داد. 

سعیدی، با متعادل خواندن اظهارات محمد البرادعی گفت: مدیر كل آژانس بر «برنامه‌ی كاری» میان ایران و آژانس تاكید كرد.
سعیدی گفت: البرادعی این برنامه را بر اساس توافق با دكتر علی لاریجانی به انجام می‌رساند. توافق مذكور فضایی است برای اینكه مذاكرات از سر گرفته شود، چرا كه انجام مذاكرات و رسیدگی به توافق بهترین راه حل برای حل مساله هسته‌ای ایران است. 

همچنین البرادعی بر اعتماد سازی ایران در برنامه هسته‌ای ‌اش تاكید كرده و با توجه به برنامه غنی‌سازی ایران می‌خواهد كه پروتكل الحاقی از سوی ایران تصویب شود. 

سعیدی ادامه داد: همچنین البرادعی به مقدمه‌ای از گزارشش درباره ایران به ویژه عدم انحراف ایران در مواد هسته‌ای اعلام شده و مختومه شدن دو موضوع پلوتونیوم و بازفرآوری اشاره كرد. 

این عضو تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای كشورمان در خصوص اظهارات اخیر خاویر سولانا مبنی بر اینكه آژانس تعامل با ایران را فعلا در دست گرفته است و برخی اظهار نظرها از سوی كشورهای منتقد توافق ایران و آژانس مبنی بر استقبال از ادامه همكاری ایران با آژانس گفت: تعداد كمی از كشورها هستند كه مغایر با روند همكاری‌ها در آژانس با ایران عمل می‌كنند كه معتقدیم باید خودشان را با این روند تنظیم كنند. 

وی با اشاره به كشورهایی كه مخالف توافقات ایران و آژانس هستند تاكید كرد: این كشورها ناچارند شرایط فعلی را بپذیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین