کد خبر: ۶۴۷۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

چین: استرالیا طوطی‌وار انتقادهای کرونایی ترامپ را تکرار می‌کند

پکن دولت استرالیا را به تقلید از آمریکا در جریان انتقاد از عملکرد چین در شیوع کووید ۱۹ متهم کرد و گفت که این اقدام روابط میان دو شریک تجاری را خراب می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، قانون گذاران ارشد استرالیایی طی روزهای اخیر در هم‌صدایی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار تحقیقات درباره منشا کروناویروس شده و "شفافیت" پکن را در رابطه با پاندمی این ویروس که اکنون دنیا را فلج کرده، خواستار شدند.

سفارت چین در کانبرا گفته است که قانون‌گذاران استرالیایی همچون سخنگویان ترامپ عمل می‌کنند. در بیانیه این سفارت خانه آمده است: کاملا مشخص است که طی روزهای اخیر افرادی در آمریکا از جمله مقام‌های عالی رتبه این کشور "ویروس اطلاعات "ضدچین را اشاعه می‌دهند. این روزها سیاستمدارن استرالیایی نیز همچون طوطی آنچه آمریکایی‌ها می‌گویند را تکرار کرده و به سادگی دنباله رو آنها در حملات سیاسی به چین شده‌اند.

چین: استرالیا طوطی‌وار انتقادهای کرونایی ترامپ را تکرار می‌کند

روابط دوجانبه میان چین و استرالیا طی سال‌های اخیر تیره شده و کانبرا، پکن را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده و نسبت به نفوذ فزاینده چین در منطقه اقیانوس آرام ابراز نگرانی کرده است.

با این حال روابط تجاری دو جانبه به شدت قوی است و چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا محسوب می‌شود؛ این کشور با خرید یک سوم از کل صادرات استرالیا و حضور بیش از یک میلیون گردشگر و دانشجو در هر سال و تبادل تجاری سالانه به ارزش ۱۱۹ میلیارد دلار همچنان بزرگترین شریک تجاری استرالیا است.

مسئول خزانه‌داری استرالیا می‌گوید: کانبرا نمی‌خواهد روابط تجاری خود با چین را خراب کند اما ساکت هم نمی‌ماند.
وی به گروه رسانه‌ای "استرالیا" گفت: آنچه ما به دنبالش هستیم دفاع از منافع ملی است و ما به این کار ادامه خواهیم داد.
استرالیا تاکنون ۶۰۰۰ مورد ابتلا به کرونا در سراسر این کشور اعلام کرده و ۷۴ تن نیز در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

استرالیا برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری بیش از یک ماه است که قوانین فاصله گذاری اجتماعی سختی را به اجرا گذاشته و مرزهایش را بسته و مسافران خارجی وارد شده به کشور باید برای مدتی به قرنطینه بروند.

رستوران‌ها و کلوپ‌ها در این کشور همچنان تعطیل هستند و اجتماعات بیش از دو نفر تا اواسط ماه مه ممنوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین