کد خبر: ۶۴۸۰۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
سخنگوی دولت گفته بود امسال نان گران نخواهد شد

افزایش ۳۳ درصدی قیمت نان در تبریز

رئیس اتحادیه صنف نانوایان کلانشهر تبریز از افزایش و اصلاح 33 درصدی قیمت نان در کلانشهر تبریز خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد عباس‌وند اظهار داشت: قیمت نان در اکثر استان‌ها از مهرماه سال گذشته افزایش یافته بود ولی در کلانشهر تبریز به دلیل رعایت حال مصرف کنندگان افزایشی صورت نگرفته بود ولی با افزایش روزافزون قیمت مواد اولیه، کرایه حمل و نقل، حامل‌های انرژی و ... عملا کار پخت و عرضه انواع نان برای اعضای زحمتکش این صنف از لحاظ درآمدی باصرفه نبود و مشکلاتی عدیده‌ای نیز به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه، اکثریت شهر‌های کشور قیمت نان را در سال ۹۷ افزایش داده بودند، تصریح کرد: اما در کلانشهر تبریز بر اساس دستور رییس جمهور مبتنی بر اینکه نباید کالا‌های اساسی بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، قیمت نان تنها ۱۰ درصد افزایش یافت که آن هم به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و حامل های انرژی و نیروی انسانی و ... عملا در تامین هزینه ها و کسب درآمد واقعی واحدهای صنفی بی‌تاثیر بود.

افزایش ۳۳ درصدی قیمت نان در تبریز

رئیس اتحادیه صنف نانوایان کلانشهر تبریز، فعالان و شاغلان صنف نانوایان را افرادی متعهد، تلاشگر و خدمتگزار مردم بیان کرده و ادامه داد: در سال های گذشته با وجود نبود ثبات اقتصادی و نواسانات قیمت مواد اولیه که عملا برای همه فعالان این صنف مشکل ایجاد کرده بود ولی فعالان و شاغلان این صنف، برای رفاه حال شهروندان با کمترین سود اقدام به پخت نان و عرضه به مردم می کردند که باید قدردان این حرکت شایسته فعالان این صنف باشیم.

عباس‌وند، با تاکید بر اینکه تداوم روند قبلی و عدم اصلاح قیمتی عملا تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی را در ماههای آتی به دنبال داشت اضافه کرد: از اواخر سال گذشته و روزهای اولیه امسال قیمت همه اقلام مورد نیاز واحدهای صنفی افزایش یافته و طی بررسی های کارشناسانه اتحادیه، مشخص شد که عملا افزایش ۱۰ درصد قیمت نان در سالهای گذشته هیچ تاثیری در افزایش درآمد نانوایان نداشته است و باید برای تداوم فعالیت احدهای صنفی تدابیری اندیشیده می‌شد.

وی بیان داشت: بر اساس بررسی‌های کارشناسانه اتحادیه و دستگاه‌های مرتبط در امر نرخ‌گذاری باید برای تامین هزینه‌های نانوایی‌ها افزایش قابل توجهی در قیمت نان در نظر گرفته می‌شد ولی عملا قبول کردن این افزایش از توان مردم عزیزمان خارج بود که با لحاظ شرایط موجود اقتصادی و معیشتی مردم، مقرر شد در برخی نان‌ها ۳۰ درصد و در برخی دیگر هم ۳۳ درصد اصلاح در قیمت داشته باشیم.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان کلانشهر تبریز، خاطرنشان کرد: قیمت نان در اکثر استان‌ها از مهرماه سال گذشته افزایش یافته بود ولی در کلانشهر تبریز افزایش قیمت نان نداشتیم و در واقع می‌توان گفت این افزایش قیمت در سال 99 به نوعی اصلاح قیمتی برای تامین افزایش هزینه‌های نانوایی است، یعنی به عنوان مثال قیمت هر ۱۰ کیلو خمیر مایه 150 هزار بود که در حال حاضر به قیمت ۲۵۰ هزار تومان به نانوایان عرضه می شود و افزایش 33 درصدی قیمت نان برای تامین و جبران افزایش قیمت اقلام مورد نیاز نانوایان صورت گرفته است.

عباس‌وند با تشکر از سعه صدر مردم و درک شرایط موجود فعالیت واحدهای نانوایایی، اظهارداشت: با اصلاح قیمت نان در تبریز از این پس، قیمت سنگک یارانه‌ای با وزن۴۳۰ گرمی ۱۲۵۰ تومان و در آزاد پز‌ها ۱۵۰۰ تومان، نان لواش یارانه‌ای با چانه ۱۳۵ گرمی ۲۵۰ تومان و در آزادپزها 300 تومان، نان بربری با چانه ۵۱۰ گرمی یک هزار تومان و در آزادپز‌ها با چانه ۶۰۰ گرمی ۱۵۰۰ تومان و نان روغنی ۲ هزار تومان است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
جالب است هر وقت میخواهند قیمت نان یا کرایه اتوبوس و مترو را افزایش دهند از اصطلاح زیبای "اصلاح قیمت" استفاده میکنند! یعنی تابحال اشکال داشته و حالا اصلاح شده و اشکال برطرف شده ! توجیه شان هم افزایش قیمت سایر موارد بوده درحالیکه افزایش قیمت نان و کرایه وسایل عمومی خودبخود قیمت سایر کالاها را افزایش خواهد داد و اصناف دیگر هم به آن استناد میکنندو این واکنش زنجیره ای همچنان ادامه خواهد یافت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین