کد خبر: ۶۴۸۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

بی‌توجهی بورس به اتفاقات تاریخی نفت

بازار سرمایه یک هفته دیگر را صعودی پشت سر گذاشت و شاخص بورس برای نخستین مرتبه وارد کانال ۷۰۰ هزار و شاخص کل فرابورس نیز برای نخستین مرتبه وارد کانال ۹۰۰۰ واحد شدند. این درحالی است که در این هفته شاهد ریزش بی سابقه قیمت نفت آمریکا بودیم و برخی پیش‌بینی می‌کردند این اتفاق باعث روشن شدن چراغ قرمز بورس شود، اما نشد!
آفتاب‌‌نیوز :

ارزش کل معاملات بورس تهان در هفته جاری ۳۹۸ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال بود که نسبت به هفته گذشته که ۳۴۷ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال بود، رشد ۱۴.۵۵ درصدی را تجربه کرد. البته حجم معاملات در هفته جاری نسبت به هفته قبل با کاهش مواجه شد؛ به طوریکه حجم معاملات در هفته قبل ۳۸ هزار و ۱۷۵ بود اما در هفته جاری به ۳۷ هزار و ۲۳۶ معامله رسید.

بر این اساس شاخص کل بورس تهران در روز شنبه با ۲۲ هزار و ۴۰۳ واحد صعود رقم ۶۶۸ هزار و ۱۶۶ واحد را ثبت کرد. در این روز ۷۷۳ هزار معامله انجام شد که ۴۹ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال ارزش داشت. در روز یکشنبه نیز شاخص کل با رشد ۲۰ هزار و ۸۶۵ واحدی رقم ۶۸۹ هزار و ۷۷۱ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران در روز یکشنبه یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال انجام دادند.

در روز دوشنبه شاخص کل با ۱۸ هزار و ۴۰۸ واحد صعود وارد کانال ۷۰۰ هزار شد و رقم ۷۰۸ هزار و ۴۴۵ واحد را ثبت کرد. در این روز نیز معامله‌گران یک میلیون معامله به ارزش ۷۶ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال انجام دادند.

در روز سه‌شنبه نیز با وجود اینکه شاهد اتفاق تاریخی سقوط قیمت نفت آمریکا و تاثیرپذیری بازارهای جهانی از این اتفاق بودیم، بورس تهران همچنان به صعود خود ادامه داد و با ۱۶ هزار واحد رشد در رقم ۷۲۵ هزار و ۶۲۰ واحد را ثبت کرد. در این روز یک میلیون معامله انجام شد که ۸۱ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال ارزش داشت.

در نهایت در روز چهارشنبه معامله‌گران با انجام یک میلیون معامله به ارزش ۷۳ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال، شاخص کل را با ۱۵ هزار و ۲۱۱ واحد صعود به رقم ۷۴۱ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال رساندند.

تبعیت فرابورس از بورس

فرابورس نیز همانند بورس، هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه به ترتیب با ۲۲۷،۱۴۳،۱۴۸ و ۱۶۸ واحد صعود به ۸۴۱۱، ۸۵۸۲، ۸۷۳۱ و ۸۹۱۰ واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس در روز شنبه ۴۶۸ هزار معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال، در روز یکشنبه ۷۳۵ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال، در روز دوشنبه ۵۷۶ هزار معامله به ارزش ۶۱ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال و در روز سه شنبه ۵۵۴ هزار معامله به ارزش ۳۵ هزار و ۴۶ میلیارد ریال انجام دادند.

در روز چهارشنبه ۵۵۰ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال انجام شد که باعث رشد ۱۷۳ واحدی شاخص و ورورد آن به کانال ۹۰۰۰ شد. شاخص فرابورس در این روز رقم ۹۰۴۹ واحد را ثبت کرد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
بدبخت اونهایی که توبورس سرمایه گذاری کرده اندناگهان در عرض چندروز سرمایه شان به باد خواهد رفت.بورس ایران پفکیه بادش خالی شه ورشکسته ها خودشونو دار می زنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین