کد خبر: ۶۴۸۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۸

شیوع نگران‌کننده بیماری کرونا در اهواز

در ۱۰ روز اخیر اهوازی‌ها بی‌احتیاطی کردند و تعداد بیماران نسبتا افزایش یافته است ولی شب گذشته هشدارها به مردم اهواز داده شد تا مراقبت بیشتری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در آبادان امروز با حضور استاندار خوزستان افتتاح شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی آبادان که امروز (۴ اردیبهشت ماه) انجام شد، اظهار کرد: با افتتاح این آزمایشگاه تعداد آزمایشگاه های تشخیص کروناویروس در خوزستان به چهار آزمایشگاه افزایش یافته است که دو آزمایشگاه در اهواز، یک آزمایشگاه در دزفول و یک آزمایشگاه در آبادان فعال هستند.

شیوع نگران‌کننده بیماری کرونا در اهواز

وی افزود: تجهیزات آزمایشگاه کامل و امکانات لازم فراهم شده اند. استانداردهای لازم هم در خصوص ایمنی لازم برای پرسنل شاغل و سایر موارد مختلف تامین شده است.

استاندار خوزستان گفت: از یکی دو روز آینده نمونه برداری شهرهای حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان در این آزمایشگاه انجام می شود و دیگر نیازی به ارسال نمونه ها به اهواز نیست؛ البته مصوب کرده ایم که در چند روز نخست، آزمایش ها، هم در اهواز و هم در آبادان انجام شود تا نتایج با هم مقایسه شوند.

شریعتی بیان کرد: با افزایش تعداد آزمایشگاه ها و نمونه برداری بیشتر، بیماریابی افزایش می یابد و حتی می توانیم از بیماران دارای علائم اولیه به صورت سرپایی نمونه برداری کنیم تا در صورتی که مبتلا به کروناویروس هستند، زودتر شناسایی و از سایر افراد جدا شوند تا آلوده کردن دیگران به حداقل برسد.

وی ادامه داد: نکته مثبت راه اندازی آزمایشگاه های جدید، افزایش توان نمونه برداری بیشتر است و این امر باعث می شود از افراد بیشتری با شرایط اولیه نمونه برداری شود و به محض تشخیص ابتلا، از دیگران جدا شوند تا افراد بیشتری را آلوده نکنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: نتیجه آزمایش کرونا یک روزه قابل اعلام است اما باید نمونه ها جمع آوری شود تا نمونه گیری انجام و نتایج استخراج شود. این آزمایشگاه در هر شیفت، قابلیت انجام ۹۶ نمونه برداری را دارد و طبق تشخیص پزشکان و مراکز بهداشتی، برای هر فرد که نیاز باشد، نمونه گیری انجام می شود.

وی بیان کرد: کروناویروس داروی قطعی ندارد و باید کمک کنیم تا سیستم ایمنی بدن در مدت زمان معینی بر بیماری غالب شود و بیمار کنترل شود.

شریعتی بیان کرد: خوشبختانه وضعیت بیماری در خوزستان پایدار است و مشکل خاصی وجود ندارد. وضعیت خوزستان از آخر در رده پنجم است و به تعبیری، استان خوزستان در زمینه شیوع کروناویروس، رتبه بیست و ششم را در کشور دارد.

وی تصریح کرد: البته در ۱۰ روز اخیر اهوازی‌ها بی‌احتیاطی کردند و تعداد بیماران نسبتا افزایش یافته است ولی شب گذشته هشدارها به مردم اهواز داده شد تا مراقبت بیشتری کنند. در مقطعی در آبادان و خرمشهر چنین وضعیتی داشتیم اما با انجام اقدامات مناسب، شرایط آبادان و خرمشهر بهتر و کنترل شده است اما وضعیت افراد از نظر میزان شیوع کروناویروس در اهواز نگران‌کننده است.

استاندار خوزستان گفت: همچنان در یکی دو روستای رامشیر شاهد طغیان بیماری بودیم اما شرایط کنترل شد.

وی بیان کرد: اگرچه تعداد بیماران بستری مبتلا به کروناویروس افزایش یافته اما شرایط پایدار و تحت کنترل است. با این وجود، شرایط پایدار در بیماری های مسری و عفونی شکننده است و نمونه آن اتفاقی بود که در رامشیر رخ داد بنابراین مراقبت، جدیت و ایجاد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند باید مد نظر قرار بگیرد و همیشه این موضوع تبلیغ و تذکر داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین