کد خبر: ۶۴۸۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

درخواست پامپئو از مصر برای حفظ امنیت زندانیان آمریکایی در دوران شیوع کرونا

وزیر امور خارجه آمریکا به همتای مصری خود تاکید کرد که امنیت آمریکایی‌های بازداشت شده در مصر باید در دوران همه‌گیری کروناویروس حفظ شود.
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور به همتای مصری خود گفته، امنیت شهروندان آمریکایی بازداشت شده در مصر باید در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده اما سه آمریکایی که در مصر بازداشت هستند، در نامه‌ای از سوی یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی به پامپئو یاد شده‌اند. این نامه که ماه جاری میلادی از سوی این گروه خطاب به پامپئو نوشته شده، با اشاره به خطرات بیماری کووید ۱۹ خواستار آزادی آمریکایی‌های بازداشت شده در چندین کشور است.

درخواست پامپئو از مصر برای حفظ امنیت زندانیان آمریکایی در دوران شیوع کرونا

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد، پامپئو در تماس تلفنی خود با همتای مصری‌اش بر "حفظ امنیت شهروندان آمریکایی بازداشت شده در این کشور و فراهم آوردن دسترسی کنسولی برای آنان طی گسترش کووید ۱۹ تاکید کرد".

برخی گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر، وکلا و زندانیان فعلی و سابق گفته‌اند که زندانیان در مصر معمولا در سلول‌های متراکم و کثیف نگهداری می‌شوند و به آب لوله‌کشی، تهویه مناسب و مراقبت‌های بهداشتی دسترسی ندارند؛ شرایطی که مستعد گسترش سریع بیماری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین