کد خبر: ۶۴۸۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس محقق شد

تولید انبوه کیت تخلیص RNA ویروس کرونا

یک شرکت فناور با همکاری شتاب‌دهنده رستا وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با تولید انبوه کیت ستونی استخراج RNA ویروسی بهینه‌شده برای استخراج ژنوم ویروسی کرونا (Covid -۱۹)، گام مهمی در تشخیص بیماران آلوده به کرونا برداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

استخراج ژنوم ویروس اولین مرحله در تشخیص مولکولی ویروس کرونا است؛ در این روش ابتدا با استفاده از این نوع محصولات از نمونه خلط یا سایر ترشحات فرد مشکوک RNA ویروسی استخراج و خالص‌سازی می‌شود و به‌منظور انجام تشخیص مولکولی COVID-19 به‌کاربرده می‌شود.

این محصول در ۲ حجم ۵۰ و ۱۰۰ واکنشی آماده عرضه به بازار هست و مدت انجام مراحل آن نیز حدود ۲۵ دقیقه است. شرکت فناور وابسته به پارک علم و فناوری مدرس در حال حاضر پتانسیل تهیه این محصول را تا ۵۰ هزار واکنش دارد. در صورت نیاز این عدد تا سقف ۵۰۰ هزار واکنش نیز بافاصله زمانی ۷ روز قابل ارتقا خواهد بود.

تولید انبوه کیت تخلیص RNA ویروس کرونا

این محصول باقیمت 1 میلیون و هشتصد هزار تومان به بازار عرضه می‌شود درحالی‌که قیمت محصول مشابه آن ساخت کشور مالزی 3 میلیون و دویست هزار تومان، ۳.۲۰۰.۰۰۰؛ ساخت کره جنوبی ۴ میلیون تومان و ساخت آلمان ۶ میلیون تومان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به محلول‌های بافری با درجه بیولوژی مولکولی و کشت سلولی و تولید برخی آنتی‌بادی‌های نشان‌دار مانند Anti mouse و Anti rabitt اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین