کد خبر: ۶۴۸۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

شیوع کرونا و اختلاف‌نظرها درباره اجباری شدن ماسک در آلمان

همه ایالات آلمان اکنون طرح‌هایی را برای اجباری کردن استفاده از ماسک صورت جهت مبارزه با اپیدمی کروناویروس ارائه کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

"برمن" آخرین منطقه فدرال است که از این اقدام حمایت می‌کند و سنای آن امروز (جمعه) آن را تصویب خواهد کرد.

به این ترتیب زدن ماسک به هنگام استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در سراسر آلمان اجباری خواهد بود.

همچنین تقریبا همه ایالات این کشور ماسک زدن هنگام خرید را اجباری خواهند کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هفته پیش زمانی که مقررات منع تردد ملی را تسهیل می کرد به طور جدی استفاده از ماسک را توصیه کرد.

اما زدن ماسک در حالی در این کشور اجباری می‌شود که از سوی دیگر، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان از اجباری شدن ماسک انتقاد کرده است.

مونتگومری، استفاده اجباری از ماسک در آلمان را مورد انتقاد قرار داد. رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هشدار داد که استفاده نادرست از ماسک می‌تواند خطرناک باشد و برخی ممکن است با زدن ماسک فاصله فیزیکی لازم را مراعات نکنند.

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان، نگرانی خود را از مقررات وضع شده در آلمان درباره اجباری شدن زدن ماسک در فروشگاه‌ها و در وسایل نقلیه عمومی اعلام کرد.

به گزارش دویچه‌وله، مونتگومری روز گذشته (پنجشنبه) در دوسلدرف در گفت‌وگو با روزنامه "راینیشن پست" با انتقاد از مقررات جدید تعیین شده در سطح آلمان گفت: من خودم ماسک را از روی ادب و مراعات همبستگی با دیگران می‌زنم اما تعیین مقررات قانونی برای این کار را اشتباه می‌دانم.

رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان تاکید کرد: کسی که ماسک می‌زند وضعیت خود را مطمئن می‌بیند و مراعات حداقل فاصله با دیگران را فراموش می‌کند.

در آلمان از هفته‌ها پیش مقررات مراعات فاصله اجتماعی و فیزیکی اعمال می‌شود. کارشناسان موسسه تحقیقاتی روبرت کخ و ویروس شناسان آلمان حفظ فاصله دست کم یک متر و نیم تا دو متر از دیگران را به شدت توصیه کرده‌اند. از شهروندان خواسته شده به طور اکید رعایت کنند که از انتقال ترشحات دهان و بینی به افراد دیگر جلوگیری شود.

در عین حال کشورهای مختلف جهان توصیه های متفاوتی در مورد استفاده از ماسک داشته اند.

برای مثال اتریش در آغاز ماه جاری استفاده از ماسک هنگام خرید را اجباری کرد، اما سوئیس روز چهارشنبه همزمان با کاهش مقررات تایید کرد که آن را اجباری نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین