کد خبر: ۶۴۸۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

اسکوچیچ: تیم کی‌روش دیسیپلین داشت، تیم ویلموتس درام بود و تیم من اکشن است

سرمربی تیم ملی ایران گفت: تفاوت تیم کی‌روش و ویلموتس در هجومی یا دفاعی بودن نبود؛ تیم کی‌روش دیسیپلین داشت و برنده می‌شد اما تیم ویلموتس شبیه فیلم‌های درام بود.
آفتاب‌‌نیوز :

دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره ارتباطش با بازیکنان تیم ملی اظهار داشت: از دعوت شما ممنونم و آرزوی سلامتی برای تمام مردم ایران دارم. من سعی کردم با تمام بازیکنان در ارتباط باشم. برخی را حضوری دیدم و با برخی به صورت تلفنی در ارتباط هستم. طبیعتا به خاطر شرایط کرونا فقط می‌شود تلفنی با هم درارتباط باشیم.

وی درباره تغییراتی که در تیم ملی ایجاد می‌شود افزود: قطعا من دنبال این نیستم تا نقاط قوت را تغییر بدهم و آنها را حفظ خواهم کرد ولی اعتقاد دارم که باید خون تازه‌ای به تیم ملی تزریق شود که این کار را خواهم کرد.

اسکوچیچ: تیم کی‌روش دیسیپلین داشت، تیم ویلموتس درام بود و تیم من اکشن است

سرمربی تیم ملی درباره اقداماتی که در این مدت انجام داده بیان داشت: کرونا فرصت خوبی بود تا آنالیز خوبی داشته باشم. ۴۰ بازی اخیر تیم ملی را دیدم. بازی رقبا را بررسی کردم. ۱۰۰ سی دی از بازی‌های لیگ برتر را هم تماشا کردم و در کرواسی آنها را دیدم وآنالیز کردم.

وی درباره شانس تیم ملی برای رفتن به جام جهانی تصریح کرد: من به نظرم درصد خیلی بالایی داریم. ما به یک روح برنده نیاز داریم و همین روح ما را به جام جهانی خواهد فرستاد.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که برنامه اردوهای تیم ملی چگونه خواهد شد گفت: به نظرم اول باید برنامه لیگ مشخص شود. باید ببینیم برنامه بازی‌ها چگونه خواهد بود. فعلا زود است که برنامه‌ریزی در این باره داشته باشیم. منتظر تصمیم سازمان لیگ و فدراسیون برای مسابقات لیگ هستیم.

وی درباره شانس بازیکنان برای حضور در تیم ملی بیان داشت: مهم این است که بتوانند بازیکنان خودشان را منطبق کنند.هر بازیکنی که پاسپورت ایرانی داشته باشد می‌تواند شانس خود را امتحان کند و به تیم ملی برسد. من بازیکنان داخل و خارج را از هم جدا نمی‌کنم.

سرمربی تیم ملی درباره مدت قراردادش اذعان داشت: قرارداد ما طبیعتا بلند مدت است اما به نتایج بستگی دارد. مربی که نتیجه نگیرد نباید انتظار داشته باشد به کار خود ادامه دهد. این برای همه مربیان صدق می‌کند.

وی درباره اینکه آیا درست است قراردادش با تیم ملی تا تیرماه خواهد بود یا خیر گفت: شما بهتر از من می‌دانید که شایعات ناصحیح در ایران بسیار زیاد است.

اسکوچیچ درباره مخالفان حضورش در تیم ملی گفت: من اعتماد به نفس کامل دارم و تلاش زیادی می‌کنم و به کارم مطمئن هستم. هر کسی انتخاب می‌شد نظرات منفی در قبال او وجود داشت.

وی درباره مشکلش با دو باشگاه صنعت نفت و ملوان خاطرنشان کرد: امیدوارم به زودی به طور کامل حل شود. حل شدن آن شروع شده و فدراسیون پیگیر کار است و مطمئن هستم که مشکل حل می‌شود. راستش را بخواهید من درباره مشکل ملوان اصرار نکردم. چندین بار با آنها مذاکره کردم ولی به نظر می‌رسید تمایلی به حل مشکل ندارند. خیلی با آنها خوب برخورد کردم اما طبیعتا بابت کاری که کردم انتظار دارم پولم را بگیرم.

اسکوچیچ در ادامه افزود: من خودم را با سایر مربیان مقایسه نمی‌کنم. خودم را با دراگان دیروز مقایسه می‌کنم و می‌خواهم پیشرفت کنم. فکر می‌کنم آدم نرمال و خوبی هستم و بازیکنان نیز این را درک کردند. امیدوارم آنها از لحاظ اخلاقی و تکنیکی این را متوجه شده باشند.

وی در مورد ۲ خصیصه مهم بازیکنان ایرانی عنوان کرد: بازیکنان ایرانی از لحاظ تکنیکی و تکتیکی توانایی بالایی دارند و فوتبال هجومی در خونشان است. امیوارم بتوانیم هجومی کار کنیم. بعضی بازی‌های گذشته را می‌دیدم که تیم ملی دفاعی کار می‌کرد و من تعجب می‌کردم. فکر می‌کنم با حضور من سبک تیم ملی هجومی‌تر می‌شود.

اسکوچیچ درباره مقایسه با کارلوس کی‌روش و ویلموتس و سبک دفاعی و هجومی آنها بیان داشت: به نظر من تفاوت تیم آقای کی‌روش و ویلموتس دفاعی بودن کی‌روش نبود. تیم کی روش دیسیپلین داشت و باعث برتری‌اش می شد. بازی‌های اخیر تیم ملی با ویلموتس بیشتر شبیه فیلم‌های درام بود ولی فیلم‌های من بیشتر اکشن خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که با همکاران کرواتش درباره فوتبال ایران مشورت کرده یا خیر گفت: من خودم را مربی خارجی نمی‌دانم و از داخل لیگ ایران آمدم. شناخت خوبی از ایران و مربیان کروات دیگر دارم. اما هرکس بتواند به من کمک کند از آن استفاده خواهم کرد. چه ایرانی و چه کروات و چه هر کشور دیگری.

وی درباره دستیارانش در تیم ملی بیان داشت: آقای هاشمیان با تیم ملی قرارداد داشتند. از کریم باقری هم خواستم که به من بپیوندند. ۲ دستیار کروات هم سالها با من کار کردند و در کنارم خواهند بود. احتمال دارد نفرات دیگری نیز به ما اضافه شوند. دستیار فنی من در نفت آبادان با بنده بود. او دستیار سرمربی اسلوونی برای جام جهانی برزیل بود. مربی دروازه‌بان‌های ما هم پیش از این با من در ایران بوده و حالا از کویت جدا می‌شود تا به ما اضافه شود.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که دوست داشت در کدام بازی تیم ملی روی نیمکت می‌نشست خاطرنشان کرد: دوست ندارم درباره همکاران قدیمی‌ام صحبت کنم. اینطور نیستم که مربیان را به خوب و بد تقسیم کنم. مربیان را به شجاع و کمتر شجاع تقسیم می‌کنم. چون فوتبال هجومی را دوست دارم و هیجان جام جهانی بیشتر است مقداری در جام جهانی شجاعت بیشتری را تزریق می‌کردم.

وی درباره اهمیت نتایج در تیم ملی فوتبال ایران گفت: همه چیز با نتیجه سنجیده می‌شود. ولی خب دوست دارم در کنار نتایج وقتی که پروسه‌ای که طی شده نگاه مثبتی به آن بشود.

اسکوچیچ راجع به بهترین و بدترین بازی‌اش با صنعت نفت در لیگ نوزدهم بیان داشت: فکر می‌کنم بازی با سپاهان بهترین بازی ما بود. بدترین دیدار هم شاید آخرین بازی ما بود.

سرمربی تیم ملی در پایان تصریح کرد: امیدوارم که همه مراقب خود باشند. آرزوی سلامتی برای مردم دارم. بی‌صبرانه متنتظرم تا کارم را شروع کنم چرا که انگیزه دارم. از مردم می‌خواهم که به تیمشان ایمان داشته باشند. هیچ چیز بهتر از این است که بتوانم چند میلیون انسان را که عاشق تیم ملی و کشورشان هستند را خوشحال کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین