کد خبر: ۶۴۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

ترامپ حرف هایش را درباره تزریق ضدعفونی کننده پس گرفت

دونالد ترامپ و و مقام‌های کمیته ویژه مقابله با کرونای دولت وی رویارو با جنجال‌های مربوط به صحبت های اخیر رئیس جمهور در خصوص استفاده از پرتوها یا تزریق ضدعفونی‌کننده برای درمان بیماران مبتلا به کروناویروس کنفرانس خبری خود را به طرزی غیرعادی کوتاه برگزار کردند.
ترامپ حرف هایش را درباره تزریق ضدعفونی کننده پس گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا البته در یک کنفرانس خبری دیگر کمی بعد از صحبت‌های جنجالی خود در مطرح کردن ایده استفاده از تزریق مواد ضدعفونی کننده یا پرتوهای فرابنفش برای درمان کروناویروس اعلام کرد که این صحبت‌ها را به عنوان طعنه و شوخی مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ در محل دفتر بیضی کاخ سفید در کنفرانس خبری دیگری که بعد از امضای یک بسته ۴۸۴ میلیارد دلاری مربوط به اعطای وام و تسهیلات به اصناف کوچک و تامین بودجه بیشتر برای بیمارستان ها و انجام تست های کروناویروس امضا کرد به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

او در این موقعیت به اظهارات جنجالی خود که یک روز قبل از آن با طرح ایده تزریق مواد ضدعفونی کننده یا پرتوی فرابنفش برای درمان کروناویروس مطرح کرده بود پرداخته و به خبرنگاران گفت، این اظهارات را به عنوان طعنه و کنایه مطرح کرده است. او خاطرنشان کرد: من صرفاً داشتم پرسشی را به شکلی طعنه آمیز به خبرنگارانی مثل شما مطرح می کردم تا ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود به همراه مقام های ارشد تیم ضربت ویژه کروناویروس در دولتش آن طور که قبلا عادت داشت پذیرای پرسش‌های خبرنگاران نشد و کنفرانس خبری را در عرض کمتر از نیم ساعت به پایان رساند. این کنفرانس خبری به طرز غیرعادی خیلی کوتاه تر از کنفرانس‌های خبری قبلی بود که در جریان آنها رئیس جمهور آمریکا چندین پرسش خبرنگاران را پاسخ می داد و در اغلب اوقات نیز با برخی از خبرنگاران جدال لفظی پیدا می کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری روز جمعه خود تلاش کرد موضوع کاهش درصد مثبت اعلام شدن تست های کروناویروس در سراسر آمریکا در یک هفته گذشته به ویژه در نیویورک و لوئیزیانا را برجسته کند. به گفته وی، این امر نشان‌دهنده یک "پیشرفت چشمگیر" در مقابله با ویروس است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تلاش های ایالت‌های این کشور برای آغاز روند بازگشایی اقتصادی در این ایالت‌ها و برداشتن محدودیت‌های مربوط به مقابله با ویروس را تحسین و تاکید کرد، آمریکایی‌ها همچنان لازم است از خط مشی‌های فاصله‌گذاری اجتماعی پیروی کنند. ترامپ در خصوص قابلیت اقتصاد کشورش برای بازیابی مجدد خود بعد از فروکش کردن موج شیوع کروناویروس اظهار خوشبینی کرد و گفت: ما در حال باز کردن کشورمان هستیم و دیدن این امر بسیار هیجان انگیز است.

استفن هان، کمیسیونر سازمان غذا و داروی آمریکا نیز صحبت کوتاهی درباره تلاش ها برای کمتر کردن محدودیت ها و تقویت روند آزمایش گیری برای مقابله با کرونا مطرح و عنوان کرد که این اداره اقدام به بررسی و دادن مجوز برای ۶۳ نوع تست در زمینه سرم شناسی و دیگر معاینه‌های متفاوت را در طی هفته جاری شامل اولین تست در خانه داده است. هان بطور مجزا تنها پاسخگوی یک پرسش درباره تست آنتی بادی بود.

در همین حال مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در صحبت‌هایش در این کنفرانس خبری بر تلاش‌های دولت در زمینه روند آزمایشات و تست ها تاکید کرد. این در حالی است که فرمانداران و کارشناسان سلامت در آمریکا خواستار آن شدند که دولت قبل از آغاز برداشتن محدودیت های مربوط به مقابله با کروناویروس ظرفیت‌های انجام تست را گسترش دهد. مایک پنس خاطرنشان کرد: ما در حال اجرای راهبردی برای تست و آزمایشگیری هستیم که در سطح فدرال مورد حمایت قرار گرفته اما در سطح ایالتی مدیریت و به کارگیری می شود. او ادامه داد: ما قرار است به میزان چشمگیری تست ها و آزمایش ها را در هفته های پیش رو افزایش دهیم.

ترامپ و اعضای تیم ضربت ویژه مقابله با کرونا در دولتش این کنفرانس خبری را در کمتر از ۲۰ دقیقه به پایان رسانده و بدون آن که پذیرای هیچ گونه پرسشی باشند اتاق را ترک کردند. در این کنفرانس خبری به استثنای استفن هان هیچ یک از کارشناسان حوزه سلامت عمومی همچون دبورا برکس و آنتونی فائوچی که در اکثر کنفرانس های قبلی شرکت کرده بودند حضور نداشتند. این در حالی است که برخی از کنفرانس های قبلی ترامپ و تیمش درباره کرونا حتی از دوساعت هم فراتر رفته بود. در تاریخ‌های ۸ مارس و ۱۵ مارس نیز رییس جمهور آمریکا کنفرانس خبری خود درباره کرونا را بدون پاسخ دادن به پرسش ها ترک کرد با این حال در آن دو موقعیت دیگر اعضای تیم ضربت کروناویروس پرسش‌ها را بعد از ترک اتاق از سوی وی پاسخ گفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین