کد خبر: ۶۴۸۴۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

صنف قنادان در مرز ورشکستگی

رئیس اتحادیه قنادان گفت: باتوجه به اشتغالزایی موجود در این صنف و باتوجه به رسیدن به مرز ورشکستگی آن دولت به کمک این صنف بیاید.
صنف قنادان در مرز ورشکستگی
آفتاب‌‌نیوز :

علی بهره‌مند با بیان اینکه این صنف از 30 فروردین ماه بر طبق پروتکل‌های ارائه شده وزارت بهداشت آغاز به فعالیت کرده است، گفت: با این حال تا به امروز فروش و رونق قابل توجه نداریم و مردم مانند روزهای قبل از کرونا استقبال نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه از روز شیوع کرونا علاوه بر بازار شب عید بازار اسفند ماه را نیز از دست دادیم گفت: درحال حاضر این صنف حدود 60 روز است که هیچ فروشی ندارد.

بهره‌مند ادامه داد: تعطیلی بازار و عدم کسب درآمد موجب شده است که بسیاری از اعضای این صنف توانایی ادامه فعالیت و عمل به تعهدات خود در تامین مواد اولیه و غیره را نداشته و چک‌های آن‌ها درحال برگشت خوردن باشد، زیرا بسیاری از آنان بر روی فروش شب عید حساب کرده بودند که متاسفانه این فروش محقق نشد.

وی با بیان اینکه حدود 700 هزار نفر به طور مستقیم در این صنف مشغول به کار هستند، گفت: با توجه به وضعیت اشتغالزایی موجود در این صنف دولت باید از طریق اعطای وام‌هایی با بهره کم، بخشودگی مالیاتی، بخشودگی بیمه‌های تامین اجتماعی و عوارض سالیانه مشاغل به کمک و حمایت‌ این صنف بیاد.

رئیس اتحادیه قنادان درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه رمضان نیز گفت: براساس مصوبه تنظیم بازار قیمت زولبیا و بامیه درجه یک 24 هزار تومان و درجه 2، 20 هزار تومان است. در ضمن پروتکل بهداشتی برای فروش زولبیا و بامیه فروش آن با بسته بندی است که درحال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه 35 هزار واحد صنفی قنادی در کل کشور و حدود 200 واحد در تهران فعال هستند، در خصوص تامین مواد اولیه گفت: تامین مواد اولیه این صنف به صورت آزاد است و دولت سوبسیدی به ما تعلق نمی‌دهد. دولت برای ایام ماه رمضان 500 تن شکر به این صنف تخصیص داد که این میزان برای صنف به این بزرگی هیچ فایده‌ای ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
1
5
شکر سم سفید است هرچه مصرفش کم شود سلامت جامعه بیشتر میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
4
سالهای سال سود کردین . چند ماه مگر شمارا ورشکست میکند!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
3
کمی بایدبه خودبیایند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین