کد خبر: ۶۴۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۷
در نامه‌ای به نمایندگان مجلس مطرح شد:

اعتراض مدیران سایت‌ها به کندی اینترنت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از مدیران سایت‌های خبری و پایگاه‌های اینترنتی ایران با امضای نامه سرگشاده‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وضعیت نامناسب خدمات شبکه اینترنت انتقاد کردند.متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
اعضای محترم کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی
با سلام و آرزوی توفیق خدمت هر چه بیشتر.


همانگونه که مستحضرید، شبکه جهانی اینترنت، اکنون به یکی از زیرساخت‌های توسعه تبدیل شده است و تقریبا در تمام حوزه‌های گوناگون، تبادل اطلاعات و دسترسی به منابع بدون استفاده از این بزرگراه اطلاعاتی بسیار مشکل و بعضا ناممکن است. 

اکنون سال‌ها از اولین اتصالات مراکز پژوهشی ایران با این شبکه می‌گذرد و نزدیک به ده سال است که دسترسی به این شبکه برای عموم مردم ایران بتدریج مهیا شده است، بطوریکه هم اکنون نزدیک به هشت میلیون کاربر اینترنتی در ایران وجود دارند که بر طبق آمارها، دست کم دو میلیون نفر از این تعداد، هر روز به این شبکه متصل می‌شوند. از این رو "اینترنت" در ایران کنونی، نه یک کالای لوکس بلکه در شمار نیازهای ثانوی قشر عظیمی از طبقات مختلف ایرانیان است.

از ابتدای دهه هشتاد پایگاه‌های اطلاع رسانی ایرانی گوناگونی در این فضای مجازی ایجاد شدند که برای کاربران ایرانی و فارسی زبان به ارائه خدمات مشغول‌اند. ما امضا کنندگان زیر مدیران تعدادی از این پایگاه‌ها هستیم که به رغم اختلاف‌نظرهای احتمالی با یکدیگر، در عین حال در چارچوب مقررات جمهوری اسلامی و از داخل ایران به فعالیت خبری مشغولیم.

متاسفانه در سال‌های اخیر نه تنها روند رو به رشد دسترسی به اینترنت متوقف شده، بلکه عدم پاسخگویی نهادهای ذیربط در این رابطه باعث شده است که دسترسی پیوسته عادی به این شبکه نیز با صعوبت همراه شود. این نامه نه برای انتقاد از وضع مقررات خاص و نیز اوضاع فیلترینگ در اینترنت (که در جای خود محفوظ است)، بلکه برای یک خواسته بسیار حداقلی است و آن اینکه «ما خواهان دسترسی مناسبی به اینترنت هستیم»!

خواسته‌ای که شاید با توجه به شعارهایی چون تحقق "دولت الکترونیک"، شگفت آور و حتی مزاح آمیز به نظر رسد، اما حقیقت تلخ آنست که این نیاز ضروری و خواسته واقعی ماست.
روزی نیست که همکاران ما، علی‌رغم در اختیار داشتن خطوط –به ظاهر- پرسرعت شرکت مخابرات با قطع و وصل‌های مکرر روبرو نشوند؛ بطوریکه این مورد به یک معضل واقعی برای ما تبدیل شده است. مضاف بر اینکه امکان "دسترسی مناسب به اینترنت" هنوز در بسیاری از نقاط پایتخت نیز میسر نیست و شرکت مخابرات مدتهاست که از توسعه امکانات خطوط پرسرعت، حتی در نقاط مرکزی شهر تهران سرباز می زند.

نمایندگان محترم مردم
ما در مقام قضاوت و این ادعا که آیا این وضعیت بنا به دستورات خاص و برنامه ریزی شده، بوجود آمده و یا محصول بی‌تدبیری برخی مسئولان است نیستیم. ما همینقدر از شما می‌خواهیم تا برای هزینه، انرژی و از همه مهمتر وقت و عمری که چند میلیون شهروند ایرانی هر روز بخاطر این وضعیت تلف می‌کنند اهمیت قائل شده و با سوال از مسوولان ذیربط، پیگیر این معضل باشید. بیش از این وقت شما را نمی‌گیریم و منتظر اقدامات مناسب شما هستیم.

مدیران پایگاه‌های (به ترتیب الفبا به روز می شود)

آفتاب
بازتاب
عصرایران
فرارو
فردا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۳۰
0
0
agar een namaro be baghieh kasayi ke to net faaliat daran ham neshoon midadid ta emza konan bad nabood.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین