کد خبر: ۶۴۸۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

درخواست خصمانه مقامات پیشین و کارشناسان آمریکایی از ترامپ برای افزایش فشار بر ایران

در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان تعدادی از مقامات پیشین و کارشناسان آمریکایی در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ خواستار افزایش فشار بر ایران شدند.
درخواست خصمانه مقامات پیشین و کارشناسان آمریکایی از ترامپ برای افزایش فشار بر ایران
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که کشورهای متعددی در جهان به همراه سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا شده‌اند، ۵۱ مقام پیشین و کارشناس آمریکایی در ادامه رویکرد خصمانه و غیرانسانس خود درقبال ایران از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستند که فشارها بر تهران را افزایش دهد.

این ۵۱ نفر در نامه سرگشاده خود به ترامپ، با تکرار ادعاهای نخ‌نما و واهی واشنگتن علیه کشورمان را مدعی شده‌اند که شرایط سخت کنونی ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا هیچ ارتباطی با تحریم های آمریکا ندارد و به دلیل مخالفت این کشور با پیشنهاد کمک از سوی دولت آمریکا است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که مقامات کشورمان در هفته‌های اخیر بارها تاکید کرده‌اند که ایران به دلیل موانع موجود برای تهیه نیازهای ضروری خود در راستای مقابله با ویروس کرونا و عدم دسترسی به منابع مالی مورد نیازش که همگی ریشه در تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا دارد، به درستی نمی تواند با این بیماری و پیامدهای آن مبارزه کند.

در همین راستا، سازمان ملل، سران بسیاری از کشورها و حتی مقامات آمریکایی شامل اعضای برجسته کنگره از دولت واشنگتن خواسته‌اند تا در شرایط سخت کنونی تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

اما مقامات دولتی در اظهار نظرهای خود گفته‌اند که به فشارها بر ایران ادامه می‌دهند، درحالیکه ادعا می‌کنند حامی حقوق مردم ایران و خواهان کمک به آنها هستند. دولت ترامپ حتی در هفته های اخیر تحریم های جدیدی را علیه افراد و موسساتی که با ایران همکاری می‌کنند، وضع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین