کد خبر: ۶۴۸۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

یک مقام پارلمان آلمان خواستار توافق جدیدی با ایران شد

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان خواستار انجام شدن یک توافق جدید با ایران شد.
یک مقام پارلمان آلمان خواستار توافق جدیدی با ایران شد
آفتاب‌‌نیوز :

 نوربرت روتگن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان در گفت‌وگو با این شبکه درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: هدف توافق هسته‌ای این بود که از توان ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کند. با خروج آمریکا از آن، اکنون دوباره ایران [از نظر از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای‌اش] ایجاد تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه آلمانی ولت، روتگن در ادامه ضرورت توافقی جدید با ایران را مطرح کرده و گفت: بنابراین، ضرورت دارد که توافقی جدید و گسترده‌تری انجام شود که مسائل ثبات منطقه‌ای را هم در بر بگیرد.

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام آلمانی در پی این مطرح می‌شود که دولت آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای که میان ایران و پنج قدرت جهانی انجام شده بود، از آن خارج شد و از آن پس، ضمن بازگرداندن تحریم‌های پیشین اعمال شده بر ایران، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد.

شرکای اروپایی توافق هسته‌ای تعهد کرده بودند که با ارائه راهکارهایی کاربردی تاثیر تحریم‌های آمریکا را کاهش داده و تبادلات تجاری با ایران را عادی‌سازی کنند.

ایران در پی تعلل کشورهای اروپایی در عمل به این تعهد سال گذشته اعلام کرد که در چند گام تعیین‌شده اجرای تعهدات داوطلبانه خود در توافق هسته‌ای را متوقف می‌کند. اگرچه مقامات کشورمان تاکید کرده‌اند که این اقدامات بازگشت‌پذیر بوده و به محض عملی شدن این تعهد شرکای برجام به حالت قبل باز خواهد گشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین