کد خبر: ۶۴۸۶۵۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
شهرستان‌ها بر اساس میزان ابتلا به کرونا رنگ‌بندی می‌شوند

فهرست ۱۲۷ شهر بدون فوتی کرونا در دو هفته اخیر اعلام شد+اسامی

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که شهرستان‌ها بر اساس میزان ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا تقسیم و رنگ بندی شده و بازگشایی اماکن مذهبی در شهرهای با وضعیت سفید انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی یکشنبه شب درباره تقسیم بندی شهرها با رنگ‌های سفید، زرد و قرمز بر اساس ابتلا به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن گفت: استان‌های کشور و شهرستان‌ها را تقسیم بندی کرده‌ایم که یک بخش شامل ۱۱۶ شهرستان است که صفر و یک بستری به طور متوسط در هر روز طی دو هفته گذشته داشته‌اند و بخش دیگر شامل ۱۲۷ شهرستان می‌شود که دو بستری به طور متوسط در روز داشته و همین طور سایر شهرستان‌ها تقسیم بندی شده‌اند. استان‌های مختلف از این نظر تقسیم بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان‌های کشور مشاهده می‌شود که تناوب‌های مختلف ابتلا وجود دارد. حتی در داخل خود استان‌ها نیز وضعیت برخی شهرستان‌ها به نسبت بقیه متفاوت است. به طور مثال آران و بیدگل در استان اصفهان، قله ابتلا را چند هفته پیش رد کرده و الان وضعیت آرام است، اما وضعیت نمودار در شهر خود اصفهان در حال حاضر بالا است. ۱۱۶ شهرستان را انتخاب کردیم که شامل شهرستان‌های بزرگی می‌شوند که به طور مثال هریس و پیرانشهر هم در این شهرستان‌ها قرار دارند و شهرستان‌های با رنگ سفید محسوب می‌شوند که به طور متوسط در ۱۴ روز گذشته، یک بستری داشته‌اند.

فهرست ۱۲۷ شهر بدون فوتی کرونا در دو هفته اخیر اعلام شد+اسامی

معاون وزیر بهداشت گفت: در ۱۲۷ شهرستان در دو هفته گذشته، هیچ فوتی اتفاق نیفتاده است. هر ۴ روز یک بار تجدید نظرهایی در زمینه وضعیت شهرستان‌ها انجام می‌شود. برخی از تصمیم‌ها کشوری است و در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند، بازگشایی‌ها انجام می‌شود، اما اگر از وضعیت سفید خارج شوند، تصمیم‌های جدیدی گرفته می‌شود.

حریرچی افزود: قدم اول بازگشایی را در شهرستان‌های با وضعیت سفید، از مساجد و نمازهای جماعت بر می‌داریم. قبلا کسب و کارها و کارخانه‌ها باز شده است و این مرحله نیز فعلا در شهرستان‌های با وضعیت سفید برخی مراکز در شهرستان‌های با وضعیت سفید بازگشایی می‌شوند. هرچه جلوتر برویم، اثر آن را می‌سنجیم. به طور مثال به نظر می‌رسد آزادسازی‌ها در پارک‌ها و فضاهای سبز درست نبوده، زیرا رعایت نمی‌شود. در یکی از بازارهای ماهی فروشی، ۷۱ مورد جدید ابتلا پیدا کردیم.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر شهری از وضعیت سفید به زرد برگردد، مقررات شهر زرد برای آن شهر اجرا می‌شود و هیچ تساهلی انجام نخواهیم داد. در پاییز و زمستان هم ممکن است با موارد جدید مواجه شویم و باید این مانور را انجام بدهیم تا با این ویروس مقابله کنیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس نمودارهایی که حریرچی نمایش داد، شهرستان‌های بستان آباد، جلفا، چاراویماق، کلیبر، مرند، پیرانشهر در استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های خلخال، سرعین، کوثر، نمین در استان اردبیل، شهرستان‌های بویین و میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، فریدن، فلاورجان، گلپایگان و نطنز در استان اصفهان، شهرستان کرج در استان البرز، شهرستان‌های بدره و دهلران و سیروان در استان ایلام، شهرستان‌های تنگستان، جم، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه و کنگان در استان بوشهر، شهرستان‌های بن، سامان، کوهرنگ و کیار در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های بشرویه، خوسف، سرایان، فردوس و نهبندان در استان خراسان جنوبی، شهرستان‌های راز و جرگلان و گرمه در استان خراسان شمالی، شهرستان‌های آغاجری، اندیکا، بهبهان، دشت آزادگان، دهدز، رامهرمز، کارون، لالی، مسجد سلیمان، هفتگل، هندیجان و هویزه در استان خوزستان، شهرستان آرادان در استان سمنان، شهرستان‌های چابهار، دلگان، زابل، سیب و سوران، قصرقند و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های آباده، آباده طشک، ارسنجان، اقلید، بوانات، بیضا، خرامه، خرم بید، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین دشت، سپیدان، سروستان، علامرودشت، فراشبند، فسا، فیروزآباد، قائمیه، قیر و کارزین، کازرون، کامفیروز، کوار، لامرد، ممسنی، مهر و نی ریز در استان فارس، شهرستان‌های دیواندره، سروآباد، مریوان در استان کردستان، شهرستان‌های ارزوئیه، بم، رابر، راور، رودبار جنوب، ریگان، عنبرآباد، فهرج، منوجان، نرماشیر در استان کرمان، شهرستان‌های ثلاث باباجانی و جوانرود در استان کرمانشاه، شهرستان‌های باشت، چرام، دنا و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های رامیان و کلاله در استان گلستان، شهرستان املش در استان گیلان، شهرستان‌های ازنا، چگنی، رومشکان، سپیددشت در استان لرستان، شهرستان‌های سیمرغ و کلاردشت در استان مازندران، شهرستان آشتیان در استان مرکزی، شهرستان‌های ابوموسی، بندر خمیر، بندر عباس، بندر لنگه، حاجی آباد، رودان، سیریک، قشم و هرمز در استان هرمزگان و شهرستان فامنین در استان همدان در دو هفته اخیر بدون فوت ناشی از ویروس کرونا بوده‌اند.

فهرست ۱۲۷ شهر بدون فوتی کرونا در دو هفته اخیر اعلام شد+اسامی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
2
21
سلامتی باشه ان شالله !؟
این مناطق را سفید اعلام کنید تا قرمز بشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
2
5
برن بازدید این مناطق
مصطفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
11
من استان خوزستان هستم ... اوضاع اين شهرهايي كه اعلام شده قرمز هست ... بخصوص رامهرمز ...درسته فوتي نداشته به دليل پايين بودن سن كسايي كه گرفتن ولي به طرز فاجعه باري آمارشون داره ميره بالا ...معيار قرمز و سفيد بودن تعداد بيمار بايد باشه نه تعداد فوتي ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
4
ملاک فوت شدگان هستند یا مبتلا یان. این همه زحمت و قرنطینه را فدای بازگشایی های مختلف نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
8
ملاک فوت شدگان هستند یا مبتلا یان. این همه زحمت و قرنطینه را فدای بازگشایی های مختلف نکنید یکی دو هفته دیرتر. امار ابتلا را خیلی کمتر خواهد کرد یه سر به پارک ها بزنید تا نتیجه باز کردن آنجا عبرت شود
امید
|
Netherlands
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
6
کرج ، بدون فوتی ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
6
خب علت اصلي فراموش نشود بيماران با حال بد در مراكز استانها بستري و فوت ميشوند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
2
8
بابا
زرد و سياه و سفيد بهانه ست
تا نياييد سر كار از ماليات خبري نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
1
2
يعني تا اخر سال قراره هي رنگ عوض كنيم؟
يه روز سبز و يه روز زرد

يه روز قرمز؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
1
5
يعني تا اخر سال قراره هي رنگ عوض كنيم؟
يه روز سبز و يه روز زرد

يه روز قرمز؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
1
4
دروغ میگه همش فیلمه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
1
1
همان روزی که حریرچی این لیست رو منتشر کرد بندرعباس دو نفر فوتی داشت و همچنین طی دو هفته اخیرش نیز فوتی داشته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین