آفتابنیوز : آفتاب- شهردار تهران گفت: «شهرداری برای تکمیل نخستین خط BRT و اجرای فاز دوم آن هیچ مشکلی ندارد و اقدامات لازم برای تکمیل خط BRT هم اکنون در حال اجراست».
به گزارش آفتاب محمد باقر قالیباف در حاشیه بازدید از خط BRT دپوی شرق ـ آزادی اظهارکرد: «اجرای فاز دوم خط BRT زمانبر نخواهد بود و در حال حاضر ایستگاههای این خط آماده است، اما به دلیل نبود اتوبوسهای دوکابینه که درهای آنها از سمت چپ باز میشود، امکان نصب ایستگاهها وجود ندارد به همین دلیل باید تا ورود اتوبوسهای ویژه از اتوبوسهای موجود و ایستگاههای موقت استفاده كنیم».
وی با تاکید بر این كه وزارت کشور باید بحث ورود اتوبوسهای خارجی ویژه خطوط BRT را پیگیری کند، گفت: «شهرداری تهران برای تکمیل خط BRT هیچ مشکلی ندارد و آماده اجرای فاز دوم آن است».
شهردارتهران همچنین در جلسهای که در پایان بازدید از خط BRT برگزار شد، بر جمعآوری سریع ایستگاههای قدیم خط دپوی شرق تا آزادی، تامین روشنایی کامل این مسیر، ایجاد خطوط عابر پیاده برجسته نزدیک ایستگاههای این خط برای حفظ ایمنی مسافران، نصب دستگاههای ویژه دریافت بلیت اتوبوس و کارتهای اعتباری تاکید کرد.
همچنین مهندس سید جعفر تشکری هاشمی ـ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ـ نیز در این جلسه از کاهش چشمگیر زمان سفر اتوبوسها در خط BRT خبر داد و گفت: «در مسیر میدان انقلاب تا میدان آزادی پیش از احداث خط BRT، زمان سفر اتوبوسها 20 تا 30 دقیقه بود که خوشبختانه در پنج روز گذشته یعنی با بهرهبرداری از خط BRT این زمان به 8 تا 12 دقیقه رسیده است».
وی با اشاره به اینکه در مسیر دپوی شرق تا میدان آزادی روزانه 450 هزار سفر صورت می گیرد، افزود: «در صورت ورود اتوبوسهای پرظرفیت چپ در و نصب ایستگاهها، خط BRT ویژگیهای اصلی خود را به دست می آورد و مسلما زمان سفر کاهش بیشتری خواهد یافت».
وی تصریح کرد: «در راستای افزایش ضریب ایمنی عابران پیاده، خط کشی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی در اطراف ایستگاهها آغاز شده و با نصب سایبان، ایستگاههای موقتی در این خط احداث میشود تا با ورود اتوبوسهای ویژه، ایستگاههای اصلی که در وسط خطوط قرار میگیرند، نصب شوند».
معاون شهردارتهران با تاكید بر نظارت تصویری بر خطوط اضافه کرد: «برای نخستین بار در خط BRT، دو مرکز کنترلی در نظر گرفته خواهد شد که یکی در پایانه آزادی و دیگری در دپوی شرق مستقر میشوند و با مرکز کنترل ترافیک در تماس هستند».
تشکری هاشمی افزود: «به محض بهرهبرداری از پل B2 خط ویژه ای برای اتوبوسها حد فاصل مترو صادقیه تا میدان آزادی ایجاد میشود؛ تا مسافران مترو بتوانند بدون پرداخت هزینهای و تنها با نشان دادن بلیت مترو، خود را به خط BRT برسانند و از این سیستم استفاده کنند».