کد خبر: ۶۴۸۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
/گزارش-آسوشیتدپرس/

ترامپ از اقتصاد حرف بزند امن‌تر است تا پزشکی

کاخ سفید بعد از دو ماه پاسخ مغشوش به بحران شیوع کروناویروس در حال برنامه ریزی برای معطوف کردن تمرکز ترامپ به تلاش‌های جدید جهت کاستن از تبعات اقتصادی شیوع کروناویروس است.
ترامپ از اقتصاد حرف بزند امن‌تر است تا پزشکی
آفتاب‌‌نیوز :

 چند روز بعد از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک اظهارنظر جنجالی در کنفرانس خبری، تزریق مواد ضدعفونی کننده را برای درمان بیماری کوئید ۱۹ پیشنهاد داد حالا کارکرد داشتن کنفرانس‌های خبری روزانه خود را رد می‌کند؛ کنفرانس‌هایی که در جریان آنها ترامپ چندین بار با کارشناسان علمی درگیری پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش شده که دستیاران ترامپ به دنبال آن هستند که از این پس به منظور افزایش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا تمرکزش را به سمت یک موضوع آشناتر و ایمن تر یعنی صحبت درباره اقتصاد که حد و مرزهای کنترل شده‌تر و مشخص‌تری دارد، ببرند. این امر تبدیل به یک الزام سیاسی برای ترامپ که هم‌پیمانانش شاهد تحلیل رفتن حمایت‌ها از وی بوده‌اند، شده است.

هرچند که نمایش‌های بی مهابا و جنجالی ترامپ در مقابل انظار عمومی و قابلیت او برای اختصاص دادن سرتیترهای رسانه‌های خبری به خود، عالی‌ترین دارایی او در کمپینش برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شد، اما اکنون این قابلیت تبدیل به عاملی برای پاسخگو کردن او در هر روز شده است.

همزمان یکسری نظرسنجی‌های جدید حزب جمهوری‌خواه نشان دادند که مسیر ترامپ برای رسیدن به دومین دور ریاست جمهوری‌اش وابسته به تلقی عمومی از بازیابی سریع اقتصاد در کشور و رفع محدودیت‌های اجرا شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف است.

برخی ایالت‌های آمریکا روند کاهش محدودیت‌ها و لغو تعطیلی‌ها را شروع کرده‌اند و انتظار می‌رود که دونالد ترامپ در ادامه، شروع به برجسته کردن کارها و تلاش‌های دولتش برای کمک به اصناف و کارمندان و کارگران کند. چند دستیار رئیس جمهور آمریکا گفتند، وی به دنبال برگزاری میزگردهای مکرر با مدیران اجرایی شرکت‌ها، صاحبان صنایع و اصناف و افرادی است که از تریلیون ها دلار کمک فدرال تصویب شده توسط کنگره بهره برده‌اند و می‌خواهد به شرح انتظاراتش از یک بسته بازیابی اقتصادی در آینده بپردازد.

ترامپ آخرین بار کاخ سفید را یک ماه پیش ترک کرد و در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی در دست انجام است تا به گفته یک دستیار وی سفرهای محدودی را برای یک برنامه زمانی محدود داشته باشد. این می‌تواند یک نمایش نمادین باشد برای آنکه نشان دهد کشور آمریکا روند بازگشایی را شروع کرده است.

در عین حال کاخ سفید عنوان کرده که نشانه‌های "دلگرم کننده‌ای" را در سراسر این کشور از بابت مهار شیوع بیماری نظیر کاهش سرعت موارد جدید ابتلای به ویروس و افول نرخ مرگ و میر در اثر آن مشاهده کرده است. با این حال کارشناسان پزشکی هشدار می‌دهند که این ویروس دست‌کم تا زمانی که واکسنی برای آن تولید نشده است پابرجا خواهد ماند. آنها همچنین می‌گویند اگر برداشتن محدودیت‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی بیش از حد سریع رخ دهد و همچنین اگر قبل از بازگشت مردم به زندگی عادی، برنامه‌های آزمایش گیری و بررسی تماس‌های مبتلایان به خوبی تدوین نشده باشند، ریسک موج دوم شیوع این بیماری نیز وجود دارد.
کاخ سفید در حال بررسی تداوم برگزاری کنفرانس های خبری به شکل اصلاح شده و بدون حضور ترامپ و احتمالا در یک مکان متفاوت است.

تا پیش از آنکه ترامپ روز شنبه در یک توییت جنجالی نگفته بود این کنفرانس‌ها ارزش زمان و تلاش گذاشته شده برایشان را ندارند، دستیاران وی مشتاق بودند که از فرصت این کنفرانس‌ها برای برجسته کردن روندهای مثبت و ارائه آمارهای مختلف به آمریکایی‌ها استفاده کنند. این می‌توانست فرصتی برای بازیابی اعتماد به پاسخگویی دولت به بحران شیوع بیماری باشد تا در نهایت مردم نیز از شروع مجدد فعالیت‌های عادی‌شان آسوده باشند.

دکتر دبورا برکس هماهنگ‌کننده تیم ضربت کروناویروس کاخ سفید به فاکس نیوز گفت: ما می دانیم که این اهمیت دارد. ما درک می‌کنیم که پیام‌های علمی و سیاسی باید به شکلی غیر سیاسی به مردم آمریکا منتقل شوند.

بر اساس نتایج یک مطالعه انجام شده از سوی آسوشیتدپرس و مرکز پژوهش امور عمومیNORC که اخیراً منتشر شد آمریکایی‌های اندکی به ترامپ به عنوان یک منبع اطلاعات درباره شیوع بیماری نگاه و یا اعتماد دارند.

انتظار می‌رفت کاخ سفید امروز دوشنبه یک گزارش را از کارهایی که دولت فدرال تاکنون برای بهبود ظرفیت تست‌ها و آزمایشات مربوط به کرونا ویروس و موجود بودن تجهیزات محافظت شخصی و دستگاه های پشتیبانی تنفس انجام داده منتشر کند. با این حال فرمانداران هر دو حزب اصلی آمریکا می‌گویند هنوز کارهای بیشتری به ویژه در حوزه آزمایش گیری در ماه‌های آینده_ همچنان که آنها درباره نحوه و زمان بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی ایالت‌هاشان صحبت می‌کنند_ باید انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین