کد خبر: ۶۴۸۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

۲۶۰ هزار کلمه در تقدیر از خود، واکنش ترامپ به بحران کرونا!

خبرنگاران نیویورک‌تایمز به بررسی ۲۶۰ هزار کلمه‌ای پرداختند که رئیس جمهور ترامپ در دوران پاندمی کرونا بر زبان جاری ساخته؛ آنچه آنها دریافته‌اند، جالب است!
۲۶۰ هزار کلمه در تقدیر از خود، واکنش ترامپ به بحران کرونا!
آفتاب‌‌نیوز :

این بررسی و تحلیل نیویورک‌تایمز شامل کنفرانس‌های ترامپ در کاخ سفید و دیگر اظهار نظرهای رئیس جمهور آمریکا درباره ویروس کرونا – بیش از ۲۶۰ هزار کلمه- از نهم مارس و همزمان با آغاز شیوع کروناویروس در آمریکا بوده است.

این تجزیه و تحلیل نشان از الگوهای حمله‌ای و تکرار در ارسال پیام‌ها توسط ترامپ دارد؛ نمایشی از خودشیفتگی و جلب توجه که به گفته تاریخ نگاران تاکنون مشابهی نداشته است.

به هر حال بیشترین کلماتی که ترامپ در سخنرانی‌هایش داشته "تشکر از خود" بوده، حدود ۶۰۰ کلمه که بیشتر در قالب اغراق و اظهارات نادرست مطرح شدند. او در ۳۶۰ مورد به دیگران هم به دلیل اقداماتشان اعتباراتی بخشیده اما بیش از ۱۱۰ بار دیگران را به بیکفایتی و عدم اقدام درست در پاسخگویی در ایالت‌ها متهم کرده است.

تلاش ترامپ برای اتحاد ملی در ۱۶۰ مورد دیده شده، آن هم زمانی که خود و یکی از اعضای تیمش را در این قالب گنجانده است.

ترامپ نام باراک اوباما، رئیس جمهور سابق را ۱۰ بار هنگام پاسخگویی به سوالات ذکر کرده است، ۳۰ بار به دولت قبلی اشاره کرده و اغلب آنها را به برجا گذاشتن مشکلات و انداختن وی در مخمصه متهم کرده است. فرماندارن، افراد و حتی گروه‌ها را ۴۰۰ بار مورد انتقاد و شکایت قرار داده است.

در حالیکه دیگر رئیسان جمهور از شرایط بحران برای اتحاد و همدلی در کشور بهره می‌برند، ترامپ از این فرصت به عنوان کمپین انتخاباتی استفاده کرده و از کنفرانس‌های عصرگاهی تلویزیونی خود برای توصیف خود و دستاوردهایش سوءاستفاده کرده است. این کنفرانس‌ها کم کم مشکل ساز شده‌اند، به خصوص زمانیکه رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داد مردم مواد ضدعفونی‌کننده ترزیق کنند!

او اعلب برای توصیف رهبری خود دست به اغراق می‌زند و حتی خود را در مقام روسای جمهوری چون لینکلن و روزولت دانسته است. او در ۱۳ آوریل گفت: کاری کردیم که هیچ کس تاکنون انجامش نداده بود.

او به ندرت به وضعیت سخت و دشوار مردم عادی آمریکا نظیر پرستاران و رانندگان کامیون پرداخته است. رهبران شهرها و ایالت‌ها بیشتر مورد توجه او هستند، آن هم زمانی که از او تشکر کرده‌اند! بارها از شرکت‌های بزرگ و بازرگانی‌های بزرگ جهان حرف زده اما اشاره‌ای به کارگران نکرده است.

هم‌چنین اشاره او به تلفات کروناویروس – حدود ۵۰ هزار تن- تا ۲۶ آوریل و صدها هزار بیمار، کمتر در سخنرانی‌های وی دیده شده است.

همیشه این دیگران بوده‌اند که مقصر شکست‌های مختلف دولت در پاسخگویی به بحران‌ها هستند اما هدف ترامپ در هفته‌های گذشته تغییر کرده و تمرکز او به جای دیگری متوجه شد. اول خود ویروس که ترامپ در ۱۶ آوریل آن را "دشمن نامرئی" که از" ناکجا آباد" آمده توصیف کرد. دو روز بعد او گفت که کشور در حال جنگ با "ویروس چینی" است. اما یک هفته بعد این عبارت را کنار گذاشت و انگشت اتهاماتش را متوجه اهداف دیگری کرد. او در ۱۷ آوریل گفت که یک کشور خاص کاری را را که باید میکرد، کرد.

او حتی به سازمان بهداشت جهانی حمله کرد و گفت "سازمان چین محور" نهادی که تهدید این ویروس را کوچک نمایی کرد.

در این دوران حداقل ۱۳۰ مورد اظهارات غلط و اغراق وجود دارد. او ۱۷ آوریل گفت مدتها قبل از اینکه این پاندمی اعلام شود من آن را احساس کرده بودم! او به اشتباه دولت اوباما را مسئولH۱N۱ و عدم پاسخگوی به ویروس دانست و در ۶ آوریل گفت مثل اینکه آنها هرگز خبر نداشتند چنین ویروسی در این جا هست.

و در نهایت اواخر مارس خود را رئیس جمهور دوران جنگ خواند. همین اواخر نیز خود را فرماندهی دانسته که هرگز با موقعیتی اینچنین برای تهیه اقلام به شدت مورد نیاز بهداشتی روبرو نبوده است. و با وجود کمبودهای شدید و آشکار اقلام پزشکی و بهداشتی هنوز شعار "آمریکا را دوباره بزرگ می‌کنیم" سر می‌دهد.

کنفرانس‌های کرونا ویروس ترامپ همواره حاوی جملاتی است که او در کمپین‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ به کار برده است. تشکر از دولت نیز تقریبا در تمامی سخنان او دیده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین