رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی دراینباره اظهار کرد: از ابتدای ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی بازگرداندن مبلغ بلیتهای کنسل شده را آغاز کردهاند.
وی بابیان اینکه ایرلاینهای خارجی نیز در حال بازگرداندن پول مسافران هستند افزود: اعطای امتیازاتی به مسافران بهعنوان جایگزین استرداد بلیت یکی از روشهای معمول بین مسافران و شرکتهای هواپیمایی به شمار میرود به گونهای که شرکت هواپیمایی با رضایت مسافر در همان مسیر یا مسیر توافقی در زمان دیگر به صدور بلیت اقدام میکنند.
وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند 98 و کنسل شدن پروازها، سازمان هواپیمایی کشوری اهتمام خود را بر بازگرداندن تمامی مبالغ بلیتهای کنسل شده بدون کسر جریمه به مسافران قرار داد همین پیگیریها باعث استرداد 800 میلیون تومان به مسافران شده است.
جعفرزاده با بیان اینکه نظارتها و پیگیریها تا به سرانجام رسیدن بخشنامه سازمان هواپیمایی ادامه خواهد داشت گفت: سامانه ثبت شکایات سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir آماده دریافت هرگونه تخلف احتمالی در این زمینه است.