کد خبر: ۶۴۸۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

آیا شبکه های پخش اینترنتی باعث رقابت بین سینما و تلویزیون می شوند؟

امیررضا نوری پرتو منتقد سینما و تلویزیون گفت خوبی شبکه های پخش اینترنتی این است که بین سینما و تلویزیون رقابت ایجاد می کند. اگر همینطور پیش رود به نظرم تا 10 سال آینده فیلمسازان و فیلمنامه نویسان بسیار قوی خواهیم داشت که آثار غنی تولید می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

امیررضا نوری پرتو منتقد سینما و تلویزیون در گفت و گویی با اشاره به عملکرد فیلیمو و نماوا گفت: وی او دی ها و تلویزیون های اینترنتی در راستای اتفاقی که در آمریکا و اروپا افتاد مانند نتفلیکس و... در ایران شکل گرفت. اینکه ساز و کار آنها در ایران چگونه است بحثی است تخصصی که من هم به طور کامل به آن اشراف ندارم و قضاوت کردن درباره آن زود است.

او ادامه داد: با توجه به استفاده مردم از تکنولوژی و فضاهای مجازی این رسانه ها هم امروزه مورد استقبال قرار گرفته است. این نشان می دهد باید روش های سنتی نمایش فیلم جای خود را به روش های مدرن دهند. البته روش های سنتی هم نباید به طور کامل از بین برود بلکه این قدرت انتخاب را باید به مردم داد که از هر روشی دوست دارند فیلم و سریال تماشا کنند.

آیا شبکه های پخش اینترنتی باعث رقابت بین سینما و تلویزیون می شوند؟

نوری پرتو توضیح داد: مثالی که می توان زد این است اگر تلویزیون خصوصی داشتیم چقدر مردم «پایتخت» را نگاه می کردند؟ چقدر سریال های درجه دو و سه که همین امسال نوروز پخش شد و مخاطبی نداشت را تماشا می کردند؟ این نشان می دهد روش سنتی و مدرن لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

این منتقد با اشاره به سریال «پایتخت» گفت: این سریال هرفصلی که می گذرد ضعیف تر می شود و تازمانی که رقابت وجود نداشته باشد تا 10 فصل دیگر هم می تواند ساخته شود. نبود تلویزیون خصوصی باعث می شود کیفیت صدا و سیما در یک سطح باقی بماند و تلاشی در جهت بالا بردن کیفیت خود نکند.

او افزود: خوبی شبکه های پخش اینترنتی این است که حس رقابت در تولید ایجاد می کند و ناخودآگاه تولید فیلم به صورت سنتی از قبضه یک سری سینماگر و فیلمسازی که دیگر چیزی برای گفتن ندارد، خارج می کند.

امیررضا نوری پرتو تصریح کرد: وجه مثبت دیگری که دارد این است در این شرایط اقتصادی نابسامان با مبلغ پایینی می توان ماه ها فیلم و سریال تماشا کرد. الان یک خانواده 4 نفره اگر بخواهند یک فیلم سینمایی پیش پا افتاده را ببیند باید بالای 200 هزار تومان هزینه کنند درحالی که با 30 یا 40 هزار تومان آثار مختلفی در خانه تماشا کنند.

این منتقد بیان داشت: من پیش بینی می کنم در بازه 10 ساله نسل های تازه ای از نویسندگان و کارگردانان که خوش فکر و ایده هستند وارد این حیطه می شوند و کارهایی تولید می کنند که هم مردم پسندتر و هم خوش رنگ و لعاب تر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین