کد خبر: ۶۴۸۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

نگرانی واشنگتن از اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن

وزیر خارجه آمریکا نسبت به اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن ابراز نگرانی کرد.
نگرانی واشنگتن از اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نسبت به اعلام خودمختاری توسط شورای انتقالی جنوب یمن در مناطق تحت سیطره‌شان نگران است.

پامپئو در ادامه افزود، اینگونه اقدامات یکجانبه، تلاش‌های نماینده سازمان ملل در امور یمن برای احیای مذاکرات سیاسی میان دولت مستعفی و نیروهای انصار الله را با مشکل مواجه می‌کند.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه با عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص اقدامات اخیر شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات در خصوص اعلام خودمختاری در جنوب این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بوگدانف طی این تماس تلفنی بر ثبات برنامه‌های مسکو در خصوص ایجاد راهکارهایی برای مسائل کنونی یمن از طریق گفت‌وگوی فراگیر میان طرف‌های یمنی به کمک مارتین گریفیث، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن تاکید کرد.

در همین راستا، الزبیدی، ارزیابی خود را از تحولات نظامی، سیاسی و بشردوستانه ارائه داد.

شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) یکشنبه حکومت خودمختار و وضعیت فوق‌العاده در تمامی استان‌های جنوبی را اعلام کرد؛ اقدامی که دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور به آن واکنش نشان داده و آن را ادامه "شورش مسلحانه"‌ خواند

این شورا همچنین از ائتلاف سعودی و جامعه جهانی خواست از تدابیر دولت خودمختار حمایت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین