کد خبر: ۶۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۹

بهای نفت در مرز رکورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرخانه سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) روز پنجشنبه گزارش داد، بهای سبد نفت خام این سازمان شامل ‪۱۱‬نوع نفت كشورهای عضو با یك دلار و ‪۸۰‬ سنت افزایش به ‪ ۷۴ ‬ دلار و ۲۱‬سنت در هر بشكه رسید.

همچنین در بورس جهانی نیویورك بهای نفت خام پایه «وست تگزاس اینتر مدییت» برای تحویل در ماه اكتبر به ‪ ۷۹‬دلار و ‪۹۱‬سنت رسید كه نسبت به روز قبل یك دلار و ‪۶۸‬سنت افزایش داشت.

در بورس جهانی لندن نیز بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اكتبر به ‪۷۷‬ دلار و‪ ۶۸‬ سنت رسید كه نسبت به روز قبل یك دلار و ‪۳۰‬ سنت افزایش داشت. 

درهمین حال رویترز به نقل از كارشناسان بین المللی انرژی نوشت، علی رغم افزایش تولید اوپك، تنش و نوسان در بازار جهانی انرژی ادامه خواهد داشت. 

گرچه اوپك دیروز با افزایش 500 هزار بشكه ای تولید موافقت كرد ولی كارشناسان بین المللی بر این باورند كه رشد تقاضای نفت در سه ماه پایانی امسال، همچنان بازار نفت را در نگرانی و التهاب نگه خواهد داشت. 

كوین نوریش كارشناس ارشد موسسه مالی باركلی لندن در این باره گفت: چشم انداز بازار نفت در سه ماه پایانی امسال مبهم و نامطمئن خواهد بود و این مسئله در نوسان شدید قیمت‌ها نمایان خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین