کد خبر: ۶۴۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
آرمین تشریح کرد:

تصمیمات دولت کار برای استراحت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رییس پیشین مجلس با انتقاد از تصمیم دولت نهم در زمینه کاهش ساعات کار ادارات گفت: «دولتی که مدام تبلیغ می‌کند که دولت کار است و رئیس جمهورش روزی دو ساعت می‌خوابد، دائم تصمیماتی در جهت عادت دادن مردم به استراحت بیشتر می‌گیرد». 

محسن آرمین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این باره اظهار داشت: «گمان نمی‌کنم تصمیم دولت در زمینه کاهش ساعات کار ادارات در ماه رمضان ماهیتا با تصمیمات دیگرش در حوزه‌های دیگر متفاوت باشد. یعنی به همان میزان که تصمیمات و اظهارنظرها فاقد یک مبنا و پشتوانه کارشناسی است در این خصوص هم به همین ترتیب است». 

وی افزود: «ما در ماه‌های اخیر نشنیدیم که درباره کاهش ساعات کار در ماه رمضان تحقیق و بررسی خاصی صورت گرفته باشد. چون در دولتی که از وزیر ارشاد تا وزیر دادگستری همه سخنگو هستند و مدام درباره خدماتش حرف می‌زنند اگر کوچکترین بررسی و تحقیقی انجام شده بود اعلام می‌شد. در گذشته هم درباره تصمیماتی چون تعطیلات ناگهانی عید فطر که مردم را در حالت سرگردانی قرار داد یا تغییر ساعت و ... به همین شکل عمل شده است». 

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب درباره آنچه آن را ریشه تصمیمات غیر کارشناسی در دولت خواند اضافه کرد: «دولت نهم دو خصوصیت دارد که تمامی این تصمیمات از آن ناشی می‌شود. نخست گرایش بسیار پررنگ پوپولیستی یا عوام‌انگیزی است که علاقه به کارهای چشم‌گیر و پر سر و صدا در سطح برای جلب نظر مردم دارد. مثلا کیست که از سه روز تعطیلی عید فطر یا کم شدن ساعت کار ادارات بدش بیاید. دوم ویژگی تبلیغاتی است. هیچ دولتی در طول دوران پس از انقلاب در زمینه تبلیغات هم به لحاظ امکانات و هم به لحاظ حجم به پای دولت نهم نمی‌رسد. این تبلیغات به خصوص در جنبه‌های مذهبی زیادتر است. چرا که دولت برای جلب و حفظ آرای جامعه و به خصوص اقشار مذهبی به این ابزار نیاز دارد. چون هدف از این تظاهر به توجه در زمینه مسائل مذهبی جذب رأی است، ‌کارها در سطح می‌ماند و از سطح اقداماتی چون کمک مالی به هیأت‌های مذهبی فراتر نمی‌رود. چرا که دولت به رأی همین بخش از جامعه نیاز دارد. اینکه هر چه می‌گذرد تظاهر به امور سطحی و روبنایی در این دولت بیشتر می‌شود شاید به این دلیل است که دولت احساس می‌کند هر چه می‌گذرد پایگاه خود را بیشتر از دست می‌دهد». 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «طبیعی است کاهش ساعات کار ادارات آن هم در دستگاه بوروکراسی ناکارآمدی که راندمان کار روزانه در آن حدود یک تا دو ساعت است آسیب‌هایی در پی دارد». 

آرمین در پایان گفت: «نکته جالب اینکه این کارها در دولتی انجام می‌شود که مدام تبلیغ می‌کند که دولت کاراست و رئیس جمهورش روزی 2 ساعت می‌خوابد و... اما با این تصمیمات مدام مردم را ترغیب به استراحت و عدم فعالیت می‌کند. این هم از آن تناقضات دولت نهم است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین