کد خبر: ۶۴۹۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

تقسیم‌بندی منطقه‌ای پایتخت تغییر می‌کند

اخیرا معاونت امور مناطق شهرداری تهران پروژه ای به مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ارائه داده و از کارشناسان این مرکز خواسته است که طرح پژوهشی تغییر و اصلاح منطقه بندی در تهران را تدوین و ارائه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

مریم ابهری، مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران درباره طرح اصلاح ساختار تقسیم بندی مناطق گفت: این طرح مطالعاتی تقسیم بندی مناطق در مراحل مقدماتی قرار دارد و هنوز به جمع بندی نرسیده است اما آنچه مسلم است این که تقسیمات منطقه بندی فعلی شهر تهران مشکلات و مسائلی را ایجاد کرده است و ضرورت دارد که اصلاح شود.

او درباره منطقه بندی فعلی بیان کرد: مرزبندی فعلی مناطق در تهران بر اساس تجربیاتی شکل گرفته است و نمی توان به کلیات آن ایراد گرفت. تهران از سال 1371 که استخوان بندی مناطق فعلی شکل گرفته هم بزرگ تر شده و هم تغییرات زیادی را به خود دیده است.

به گفته او این منطقه بندی باعث بروز اختلالاتی در خدمات دهی به شهروندان شده است به خصوص در خیابان ها و محلاتی که در مرزهای مناطق قرار دارند. مثلا در برخی خیابان ها خود خیابان متعلق به یک منطقه و پیاده روی آن متعلق به یک منطقه دیگر است.

براساس گزارش شهرنوشت، مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: علاوه بر این، منطقه بندی تهران با توجه به تغییر شرایط شهر و تغییراتی که در طی دهه های اخیر انجام شده و لازم است که تغییری در این مرزبندی ها صورت گیرد. مثلا برخی مناطق در تهران مثل منطقه 4 و یا منطقه یک در مقایسه با برخی مناطق دیگر از وسعت خیلی بیشتری برخوردارند و جمعیت زیادی را در خود جا داده است و شاید لازم باشد که این منطقه مثلا به دو منطقه تبدیل شود. یا برخی بزرگراه ها که پیش از این در تهران نبودند مثل بزرگراه صیاد شیرازی یا بزرگراه امام علی(ع) از وسط برخی مناطق عبور می کنند حال آن که شاید مناسب باشد که در مرزبندهای بین مناطق قرار گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Oman
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
0
بالاخره فشارها موثر شده و احتمالا قصد دارند حلقه مرفه نشینان منطقه یک را تنگتر و اختصاصی تر کنند. هیچ جای دنیا این حجم تغییرات ندارد، پلاک منازل، نام خیابانها و شهرها، شماره های تلفن، این تغییرات حاصلی جز تشویش و نگرانی بیشتر نخواهد داشت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین