کد خبر: ۶۴۹۰۹۸
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
امکان ابتلای دوباره بیماران کرونا به این بیماری وجود دارد

وزیر بهداشت: از برخی شهروندان گله دارم؛ خیلی قضایا را عادی فرض کردید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امکان ابتلای دوباره بیماران کووید۱۹ به این بیماری وجود دارد، گفت: از برخی شهروندان گله دارم؛ خیلی قضایا را عادی فرض کردید، درست است که ما دستاورد بسیار مطلوبی را در اوج گرفتاری اقتصادی داشتیم، مرگ و میرها دو رقمی شد و ورودی به بیمارستان ها به حداقل رسید اما این به معنی تمام شدن کرونا نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر بهداشت ضمن اشاره به تدوین دستورالعمل‌هایی برای برگزاری نماز جماعت در مناطق سفید کرونا و تصمیم‌گیری برای برگزاری کنکور در مقاطع مختلف، در عین حال گفت: از برخی شهروندان گله دارم؛ خیلی قضایا را عادی فرض کردید، درست است که ما دستاورد بسیار مطلوبی را در اوج گرفتاری اقتصادی داشتیم، مرگ و میرها دو رقمی شد و ورودی به بیمارستان‌ها به حداقل رسید اما این به معنی تمام شدن کرونا نیست.

سعید نمکی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در مورد این ویروس بسیار پیچیده و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، ویروس منحوس کرونا هر روز یافته های جدیدی را درک می کنیم که ما را به سمت توجه بیشتر سوق می دهد. تا دیروز تصور می کردیم که افرادی که یک بار مبتلا شده اند، برای مدتی ایمن هستند و فکر می کردیم اگر تست سرولوژیک فردی پاسخ مثبت بالا داد، می توانیم به امنیت طولانی تر شخص در پیشگیری و گرفتاری از بیماری بیاندیشیم.

وزیر بهداشت: از برخی شهروندان گله دارم؛ خیلی قضایا را عادی فرض کردید

امکان ابتلای مجدد به کرونا

وی افزود: امروز یافته های جدید نشان می دهد که هر فردی به این بیماری مبتلا شده، ممکن است دوباره نیز مبتلا شود و اگر افرادی که به این بیماری دچار نشده اند نیز مبتلا شوند، دچار پیک وحشتناکی از بیماری می شویم، اگر رعایت نکنیم. بنابراین افرادی که تا امروز همراهی کرده اند، در استمرار این همراهی با ما بمانند. این ویروس را مهار کرده ایم و در خیلی از شهرستان ها به نقطه مطلوب می رسیم اما همواره این نگرانی برای ما وجود دارد که خدای ناکرده دوباره گرفتار پیک وحشتناک کووید19 شویم.

همراهی بیش از 80 درصد کسبه و مشاغل در استان‌ها با فاصله‌گذاری هوشمند

وزیر بهداشت یادآور شد: خوشبختانه در طرح فاصله گذاری هوشمند، کسبه و فعالان اقتصادی با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir همراهی بسیار خوبی داشتند و پروتکل ها و دستورالعمل های مربوطه را دریافت و رعایت کردند. امروز همکاران ما در معاونت بهداشت گزارش دادند که خوشبختانه در استانها، بیش از 80 درصد از کسبه و فعالان، پروتکل های بهداشتی را خوبی رعایت کردند و درصد کمی رعایت نکرده اند که با تذکری که همکاران بهداشت محیطی ما به آنها داده اند، رعایت خواهند کرد.

نمکی خاطرنشان کرد: اگر فاصله گذاری هوشمند به خوبی رعایت شود، حتما کسب و کارها استمرار پیدا خواهد کرد، در غیر اینصورت ممکن است به شرایط قبل برگردیم و لطمه ای که فعالان اقتصادی و مردم از این بابت خواهند خورد، شاید جبران ناپذیر باشد. تقاضا دارم که فاصله گذاری هوشمند که از ابداعات ایران بود را رعایت کنند تا بتوانیم سلامتی مردم و اقتصاد کشور را حمایت کنیم.

وی در خصوص بازگشایی اماکن زیارتی در کشور گفت: همه ما از عاشقان اهل بیت هستیم و از کودکی در مساجد و با شعائر دینی رشد کرده‌ایم و با این فرهنگ خو گرفته ایم. خدمتگزاران نظام سلامت با این اعتقاد و باور که اگر روزی گفتند که بستن این اماکن و مراکز را توصیه می کنیم، مشتاق هستند که هر چه زودتر، درب این مراکز به روی مسلمین به ویژه در ماه مبارک رمضان که مسجد، پناهگاهی برای مومنان است، باز شود.

تدوین دستورالعمل‌ها برای برگزاری نمازجمعه و جماعت در مناطق سفید کرونا

وزیر بهداشت بیان داشت: همکاران ما بسیج شده اند و دستورالعمل هایی را در این زمینه تهیه کرده اند و در شهرهایی که در منطقه سفید قرار دارند، نماز جمعه و نماز جماعت را با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزار کنند. از هیات امنای مساجد، ائمه جمعه و جماعت که بزرگترین همراهی را با ما همراهی کردند تا بتوانیم به سلامت مومنین و نمازگزاران کمک کنیم، می خواهم که راهنمایی و نظارت کنند تا نماز در مساجد این مناطق، با اجرای پروتکل ها انجام شود.

نمکی افزود: افرادی که در نماز جمعه و جماعت شرکت می کنند، اکثرا افراد بیشتر از 60 سال و افرادی هستند که در سن ریسک قرار دارند گرچه جوانان نیز در این اجتماعات حضور دارند اما ما بیشترین گرفتاری را با جمعیت آسیب پذیری داریم که ممکن است به این بیماری گرفتار شوند.

وی تاکید کرد: از اینکه هنوز برخی از آستان‌های مقدس هنوز به روی مردم بازگشایی نشده، متاسفیم و خود ما نیز غصه می‌خوریم و می دانیم که عاشقان امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالظعیم حسنی(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و بسیاری از آستان های مقدس، مشتاق زیارت هستند، اما تا زمانی که اطمینان و ایمان کامل پیدا نکنیم که یک زائر این اماکن دچار مشکل نمی شود به خودمان اجازه نمی دهیم که درب آنها را به روی مردم بگشاییم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم که در آینده‌ای بسیار نزدیک با پیگیری متولیان این آستان‌ها و تعاملاتی که باهم داریم و بعد از تدوین پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم صحن‌های این اماکن را بر روی مردم بگشاییم تا با عبور از صحن و ادای احترام و سلام، رد شوند تا در آینده به گشایش بیشتری دست پیدا کنیم.

تصمیم‌گیری برای زمان برگزاری کنکور در مقاطع مختلف؛ بزودی

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، نمکی اظهار داشت: بسیاری در مورد برگزاری کنکور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سوال داشتند اما امروز و فردا با همکاران‌مان برآورد می کنیم که در درست ترین زمان که کمترین آسیب را به فرزندان ایران وارد کند، برگزار کنیم. گرچه ممکن است تاخیر در برگزاری کنکور، باعث ایجاد اضطراب شود اما تاخیر را اگر به قیمت تامین سلامتی آیندگان کشور باشد را با جان و دل می پذیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
1
12
من از جانب شهروندا از مسوولین عذر میخواهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
2
15
آقای نمکی فضای موجود جامعه نتیجه برخوردها و امارهای شماست
نمک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
5
وزیر بی کاشت: از برخی مسئولین گله دارم؛ خیلی قضایا را عادی فرض کردند.
علی برکت الله
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
1
10
وقتی خودتون در قرنطینه هستند
ومردم را درکوچه وخیابون سرگردان کردند
دنبال یه لقمه نان ؟!چه کنند گله از خودتتان بکنید
ناشناس
|
France
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
4
وقتی میگویند از ترس لشگر گرسنگان آزادی قرنطینه!؟
دیگه گله از مردم چرا!؟ مردن!؟ وکار پیدا کردن !؟در هردو
صورت!؟خطر گرسنگان خیلی پایین میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
1
7
اینها نتیجه ی سهل انگاری شما است، دنیا به تصمیمات ما در مورد کرونا می خندد حتی کشورهای دوست ایران چون ترکیه
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
3
آفتاب لطفا پیگیری کن، از الان واکسن آنفولانزا به تعداد کافی تهیه بشه. ممنون
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
2
5
آقای وزیر با تشکر از زحمات کادر پزشکی و خسته نباشید...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
1
9
تا حالا بچه ها ت گرسنه بوده اند، دکتر؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
2
وقتی گفتید همه ی امور به روال عادی بر می‌گردد از مردم چه انتظاری دارید؟
nima
|
Canada
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
3
نمکی ما هم از شما بجای پاسخگویی به مردم گله داریم.....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
2
اقای وزیر خسته نباشد
مردم توان تامین ماسک را ندارند . در معماری شهری حریم برای مغازه ها در نظر گرفته نشده است . پاساژها و بازار برای خرید عادی همه باید در هم بلولند
متو و اتوبوس را افزایش ندادهاید که تعداد مسافر هر واگن پایین بیاید. طرح ترافیک را هم که میخواهید اجرا کنید.
می شود در همین چند مورد اصلی بگویید مردم کجای کار بوده اند ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
4
بازم دم مردم گرم که عادی فرض کردن
مسئولین که کلا بی خیال بودند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
2
سلام
وقتی شما شرایط را خوشبختانه .... اعلام کردید!
وقتی شما کسب و کار ها را مجاز .....
وقتی شما آمار را بسیار پایین .......
وقتی شما اولویت درآمد را ملاک کنترل آمار قراردادید ....
.
و...............
نتیجه عادی سازی شرایط است نه سطح هشدار زرد و قرمز.
وقتی شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
2
آقا چرخ ما همش نچرخیده 6 ماه هم روش .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین