کد خبر: ۶۴۹۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تبلیغات

آزمون ناتی استرالیا آنلاین برگزار می‌شود

آزمون CCL (مخفف Credentialed Community language) یک گواهینامه است که مهارت‌های زبان متقاضیان مهاجرت به استرالیا را ارزیابی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

ناتی (NAATI) سازمان تأیید اعتبار ملی مترجمان و مترجمان شفاهی است که توسط دولت محلی استرالیا مدیریت می‌شود. البته این سازمان را نباید یک ارگان دولتی در استرالیا به حساب آورد. بلکه توسط بخش خصوصی اداره می‌شود. ناتی هر چند وقت یکبار آزمون CCL را برای متقاضیان ورود به استرالیا برگزار می‌کند. اگر شما هم قصد اقامت به این کشور را دارید، با خواندن این مطلب می‌توانید از شرایط آزمون ناتی مطلع شوید. پس تا انتهای این مطب ما را همراهی کنید.

آزمون ناتی استرالیا چیست؟

آزمون CCL (مخفف Credentialed Community language) یک گواهینامه است که مهارت‌های زبان متقاضیان مهاجرت به استرالیا را ارزیابی می‌کند. شما با شرکت آزمون ناتی استرالیا می‌توانید توانایی خود را در ترجمه‌ی دیالوگ‌ها از زبان انگلیسی به سایر زبان‌های معروف دنیا مورد ارزیابی قرار دهید.

آزمون ناتی استرالیا آنلاین برگزار می‌شود

اکنون سازمان ناتی اعلام کرده است که این آزمون را به صورت آنلاین برگزار می‌کند. هدف آن سهولت دسترسی و شرکت همه‌ی متقاضیان در این آزمون از سراسر جهان است. پس در هر کشوری که باشید می‌توانید به راحتی در این آزمون شرکت کنید.

آزمون آنلاین ناتی برای چه زبان‌هایی برگزار می‌شود؟

در آزمون آنلاین CCL شما باید زبان استرالیایی را به یکی از زبان‌های معروف دنیا ترجمه کنید. سپس بالعکس زبان مورد نظر را به زبان انگلیسی برگردانید. زبان‌هایی که در آزمون آنلاین CCL مورد نظر سازمان ناتی است، شامل ۴۵ زبان است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فارسی، عربی، نپالی، هندی، اردو، بنگلا، ماندارین، کانتونی، پنجابی، هلندی، اندونزیایی، فیلیپینی، ویتنامی، روسی، تایلندی، تاملی، سینالیسی، فارسی، لهستانی و ....

مزیت شرکت در آزمون آنلاین CCL چیست؟

متقاضیانی که آزمون آنلاین CCL سازمان ناتی را پشت سر می‌گذارند، می‌توانند ۵ امتیاز برای درخواست اقامت دائم خود دریافت کنند؛ بنابراین این گروه از متقاضیان به راحتی می‌توانند برای اقامت استرالیا اقدام کنند. هر چند پشت سر گذاشتن این آزمون منجر به دریافت گواهی‌نامه نیست؛ بنابراین حتی اگر نمره‌ی بالایی را در آن دریافت کنید، نمی‌توانید آن را یک مجوز کار محسوب کنید. پس نمی‌توان با موفقیت در این آزمون به عنوان یک مترجم در استرالیا فعالیت داشته باشید.

این آزمون چگونه برگزار می‌شود؟

نتیجه‌ی آزمون آنلاین ناتی بعد از گذشت ۸ هفته از تاریخ آزمون به شرکت‌کنندگان اعلام می‌شود. نتیجه‌ی آزمون CCL ناتی از تاریخ انتشار به مدت ۳ سال اعتبار دارد. به این معنا که شما طی این مدت می‌توانید از نتیجه‌ی آزمون برای دریافت اقامت خود در استرالیا استفاده کنید.

چگونه برای شرکت در آزمون ناتی آماده شویم؟

بهترین راه برای دریافت نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز در این آزمون اینست که دوره‌ی زبان انگلیسی را پشت سر بگذارید. درک مطلب، توانایی گفتگو به زبان انگلیسی با سرعت بالا و ترجمه گفتگو‌های محاوره‌ای از جمله مهارت‌هایی است که در این آزمون به آن نیاز دارید.

در این آزمون باید به مهارت‌های دستور زبان، تلفظ و جمله‌سازی در زبان انگلیسی مسلط باشید. سرعت عمل در این آزمون تاثیر زیادی در کسب نتیجه‌ی بهتر دارد.

هزینه آزمون ناتی را چگونه پرداخت کنم؟

برای پرداخت هزینه آزمون ناتی استرالیا شما می‌توانید از کردیت کارت شخصی خود استفاده کنید و در انجام آن هیچ محدودیتی ندارید. در صورتیکه این امکان برای شما وجود ندارید می‌توانید پرداخت خود را با کمترین کارمزد توسط مجموعه پاسارگاد پیمنت انجام دهید. مجموعه پاسارگاد پیمنت با همکاری گروه وکلای مهاجرت پاسارگاد مایگریشن و صرافی مهر خاوران به صورت تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی مهاجرت به استرالیا فعالیت می‌کند.

آزمون ناتی استرالیا آنلاین برگزار می‌شود

آزمون آنلاین ناتی چگونه برگزار می‌شود؟

قالب آزمون CCL براساس سوالاتی در مورد مباحث کلی مثل سلامت، مسائل حقوقی، اجتماعی و فرهنگی است. در این آزمون شما باید بتوانید مکالمات بین دو نفر (به زبان انگلیسی) را به خوبی درک کرده و معنای دقیقه مکالمه‌ی آن‌ها را ترجمه و تفسیر کنید.

به شما و فرد دیگری ۵۰ دیالوگ با ۳۰۰ کلمه به زبان انگلیسی (یا زبان مادری) داده می‌شود. شما باید عبارت‌های انگلیسی را به زبان فارسی و عبارت‌های فارسی را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. دیالوگ‌ها شامل بخش‌هایی متشکل از ۳۵ کلمه یا کمتر هستند.

در این آزمون آنلاین با دستور برگزارکننده آزمون، گفتگو را آغاز می‌شود. بعد از پایان بخش، صدای زنگ یا یک بوق کوچک را می‌شنوید که بعد از آن باید پاسخ خود را آماده کنید. در این مدت باید دیالوگ طرف مقابل را درک کنید تا بتوانید به او پاسخ دهید. محقق یا برگزارکننده‌ی آزمون پاسخ شما را در این مدت ضبط می‌کند.

سپس دیالوگ یا گفتگوی بعدی را می‌گوید. شما فقط ۲۰ دقیقه فرصت دارید تا به تست او پاسخ دهید. البته بعد از ۵ ثانیه از دیالوگ پرسشگر، باید شروع به پاسخ دادن کنید. این دور تکرار می‌شود تا تمام دیالوگ‌ها به پایان برسد.

دریافت نمره یا کسر امتیاز در آزمون چگونه است؟

در آزمون CC شما باید باید دو آزمون مستقل را انجام دهید. این دو آزمون سطح کیفیت و میزان تسلط شما را بر روی زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند. در صورتی که به دیالوگ‌ها پاسخ اشتباه دهید، فرد ارزیابی کننده برای شما علامت منفی می‌گذارد. خطا‌ها ممکن شامل موارد دستوری، خطا‌های تلفظی و واژگان باشد.

آزمون آنلاین ناتی دارای ۹۰ نمره است که هر بخش آن شامل ۴۵ نمره می‌شود. برای اینکه بتوانید در این دو آزمون قبول شوید، باید حداقل نمره‌ی ۲۹ را در یکی از آن‌ها کسب کنید. در مجموع باید در دو آزمون نمره‌ی ۶۳ را کسب کنید. در صورتی که نمره قبولی را دریافت نکنید می‌توانید چندین مرتبه در این آزمون شرکت کنید.

سخن پایانی

آزمون CCL ناتی بدون هیچ مدرک زبان انگلیسی برگزار می‌شود و شما می‌توانید برای اقامت استرالیا از آن استفاده کنید. اما به دانش کاملی درباره آزمون نیاز دارد. هر چه بیشتر برای ورود به آزمون آنلاین تمرین کنید، آمادگی بیشتری خواهید داشت. حتی اگر چند بار در این آزمون شکست بخورید، مهارت‌های زبانی شما بهتر می‌شود.

برای موفقیت در این آزمون به سرعت عمل، داشتن حافظه‌ی قوی، آشنایی با قواعد زبانی (فارسی و انگلیسی) نیاز دارید. شما می‌توانید برنامه‌ی CCL Tutorials را نیز برای گوشی خود (Android و iOS) نصب کنید. البته این برنامه اکنون فقط بر روی ۷ زبان تنظیم شده است که عبارتند از: هندی، پنجابی، اردو، نپالی، ویتنامی، تامیل و ماندارین.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین