کد خبر: ۶۴۹۲۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

ترامپ: مطمئنم که منشأ کرونا یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی در چین بوده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بدون آن که شاهدی بر مدعای خود بیاورد گفت مطمئن است منشأ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده است. او به این ترتیب آتش تنش با پكن بر سر منشاء شیوع این ویروس مرگبار را شعله‌ورتر ساخت.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) در کاخ سفید ادعای خود مبنی بر خروج ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان چین را «با درجه بالایی از اطمینان» مطرح کرد، اما وقتی از وی پرسیده شد که آیا شواهدی بر این مدعا دارد دارد، گفت: «بله، بله دارم اما نمی‌توانم به شما بگویم. من اجازه ندارم این را به شما بگویم.»

دونالد ترامپ پیش از این نیز چین را به ساخت ویروس و کم کاری در مدیریت کرونا متهم کرده بود. موسسه ویروس‌شناسی ووهان که زیر حمایت دولت چین فعالیت می‌کند تاکنون این ادعا را رد کرده و دیگر مقامات ایالات متحده نیز این کمتر از این احتمال صحبت کرده‌اند.

ترامپ: مطمئنم که منشأ کرونا یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی در چین بوده است

بیشتر کارشناسان معتقدند که این ویروس از یک بازار محلی فروش جانوران وحشی در ووهان منشأ گرفته و از حیوانات به انسان منتقل شده است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام کردند که ویروس جدید کرونا ساخت بشر نیست و از نظر ژنتیکی نیز دستکاری نشده است.

ترامپ طی هفته‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای در زمینه عاملیت شیوع کرونا به چین اتهام زده است. همه‌گیری کووید ۱۹ تا کنون در آمریکا نزدیک به یک میلیون و صد هزار مبتلا و حدود ۶۴ هزار کشته بر جای گذاشته و به رکود اقتصادی بی‌پیشینه در این کشور انجامیده است، چیزی که بخت انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر را پایین آورده است.

پیش از این و به دنبال انتشار برخی گزارش‌های مطبوعاتی در مورد منشأ چینی ویروس کرونا، رئیس جمهور آمریکا گفته بود دولتش مشغول بررسی این موضوع است که آیا این ویروس مصنوعی بوده و در آزمایشگاه ووهان تحت حمایت دولت چین ساخته شده یا این که تصادفا از این آزمایشگاه یا آزمایشگاهی نظیر آن خارج شده است.

در حالی که ترامپ چین را به سوء مدیریت کرونا متهم کرده و می‌گوید دولت پکن به موقع جهان را از خطر کرونا آگاه نکرده، چین نیز گفته است که احتمالا ارتش آمریکا ویروس این بیماری را به چین وارد کرده است.

ترامپ روز پنجشنبه همچنین گفت كه چین احتمالا یا نتوانسته جلوی گسترش کرونا را بگیرد یا تعمدا اجازه انتشار آن را داده است. رئیس جمهوری آمریکا البته در مورد این که آیا او رئیس جمهور چین، شی جین‌پینگ را مسئول نادرستی اطلاعات در مورد پیدایش کرونا می‌داند یا نه، اظهار نظری نکرد.

او درباره همکاری چین برای یافتن ریشه شیوع کرونا گفت: «به نظر می‌رسد که آنها حد اقل سعی می‌کنند تا حدودی با ما شفاف باشند.»

ترامپ همچنین افزود: «ما این موضوع را روشن خواهیم کرد. در آینده‌ای نه چندان دور خواهید دید. اما در هر صورت اتفاقی که افتاده وحشتناک است. باید ببینیم آیا آنها اشتباهی مرتکب شده‌اند یا این که ابتدا یک اشتباه را شروع کرده‌اند و بعد مرتکب اشتباه دیگری شده‌اند. شاید هم کسی به قصد این کار را انجام داده باشد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
France
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
۱۵سال پیش فرانسویها اولین آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان، معروف به(پ ـ ۴) را برای چینی ها ساختند، قرار بود این آزمایشگاه خطرناک با نظارت ۵۰دانشمند فرانسوی اداره شود ولی چینی ها بعد از یادگیری، فرانسوی ها را بیرون ریخته اند، احتمالاً در اثر بی احتیاطی چینی ها و نبود نظارت فرانسوی ها، ویروس از آزمایشگاه بیرون زده!
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
2
بعد از آلودگی اووهان چرا به چینی‌ها اجازه داده نشد که به سایر نقاط چین سفر کنند اما به آنها اجازه دادند به ایران بروند؟ این سئوالی است که چینی ها باید جواب‌گو باشند!
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
1
زمانیکه در چین و ایران شایع شد همه گفتند کار امریکاست الانکه در چین کنترل شد و در امریکا شایع شد گفتند کار چینه ولی با توجه به شیوعش در چین و گسترش به کل جهان و کنترل خوب و عجیب در چین احتمالا کار خود چینیهاست مخصوصا در مورد شیوع این ویروس نیز صداقت نداشتند و رازهای مگوی زیادی داشتند تا توریسم چین صدمه نبینه مثل کم نشان دادن خطر کرونا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین