کد خبر: ۶۴۹۳۱۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
بیش از ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان دارای سهام عدالت هستند

مزایای روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت

سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت یکی از دو روش آزادسازی مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده و از مزایای هر روش بهره‌مند شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

در سامانه سهام عدالت در توضیح روش‌ها خطاب به سهامدار آمده است: در آزاد سازی به شیوه مستقیم مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب ذیل به سهامداران تخصیص و انتقال می‌یابد.

همچنین به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت و به‌تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به افراد تخصیص خواهد یافت. علاوه بر آن، این دسته از سهام‌داران سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند کرد.

مزایای روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی، در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهامدار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.

در ادامه آمده است: مطابق قانون تجارت، این افراد سهامدار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و ... بهره‌مند خواهند شد.

همچنین دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مذکور می‌توان با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطلع شد.

لازم به ذکر است بهره‌مندی از خدمات قابل ‌ارائه از جمله ایجاد امکان معامله پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده است.

در روش غیر مستقیم نیز این توضیحات خطاب به سهامدار درج شده است: »در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت شما با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت.»

با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی می‌شود.

سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (۷۰ درصد) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (۳۰ درصد) ساماندهی خواهد شد.

لازم به ذکر است که هم اکنون بیش از ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان دارای سهام عدالت هستند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از وضعیت سهام و میزان سود دریافتی مطلع شده و یکی از روش‌های مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
10
باسلام لطفاًدرخصوص انتخاب روشهای سهام عدالت اطلاعات جامع تری ارائه فرمائیدونظرات افرادخبره را نیزبرای انتخاب بهترین گزینه منعکس نمائیدتا سهامداران دچار سردرگمی و زیان ازانتخاب خود نشوند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
5
این که با زبان عامیانه و قابل فهم برای مردم توضیح داده نمیشود که سهام اگه به نام خودشون باشه یهتره ودیگه اینکه خودشون با اطلاعی که از حساب بانکی افراد دارن تو سامانه سجام برای افراد عامی ثبت اطلاعات بکنن وفقط با پیامک بهشون اطلاع بدن کی برای احراز هویت برن پست بانک. نشون میده مایل نیستن این سهام به راحتی به دست مردم برسه جون خیلیها چون سواد اینترنتی ندارن قید اون را میزنن.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
1
8
تکلیف اونایی که ثبت نام نکردن مشخص نیست؟ این عدالته فقط یبار اتفاق افتاد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
6
اگر ما سهام شرکت های غیر بورسی سرمایه پذیر استانی را نخواهیم چطور؟
من مابه التفاوت سهم را تا یک میلیون تومان خریدم ولی نه برای اینکه جای قسمتی از ان سهام این شرکت های بی هویت را دریافت کنم و از ابتدا هم هیچ زمانی مدیریت سهام من از طریق اینها انجام نشده و از طریق شرکت های استانی سهام دریافت نکرده امالان چرا باید قسمتی از سهام من از این شرکت ها باشدواقعا من می روم به دیوان عدالت اداری شکایت می کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
1
6
دوستان بروید و یک مقدار بورس یاد بگیرید و نوع مستقیم را انتخاب کنید و از سپردن سهم به دولت حتی الامکان پرهیز کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
7
باید تکلیف سی درصد سهم که حتی در انتخاب سهامداری مستقیم دارد به جیب شرکت های استانی می رود و اختیارش دست ما نیست و این که طبق چه قانون و چه مصوبه ای دولت چنبن اجازه ای به خود دا ه که سی درصد اموال مردم در اختیار یک عده گذاشته شود توضیح بدهید
من متوجه می شوم که تا امروز هم مشکل همین شرکت ها بودندکه باعث عدم ازادسازی سهام شدند
همین شرکت ها بودند که از بدو تاسیس در دولت احمدی نژاد تا سال نود و شش یک ریال از سودی را که باید پرداخت می کردند یا بابت مابه التفاوت هر سهم. تا سقف یک میلیون تومان به دولت می دادند تا هر ایرانی صاحب یک میلیون سهم باشد معلوم نشد چه کردند
الان روی چه حساب و چه کتابی سی درصد اموال مردم به زور و اجبار حتی سی درصد اموال کسانی که می خواهند خودشان سهامشان را مدیریت کنند در غالب سرمایه این شرکت ها درنی اید?
ما نه راضی هستیم نه شرعا و فانونا چنین مجوزی دارید
این هم که حتی در بخش مدیریت مستقیم سهام سهام گوشزد کنید که سی درصد اموالتان را داریم می دهیم به یک عده شرکت که دست ک مفسد اقتصادی هستند. و به زور امضای مردم را بگیرید باز هم تخلف است
به جای این کار بگویید مردم عزیز شرکت های استانی که تا سال نود شش اختیار اموال شما را داشاند نه تنها سودی را که باید پرداخت نکردند بلکه سی درصد اموالتان را هم نوش جان فرمودند و به شکل حقوق و حق مدیریت و خرج چای و شیرینی تناول نمودند
بگویید مردم عزیز از مالتان هفتاد درصدش مانده بگویید شمایی که اطمینان کردید و سال نود و شش ما بقی سهامتان را خریدید در واقع شما ان موقع نصف سهام هم نداشتید بقیه اش را اقایان تناول کرده بودند شما در ان زمان بیست درصد سهمتان مانده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
3
جریان این 30 درصد که به جیب ی عده ای خاص می رود را تبیین و توضیح دهید
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
0
سلام
اگه به هیچ گدوم دست نزنیم چی میشه؟
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
باسلام من اشتباه کردم روش مستقیم روانتخاب کردم ایا امکان داره برگردم به حالت غیر مستقیم
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
اون وقت کی به شما این اجازه رو داده که 30 درصد سهامی که خودم خواستم مدیریتش کنم تعیین تکلیف کنید؟سر پیازید یا ته پیاز؟نکنه دروغ ها و لاپوشی ها و الان ارایه حقیقت نصف و نیمه به مردم رو کار شاقی تصور میکنید؟به چه حقی از عدم اطلاعات ملت سو استفاده میکنید؟ یعنی اینقد گردن کلفتین که از خدا هم نمیترسین؟ما شکایت خدا رو پیش کدوم پیغمبری ببریم؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین