کد خبر: ۶۴۹۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

هشدار پلیس فتا به فعالان سایبری و دارندگان صفحات پربیننده

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: در صورت وقوع موارد مجرمانه در فضای مجازی و انتشار محتوای هنجارشکنانه در تضاد با اخلاقیات حاکم بر فرهنگ جامعه، با هنجارشکنان برخورد می کنیم.
هشدار پلیس فتا به فعالان سایبری و دارندگان صفحات پربیننده
آفتاب‌‌نیوز :

سردار "وحید مجید" در این باره اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن رعایت توصیه های بهداشتی مبنی بر پرهیز از ترددهای غیر ضروری و در خانه ماندن و باتوجه به روی آوردن هموطنان به فضای مجازی به منظور سپری کردن ساعاتی که در منزل هستند، متاسفانه شاهد رواج ناهنجاری های اخلاقی در این فضا و به طبع سوءاستفاده مجرمان از این شرایط به وجود آمده هستیم.

وی ادامه داد: باندهای تبهکاری و مجرمانه در خارج از کشور با اجیر کردن افرادی شناخته شده در فضای مجازی سعی در گسترش فرهنگ ابتذال و همچنین بهره برداری اقتصادی با دایر کردن سایت های غیراخلاقی دارند که پلیس فتا و سایر نهادهای امنیتی در کشور ضمن رصد دقیق رفتار مجرمانه این گروه ها و اشخاص برابر قانون با آن ها برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا ناجا تاکید کرد: با توجه به ایجاد بستر وقوع رفتارهای مجرمانه و هنجارشکنی ها که عمدتا منشا آن در خارج از کشور است، پلیس اینترپل در راستای استرداد مجرمان و مسدودسازی صفحات مجرمانه این افراد اقدامات لازم را انجام و در حال پیگیری است.

سردار مجید همچنین با اشاره به سوءاستفاده این افراد از نام و اعتبار چهره های شناخته شده و فعال در حوزه سایبر داخل کشور در پیشبرد مقاصد شوم و مجرمانه خود، به کلیه فعالان حوزه سایبر و دارندگان صفحات پربیننده در داخل کشور توصیه کرد: توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بستر وقوع اقدامات مجرمانه را به صورت خواسته یا ناخواسته فراهم نکنید و پایبندی به قوانین و هنجارهای پذیرفته شده و مقبول هموطنان به اخلاقیات را رعایت کنید در غیر این صورت به منظور حفظ شان و کرامت خانواده های ایرانی افرادی که قوانین را رعایت نکنند با آن ها برخورد قانونی می شود.

رئیس پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: اولویت اصلی پلیس فتا در برخورد با هنجارشکنان داخلی که به صورت عمدی و غیر عمدی در دام این افراد قرار گرفته اند امر به معروف و ارشاد است چه بسا در این رابطه تعدادی از چهره های شناخته شده و فعال در عرصه سایبری مورد ارشاد و راهنمایی قرار گرفته اند.

سردار مجید با بیان اینکه در حال حاضر شاهد همکاری و تعامل مناسب دستگاه قضائی هستیم، عنوان کرد: در صورت رویت موارد مجرمانه و یا ارتکاب مجدد جرم توسط افراد، برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی با این افراد که سلامت اخلاقی و روانی جامعه و به خصوص جوانان را تهدید می کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مخاطبان جریانات در فضای مجازی عمدتا جوانان و نوجوانان هستند از تمامی والدین درخواست کرد: نظارت مستمری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند و استفاده صحیح از فضای مجازی را به آنها بیاموزند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار مجید در پایان تاکید کرد: هموطنان می توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی و گزارش موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی برای تسریع در رسیدگی اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین