کد خبر: ۶۴۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

تهدید و اخاذی با ایجاد صفحه‌ای جعلی در اینستاگرام

سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با تصویر و نام شاکی از مخاطبان وی اخاذی می‌کرد، خبر داد.
تهدید و اخاذی با ایجاد صفحه‌ای جعلی در اینستاگرام
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: مردی ۳۵ ساله به نام (الف. ص) ساکن حوالی خیابان رسالت در تاریخ شانزدهم فروردین ماه ۱۳۹۹ با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس، اظهار داشت: فردی با سوء استفاده از تصاویر شخصی وی اقدام به ایجاد صفحه‌ای اجتماعی با نام و مشخصات او کرده و با دوستانش در شبکه اجتماعی اینستاگرام گفتگو و ارتباط گرفته و بابت یک مشکل و گرفتاری واهی از آن‌ها درخواست وجه نقد کرده است که این موضوع باعث سوء تفاهم و دردسر و مزاحمت برای برخی از دوستان و اقوامش شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی گفت، متهم به این کار بسنده نکرده و با ارسال پیام‌های دروغ مثل جدایی بنده از همسرم به تمام مخاطبینم قصد تخریب مرا داشته است، پس از مطرح شدن موضوع در خانواده متوجه شدم وی از دوستان سابق برادرم بوده و بارها نیز برای خواهران من نیز با ایجاد مزاحمت و تهدید، قصد اخاذی داشته که این عمل ناشایست وی باعث برهم زدن آسایش روحی و روانی ام شده و زندگی خانوادگی ام با مشکلات شدیدی روبرو شده است.

گودرزی تصریح کرد: با توجه به موضوع، پرونده در دستورکار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مأموران در تحقیقات خود از شاکی متوجه شدند که متهم قبلا با شاکی و خانواده آن آشنا بوده، با تلاش ماموران مشخصات متهم مشخص شد، وی مردی ۲۱ ساله به هویت (ع. م) بود، بیستم فروردین ماه ۱۳۹۹ وی شناسایی و به پلیس احضار شد و پس از مواجهه با شاکی و ادله فنی پلیس لب به اعتراف گشود و گفت مدت کمی با یکی از اعضای خانواده شاکی دوست بودم و زمانی که او دیگر جواب تماس‌های مرا نداد وی را تهدید کردم که به برادرانت موضوع را می‌گویم و شروع به اخاذی و حق سکوت از شاکی و اعضای خانواده وی کردم و حال از کرده ام پشیمانم و از شاکی طلب بخشش دارم؛ پرونده پس از بررسی پلیس و جمع آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود، بنابراین هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین