کد خبر: ۶۴۹۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

مشاور امنیت ملی ترامپ این روزهای کرونایی نیست

در شرایطی که دونالد ترامپ این روزها با پاندمی کروناویروس و شرایط وخیم ایجاد شده در آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند کلیدی‌ترین عضو دولت را در کنار خود ندارد و غیبت او در این بحران بسیار سوال برانگیز شده است: مشاور جسور و فعال او در امور امنیت ملی که هر تهدیدی را به سرعت و در مراحل اولیه شناسایی کرده و به دولت تضمین می دهد که بر مبارزه با آن متمرکز است.
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت اوبراین ، چهارمین مشاور امنیت ملی ترامپ این روزها بطور مرموزی نیست و جای او در تلاش‌های دولت در مبارزه با کروناویروس خالی است. به جای کمک به هدایت پاسخگویی‌ها او مسئولیت هایش را به مشاوران برجسته محول کرده و حتی در نشست های گروه ضربت کروناویروس نیز حاضر نمی‌شود.

اوبراین در گفتگوی نادری با سی ان ان به غیبتش از نشست های علنی کاخ سفید اعتراف کرد اما در باره دلایلش هیچ توضیحی نداد. گفت که تقریبا هر روز ترامپ را می‌بیند و با او درباره ویروس صحبت می‌کند و برای هماهنگ کردن پاسخگویی به بحران با متحدان خارجی هم تماس دارد.

مشاور امنیت ملی ترامپ این روزهای کرونایی نیست

گفت که دولت، جهان و کارشناسان بر جدی بدن این تهدید متمرکز هستند . با این حال هنوز هیچ کس بزرگی این بحران را درک نکرده است.

با این حال برخی مقام های دولت به سی ان ان گفته‌اند که زمزمه‌ها در داخل کاخ سفید حاکی از آن است که وکیل سابق و مذاکره کننده با گروگان گیران چندان درگیر کارش نیست و ترجیح می دهد کمتر دیده شود.

اوبراین در مقام پاسخگویی به کروناویروس ترجیح داده چندان درگیر نباشد و وظیفه رهبری را به ماتئو پاتینگر بسپارد. یک منبع مطلع می‌گوید اوبراین رویکردی ضعیف و تا حدی مشکل زا در روزهای اول شیوع کرونا داشته است دورانی که به گفته منابع او باید در برخورد با این تهدید جدی تر و شدیدتر برخورد میکرد.

اوبراین در گفتگو با سی ان ان تاکید کرد که از لحاظ شخصیتی خیلی خود را در گیر اخبار نمیکند؛ ترجیح می دهیم پیشنهادهایمان را آرام تر بگوییم.

با این حال بسیار ی در کاخ سفید معتقدند اوبراین این بار زیادی ساکت و آرام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین