کد خبر: ۶۴۹۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

ائتلاف صدر: کاظمی تضمین‌ لازم برای تایید کابینه را کسب نکرده/ ائتلاف مالکی: رای اعتماد نمی‌دهیم

ائتلاف سائرون عراق، نزدیک به جریان صدر امروز (یکشنبه) از عدم موفقیت الکاظمی در کسب تضمین‌های سیاسی برای تایید کابینه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شفق نیوز، جمال فاخر، نماینده ائتلاف سائرون به شفق نیوز گفت، تا این ساعت هیچگونه تضمین سیاسی برای اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی در پارلمان وجود ندارد به ویژه که اختلاف نظرها درمورد پست‌های وزارتی ادامه دارند و کاندیداهای این پست‌ها یا مورد اختلاف احزاب سیاسی و یا مورد اختلاف بین نخست وزیر و احزاب سیاسی هستند.

‌فاخر اظهار کرد: تصویب کابینه و یا عدم تصویب آن همواره توسط احزاب سیاسی چند دقیقه پیش از برگزاری جلسه رای‌گیری تعیین می‌شود و به همین دلیل است که می‌گوییم تضمینی وجود ندارد چه بسا طرف‌هایی جلسه را برای به حد نصاب نرسیدن تحریم کنند حل این معما را در جلسه رای‌گیری در پارلمان شاهد خواهیم بود.

ائتلاف صدر: کاظمی تضمین‌ لازم برای تایید کابینه را کسب نکرده/ ائتلاف مالکی: رای اعتماد نمی‌دهیم

هوشیار زیباری، از رهبران حزب دموکرات کردستان نیز امروز به حمایت از کابینه الکاظمی تشویق کرده و هشدار داد، عراق و اقلیم در آستانه درب‌های جهنم هستند.

همزمان ائتلاف نوری مالکی با اشاره به اینکه کابینه الکاظمی دارای برخی کاندیداهای جنجالی است، اعلام کرد به این کابینه رای اعتماد نخواهد داد.

یک منبع سیاسی روز شنبه گزارش داد، ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری اعتراض خود به کاندیداتوری برخی چهره‌ها برای وزارت در کابینه جدید را به الکاظمی اعلام کرد.

این منبع افزود، الکاظمی پیش از ارائه کابینه خود به پارلمان تغییری در آن اعمال خواهد کرد.

دو منبع آگاه شنبه به شفق نیوز اعلام کردند که محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان از نمایندگان دعوت کرده دوشنبه برای فراهم کردن مقدمات برگزاری جلسه ویژه بررسی اعطای رای اعتماد به کابینه الکاظمی به بغداد بروند.

یکی از این دو منبع گفت، پارلمان جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی را روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین