کد خبر: ۶۴۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۸

سوئیس در توسعه پارس جنوبی شرکت می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تفاهم‌نامه توسعه طرح‌های هیدروکربنی در ایران با تمرکز بر تولید و صادرات گاز طبیعی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ادیسون اس.پی.ای سوئیس امضا شد.

‌این تفاهمنامه روز جمعه (23 شهریور) در حضور غلامحسین نوذری سرپرست وزارت نفت، بین نصرت الله سیفی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز به نمایندگی از سوی شرکت ملی نفت ایران و پیترو کاوانا مدیر بخش تجاری هیدروکربن شرکت ادیسون اس.پی.ای در شهر لوزان سوئیس به امضا رسید.

براین اساس شرکت ملی صادرات گاز ایران اعلام کرد: براساس این تفاهمنامه اولیه، مطالعات امکان سنجی انجام شده و مذاکرات به سمت یک پروژه جامع در زمینه هیدورکربن هدایت خواهد شد.

هدف از این تفاهم‌نامه توسعه دو فاز میدان بزرگ پارس جنوبی، یکی از بزرگترین میدان‌های گازی دنیا و ساخت یک ترمینال مایع سازی گاز جدید خواهد بود.

این تاسیسات ظرفیتی بالغ بر 10 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سال را دارا است و احتمالا در 4 ماهه اول سال 2008 طرفین نتایج امکان سنجی را بررسی خواهند کرد.

شرکت Edison Spa در سال 1882 تاسیس و قدیمی ترین شرکت انرژی در اروپاست. این شرکت در طول 5 سال گذشته یکی از بزرگترین برنامه‌های سرمایه گذاری ثابت را در اروپا به اجرا گذاشته است.

این شرکت برنامه دارد از سال 2007 تا 2012 مبلغ 5/4 میلیارد یورو در ز مینه اکتشاف و تولید هیدروکربن و تسهیلات ذخیره سازی و حمل و نقل و گاز طبیعی سرمایه گذاری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین