کد خبر: ۶۴۹۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

شیوه کلاهبرداری جدید در بازار رهن و اجاره مسکن

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به دستگیری جاعلان اسناد ملکی، گفت: متهمان از طریق سایت‌های خرید و فروش کالا تحت عنوان «رهن و اجاره خانه» با جعل اسناد ملکی اقدام به رهن و اجاره ملک‌های مسکونی با ارقام میلیونی در استان های البرز و قزوین می‌کردند.
شیوه کلاهبرداری جدید در بازار رهن و اجاره مسکن
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی ارجاع پرونده‌های متعدد به پلیس آگاهی استان البرز با موضوع کلاهبرداری از شهروندان در پوشش رهن و اجاره خانه با قیمت نازل در مناطق مختلف استان بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی تکمیلی کارآگاهان محرز شد که شکات به منظور اجاره و یا رهن خانه پس از مراجعه به سایت‌های خرید و فروش کالا به فایل‌ها یا آگهی‌هایی برخورد می‌کردند که قیمت آنها بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی در بازار مسکن بود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پایین بودن قیمت اجاره بها نسبت به بازار، مشتریان را ترغیب به تماس با شخص آگهی دهنده کرده و پس از توافقات اولیه به دفتر املاک مراجعه کرده و به اتفاق یکی از کارکنان املاک برای بازدید ملک رفته و مبلغی را در ابتدا به عنوان بیعانه و حق تنظیم پیش نویس قرار داد در املاک پرداخت و در زمان تنظیم مبایعه نامه شخصی تحت عنوان صاحب ملک به دفتراملاک آمده و پس از دریافت مبلغ ودیعه مسکن، طبق تاریخ ذکر شده در قرارداد ملزم می‌شد که ملک را تحویل شخص اجاره کننده دهد.

وی بیان کرد: فرد اجاره کننده خانه در تاریخ مشخص به دفتر املاک مراجعه کرده اما املاک تعطیل و صاحب املاک و صاحبخانه نیز پاسخگو نبودند .

سرهنگ نادربیگی ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات شبانه روزی، موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان که از افراد سابقه دار بودند شده و با هماهنگی مقام قضائی هر سه متهم در چند عملیات غافلگیرانه در شهرستان قزوین وکرج دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راوانه دادسرا شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد دو قبضه قمه، یک قبضه کلت کمری، تعداد 40 فقره سفته سفید امضا، 15فقره چک بانکی، یک دستگاه خودرو زانتیا کشف شد.

وی گفت: متهمان در تحقیقات کارآگاهان به جرم خود مبنی بر شش فقره کلاهبرداری در استان‌های البرز و قزوین به مبلغ یک میلیارد و 30 میلیون ریال اعتراف کرده و اقرار کردند که با اجاره دفتر املاک در نقاط مختلف و جعل اسناد ملکی در پوشش مدیر املاک و صاحب خانه، پس از تنظیم قرار داد و گرفتن بیعانه، خانه‌های خالی را به افراد نشان داده و به بهانه این که قرار داد نهایی پس از مشاهده خانه عقد خواهد شد، اطمینان مشتری را جلب کرده و قبل از رسیدن موعد تحویل خانه، متواری می‌شدند .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی شکات احتمالی همچنان ادامه دارد.

سرهنگ نادربیگی گفت: کلاهبرداران با تبلیغات گسترده در سایت‌های مجازی با این عنوان که « اگر خواهان اجاره خانه با قیمت ارزان یا مناسب هستید تا قبل از این که به دیگران قول اجاره داده شود با ما تماس بگیرید» سعی در به دام انداختن قربانیان خود دارند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با هشدار به شهروندان از آنها درخواست کرد: فریب تبلیغات کلاهبرداران را در فضای مجازی نخورده و قبل از انجام هرگونه معامله نسبت به احراز هویت صاحب املاک و صاحب خانه مطمئن شوند و هر گونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین